7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Webcam en iSight gespiegeld

Ik heb een klein probleem, ik heb de Logitech 900 for Mac aan Skype (2.8.0.851) hangen….. werkt perfect (HD), geen drivers of iets dergelijks nodig gehad, gewoon plug en play….maar……
    Het beeld is gespiegeld!! (geldt trouwens ook voor de iSight)
    Ik kan nergens iets vinden over rotatie en/of spiegelen.
    Raar maar waar, het is gespiegeld in iChat en in Skype, maar in QT is het wel goed!!!

Ik heb dit ook bij (een heel oude) draad in hardware geplaatst….

Sleutelbeheerder
    Night

Dit is al vele malen voorbij gekomen op diverse fora. Het is maar hoe je het bekijkt, want voor veel mensen is deze manier van ‘zien’ natuurlijker. Probeer voor de lol maar eens met je rechterhand je linker oor aan te raken. Bij deze manier van webcam-view is dat goed te doen, maar als het beeld ‘goed’ zou staan niet. Het is dus geen bug maar doelbewust gedaan. Vandaar ook dat in Quicktime (die deze functie niet heeft) het beeld wèl ‘normaal’ is.

Wil je het echter ‘verholpen’ hebben, kijk dan eens naar bv. iGlasses.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik laat wel eens een boek zien, dan staat de titel dus in spiegelbeeld.
    Nu je me verwijst naar iGlasses heb ik de oplossing daar gevonden….. ik heb het geïnstalleerd…. werkt precies zoals ik wil.

Bedankt!!

Sleutelbeheerder
    Night

Graag gedaan:)

Bijdrager
    1984

Tijdens een Chat of Skype ziet de persoon aan de andere kant het beeld wel normaal , indien je foto’s vanzelf maakt zijn die standaard in spiegelbeeld, maar dat is aan te passen.

Bijdrager
    OMT-fan

Het gaat me niet om foto’s maar om video (met teksten!)

Bijdrager
    1984

Indien jij aan het Skypen bent, en je laat een boek zien, dan kan diegene jouw vertellen welk boek het is, terwijl jij het in spiegelbeeld ziet, probeer het maar eens tijdens een beeld gesprek.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.