30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    applefreak020

Web designer opleiding

Hallo,

Ik ben 16 jaar en ben erg geïnteresseerd in websites maken en apps.
    Weten jullie een Goede opleiding voor web designer?
    Graag in noord-holland!

Mvg. Aaron Koster

ps. ik ben gewoon benieuwd wat jullie aanraden!

Bijdrager
    MichMich

MBO, HBO of WO?

Bijdrager
    Gastonw

Design en ontwikkeling zijn twee verschillende vakgebieden toch? Een goede coder hoeft nog geen goede ontwerper te zijn is mijn ervaring.
    Misschien is het Grafisch Lyceum Rotterdam iets?

Bijdrager
    Koning Frank

Niet, grafische opleidingen zijn bullshit. Als je echt creatief bent, doe dan kunstacademie. Maar een beetje Photoshoppen kan je ook zonder opleiding.

Bijdrager
    applefreak020

Ik heb vmbo-pcc oosterhout.
    En ik wil websites kunnen bouwen en aankleden.

Bijdrager
    applefreak020

Dus dat ik een hele website zelf op kan richten en het er ook professioneel er
    uit te laten zien.

Want mij lijkt het te gek als ik voor bedrijven een website kan bouwen!

Bijdrager
    maclover111

Hallo,

Ik zit op het Grafisch Lyceum te Rotterdam. Daar volg ik de opleiding Mediatechnologie en moet zeggen dat het me goed bevalt. Onderwerpen die hier aan bod komen zijn: PHP, MySQL, ASP C#, Objective-C (IOS SDK), Windows Phone. Daarnaast krijg je ook nog ondernemersvaardigheden en komen er geregeld bedrijven met opdrachten die jij dat moet voltooien. Zo ontwikkel je ook het contact met klanten etc…

Dit bericht is niet bedoeld als reclame of andere promotie, maar het is mijn ervaring. Ik heb speciaal voor deze school gekozen omdat de sfeer en de kennis mij erg aanspraken. Jammergenoeg lag Rotterdam niet echt om de hoek, maar inmiddels reis ik elke dag heen en weer tussen Zeeland en Rotterdam.

Overigens is de opleiding een MBO Niveau 3 – 4 opleiding.

Ook is het belangrijk om te weten of je liever website’s ontwerpt (Photoshop etc..) of bouwt dus echt met code.

Bijdrager
    applefreak020

Hallo,
    Bedankt voor je reactie Maclover111!
    Maar zelf woon ik in A’dam en vind dat iets te ver.

Ik wil graag voor bedrijven websites gaan maken omdat daar naar mijn
    idee de markt ligt ( en omdat het me natuurlijk leuk lijkt!).
    Geen idee of het handig is om te leren bouwen met codes of het ontwerpen?
    Mij lijkt het ontwerpen het leukste! maar ik wil er ook gewoon kennis in hebben.

Bijdrager
    KJAPPL

Ik wil je droom niet wegnemen, maar waarom denk je dat daar ‘de markt’ ligt? Er zijn nu zoveel bureau’s die dat allemaal aanbieden dat je echt afwijkend moet zijn van de rest….

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb geen idee hoe die opleidingen nu allemaal werken maar moet je niet een hogere vooropleiding hebben om naar het Grafisch Lyceum door te stromen ?
    Volgens mij kun je vanaf het VMBO –> niet naar het Grafische Lyceum gaan daar moet je dacht ik min. HAVO voor hebben.

Wel bestaat er iets als het Media-College , in het zelfde gebouw, eigenlijk dezelfde opleiding alleen voor ‘minder’ slimme mensen;)
    Moet je wel even een toelatingstest doen om te kijken of je een beetje creatief bent.

Inactief
    Anoniem

Ga eens langs bij http://appsterdam.rs.

Bijdrager
    applefreak020

Jongens/meiden,

Ik wil weet dat ik het aankleden van de site het leukste vind en daar
    wil ik mijn brood ook mee verdienen.

Het probleem is alleen dat ik hoogst waarschijnlijk geen diploma zal krijgen
    door persoonlijke redenen.
    Daarom is mijn hoop dat ik een leuke opleiding vind waar ik ook echt wat aan heb!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    aaron500 op 04 juni 2013

Hallo,

Ik ben 16 jaar en ben erg geïnteresseerd in websites maken en apps.
    Weten jullie een Goede opleiding voor web designer?
    Graag in noord-holland!

Mvg. Aaron Koster

ps. ik ben gewoon benieuwd wat jullie aanraden!

aaron500 op 05 juni 2013

Jongens/meiden,

Ik wil weet dat ik het aankleden van de site het leukste vind en daar
    wil ik mijn brood ook mee verdienen.

Het probleem is alleen dat ik hoogst waarschijnlijk geen diploma zal krijgen
    door persoonlijke redenen.
    Daarom is mijn hoop dat ik een leuke opleiding vind waar ik ook echt wat aan heb!

Ik adviseer om GEEN opleiding te doen, en ander vak te kiezen.
    Waarom? Hoeveel mensen ken jij op een verjaardag die een website kunnen maken ? (of nog erger : Die het beter weten)
    Check eens hoeveel website bureautjes er in je buurt zitten.

En afgezien de discussie of ze kunnen of niet…. Template downloaden en beetje css aanpassen…. hobbyisten die bij klussen…
    Maar het is wel concurrentie.
    En zelfde geld voor reclame buro’s. Kvk inschrijven en je kan beginnen.
    En in 5 jaar tijd is er veel veranderd. Joomla, wordpress, etc etc.

Het is zelfde met bandjes en muzikant (of wannabe muzikant) zijn. De markt is over verzadigd. En je hebt te veel concurrentie van de goedkope of gratis.

Ik ontmoete laatst iemand die websites maakte. Maar na wat door vragen : Template en ontwerp liet hij door een ander doen. Heeel goedkoop, kon ook niet anders aangezien hij ze ook voor weinig verkocht.
    En ja eigenlijk wat hij deed is klanten werven, joomla installeren, template aanklikken, paar plugins en tekst erin kwakken.
    Is dat werk wat je wil doen of wil tegen concurrenteren ;)?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    maclover111 op 04 juni 2013

Hallo,

Ik zit op het Grafisch Lyceum te Rotterdam.
    Overigens is de opleiding een MBO Niveau 3 – 4 opleiding.

Kijk en zo verpauper het nederlands onderwijs.

Lyceum was toch vroeger gymnasium of word toch het gymnasium bedoeld? En dacht zoek het even op : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lyceum

“Het lyceum is een schooltype waarvan de naam is afgeleid van het Griekse Lykeion, een gymnasion bij het oude Athene waarin Aristoteles zijn filosofische school stichtte.”

En zo hebben de commerciele denktank een mbo opleiding volledig omgetoverd.
    Of net als het mbo academie genoemd word.
    En je volg geen les, maar workshops.

Kots kots kots.
    Vroeger was toch (afgezien iphone) alles beter ?

aaron500 op 04 juni 2013

Hallo,
    Bedankt voor je reactie Maclover111!
    Maar zelf woon ik in A’dam en vind dat iets te ver.

Ik wil graag voor bedrijven websites gaan maken omdat daar naar mijn
    idee de markt ligt ( en omdat het me natuurlijk leuk lijkt!).
    Geen idee of het handig is om te leren bouwen met codes of het ontwerpen?
    Mij lijkt het ontwerpen het leukste! maar ik wil er ook gewoon kennis in hebben.

VER? Als je in afrika woon en vrouw hoogzwanger is en je moet 45 km lopen voor een waterput, dat is pas ver!

Bijdrager
    neals

Ik ben het heel erg met Meeuw eens. Websites bouwen is erg leuk als hobby, of wanneer je een leuk project hebt, maar om er volledig je beroep van te maken, dat raad ik zelf heel erg hard af. Ander probleem is dat, mede dankzij de vele goedkopere concurrentie, de prijzen erg onder druk staan.

Verstandiger is het om voor de ouderwetse Informatica opleiding te kiezen, en te ontwikkelen op het technische gedeelte, want scriptkiddies en template-bouwers zijn er voldoende, maar programmeurs die zelf een backend in elkaar zitten, daar is een onwijs tekort.

Bijdrager
    applefreak020

En als ik nog een goede opleiding vind en ik ergens kan werken?
    Dan heb ik weer een voordeel toch?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@neals Thanks voor je aanvulling. Maar een eigen backend kan je ook al bijna niet meer tegenop…
    Kost enorm veel tijd en energie om te ontwikkelen.

Kijk als mensen het verschil niet zien tussen : http://wublab.com/ joppehoekstra.nl ultimategamers.nl/dev
    Of duizende joomla template’s die de lucht in worden gegooid voor bedrijfjes onder mom van design website.
    En het “mooi” genoeg vinden.
    Wat voor winst valt er nog te halen?!

Muziek word onderscheid door goede muzikanten. Als die er niet waren, gaat het nivo steeds verder zakken.
    waar zie je nederlandse bedrijven met nog echt een mooie website waarvan je denkt : Wauw, nice.

Ja ict opleiding…. je kan beter een linux en microsoft windows server cursus doen, en itil, cisco cursus. (programmeer voor de hobby ernaast php en mysql).
    Rijbewijs halen zeker doen.
    Dan ben je als je beetje door studeer een jaar bezig, kom je overal aan de slag en je ben veel beter opgeleid dan de Mbo leerlingetjes en het scheel je 3 jaar :).
    De vraag blijft natuurlijk : Wil je in gezeik blijven zitten van windows en hun blijvende veranderingen waar gebruikers niks van begrijpen?
    En altijd de schuld krijgen dat het niet werk? Of heel de dag achter server in de server ruimte zitten om die stomme server goed te configureren en liefst zo snel mogelijk want niemand kan werken ;).

Bijdrager
    neals

@TS:
    Als werk krijgen de bedoeling is van een opleiding, kan ik op Mbo niveau werktuigbouwkunde aanraden. Hiermee heb je alle vereiste papieren waarmee je aan de slag kunt als webdesigner, maar als dat niet lukt kun je altijd nog in de techniek terrecht.

Kies voor een degelijke ouderwetse opleiding. Hier ga je op langere tijd veel meer aan hebben (en meer mee verdienen) dan de volgende Mbo Webdesigner, Mbo uitvoerend artiest of Mbo dierverzorger.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

werktuigbouwkunde leer je design en programmeren?

Bijdrager
    Shmoo

Jongens lezen jullie wel eens wat hij schrijft of zijn jullie alleen maar bezig met banen vinden en geld verdienen en waar wel en niet veel werk in te krijgen is ? Denk je werkelijk dat ze over 10 jaar geen webdesigners meer nodig hebben in een markt die nog steeds groeit?

Hij schrijft dat hij VMBO niveau heeft , in de tijd dat ik VMBO deed was dat de basis om timmerman, metselaar , metaalbewerker , elektrotechniek, automonteur, de Zorg, of Land en Tuinbouw sector in te gaan.
    Dat kon je allemaal worden met VMBO – niets MBO dit of dat.. Doorstromen naar een MBO niveau kon alleen als je werkelijk een uitzondering was en er progressie zichtbaar was dat je tegen MAVO (in die tijd) nu HAVO volgens mij aanhikte. Dan moest je waarschijnlijk nog één extra jaar doen op een MAVO of HAVO opleiding en dan kon je pas naar een MBO ( @iprincess geeft die route volgens mij ook gevolgd ) Als dat niet het geval is dan is de realiteit, doorstromen naar een een baas-/bedrijf om te gaan werken en 1 dag in de week naar een werk gerelateerde opleiding en de rest werken.

Nu is het ook nog eens zo dat hij waarschijnlijk niet eens zijn VMBO diploma gaat halen (lezen) dus hoe in de ^*%* naam willen jullie hem ooit op een MBO niveau opleiding krijgen als hij waarschijnlijk nog niet kan doorstromen naar dat 1 dag leren de rest werken project omdat hij zijn school niet heeft afgemaakt. ??

Niet omdat ik het leuk vind maar ik zal je even vertellen dat de TS ongeveer 98% kans heeft om NOOIT werkzaam te worden bij een baas in de sector waar hij wilt werken of hij moet al een uitzondering op de regel zijn. ( @Dr.Maddox ) was zo’n uitzondering, die heeft het echt afgedwongen door hard te werken en aan te tonen dat hij beter was dan iemand met papieren die van de opleiding af kwam. En dan nog had hij familie-/vrienden-/kennissen nodig die al actief waren in deze sector om ergens een sollicitatiegesprek te kunnen afdwingen.
    De branche waar de TS in wilt werken valt onder de grafische sector dat is één van de hardste sectoren die het geeft, de kans dat iemand daar een eerlijke kans krijgt om zich in de picture te spelen is zeer klein. Papieren zijn een must en collega’s worden heel vaak gezien als concurrentie ipv hulpmiddel. Heel veel van deze personen stromen binnen via een kunstacademie, dat zijn mensen die hebben een van de meest creatieve opleidingen die je maar kunt bedenken en hebben hun hele leven mogen knippen, klappen, verven en fotograferen en kunnen eigenlijk op basis van één papiertje heel erg veel worden. Zo’n kunstacademie diploma is te vergelijken met een Kanskaart in monopoly waar je drie keer mag toeteren wanneer je langs start gaat en dan ook nog eens 5 keer geld krijgt.

Nee ik ken maar 1 opleiding waar je zonder vooropleiding op terecht kunt en waar je een toelatingstest moet doen om te controleren of je aanleg hebt voor de opleiding en dat is het Media College in Rotterdam.
    http://www.mediacollege.nl/

Als je die opleiding afrond kun je waarschijnlijk niet hoofd van de creatieve afd. bij Apple worden maar je hebt wel een stabiel diploma om aan de slag te gaan bij een normaal webdevelopment bureau. En van daaruit kun je jezelf dan nog verder ontwikkelen, dan ben je tenminste ergens binnen en eenmaal binnen kun je ervaring opdoen en makkelijker de stap ergens anders naar toe maken. Maar buiten staan en proberen ergens binnen te komen zonder de juiste papieren dat is bijna onmogelijk in die sector.
    Die opleiding of dat diploma krijgt die goede status omdat het eigenlijk dezelfde opleiding is als het Grafisch Lyceum in Rotterdam, zelfde school, zelfde gebouwd, dezelfde kennis alleen is dit speciaal voor mensen die de boot gemist hebben en niet meer in aanmerking komen voor het Lyceum.

Mijn advies is doe die opleiding als webdesignen echt je ding is en daar echt je passie ligt. Het is in NL de enige manier om met niets toch nog een tweede kans te krijgen in die sector.
    Je zou ook nu al direct naar het UVW kunnen gaan en daar aangeven dat je het niet gaat redden op het VMBO door welke omstandigheden dan ook maar dat je er zeker van bent dat je geschikt bent voor het beroep webdesigner al zul je ze echt moeten overtuigen, niet gewoon zeggen ja dat wil ik worden..
    Ga naar de website van het Media College en vraag de studiegids aan – volgens mij moet je daar nu voor bellen , vroeger was dat gewoon een formuliertje invullen en dan lag hij de dag erna op de deurmat.
    Als je met die studiegids + eventuele eigen werk dat je al gemaakt hebt naar het UVW gaat dan toon je al inzet , zeker omdat je dan al aantoont dat je er mee bezig bent , je komt al op bezoek terwijl je huidige opleiding nog niet is afgelopen. Dat zien ze graag, een wil en passie-/motivatie willen ze zien.
    Er een mogelijkheid dat de overheid je op die opleiding plaatst, iemand van het UVW gaat dan met de opleiding praten en ze proberen er van te overtuigen dat ze een goede student hebben. Er zijn zelfs speciale potjes met geld voor mensen in jouw situatie omdat jij heel erg veel geld gaat kosten wanneer jij niet je VMBO diploma haalt en straks niet verder gaat leren omdat je nergens aangenomen wordt door de reden dat je het VMBO niet hebt afgemaakt. Tot je 21ste ben je interessant voor de overheid en willen ze investeren om je alsnog aan papieren te helpen daarna ben je ‘vrijwel’ kansloos en doen ze nog amper iets voor je behalve een uitkering regelen.
    Hoeveel geld er in die potjes zit na alle bezuinigingen weet ik niet, wel weet ik dat ze jaarlijks erg snel leeg zijn. Dus snel erbij zijn is een must.

Als dat niet mag helpen dan is tijdelijke werken bij bijv. een leuk bedrijf als IKEA om je studie te betalen ook geen slechte optie, maar ik weet zeker dat het Media College de opleiding is die het beste bij jouw niveau + situatie past. Al dat andere kun je volgens mij vergeten, daar zou je al waarschijnlijk niet aangenomen worden al zou je het VMBO wel hebben gehaald..

Succes..

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

“Jongens lezen jullie wel eens wat hij schrijft of zijn jullie alleen maar bezig met banen vinden en geld verdienen en waar wel en niet veel werk in te krijgen is ? Denk je werkelijk dat ze over 10 jaar geen webdesigners meer nodig hebben in een markt die nog steeds groeit?”

Ja daar moet je in deze tijd ook wel naar kijken vind ik.
    En het kan wel groeien de komende 10 jaar de markt, maar er groei ook aantal webmakers. En op dit moment is dat meer dan het werk aanbod.
    Daarbij komt hij pas later, dat hij de opleiding waarschijnlijk niet gaat halen.
    En diploma of niet in webland, denk dat weinig uitmaakt. Hoeveel hebben een opleiding die websites maken?
    En ben je met de huidige opleiding niveau in nederland niet beter af om 4 jaar lang stage te lopen en te hobby’en beter af dan opleiding te volgen?
    Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding, geld verdienen en werk hebben :).

Bijdrager
    neals

werktuigbouwkunde leer je design en programmeren?

Dat niet, maar wel algemene technische kennis.

Het probleem met een Mbo opleiding is dat het een uitvoerend karakter heeft. Je leert eigenlijk niet om een stuk gereedschap je eigen te maken, maar om met een specifiek stuk gereedschap aan de slag te gaan. De hamers, schroevendraaiers en de lasapparaten waarmee een WTB-er aan de slag gaat, die zijn er over 10 jaar nog steeds. Maar de tools van de Webdesigner, zoals WordPress of Joomla, die zouden over 10 jaar best wel eens verdwenen kunnen zijn.

Ander probleem is de arbeidsmarkt voor ICT opleidingen op Mbo niveau. Er is ontzettend veel aanbod, maar erg weinig vraag.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ja maar wat je in feitelijk zeg : doe de opleiding timmerman om elektricien te worden…
    Websites maken is een vak apart. Je moet met klanten omgaan die je vaak niet begrijpen. Specifieke kennis hebben met programmatuur. (zie de hoeveelheid vragen op internet over …).

Bijdrager
    applefreak020
    Shmoo op 06 juni 2013

Jongens lezen jullie wel eens wat hij schrijft of zijn jullie alleen maar bezig met banen vinden en geld verdienen en waar wel en niet veel werk in te krijgen is ? Denk je werkelijk dat ze over 10 jaar geen webdesigners meer nodig hebben in een markt die nog steeds groeit?

Hij schrijft dat hij VMBO niveau heeft , in de tijd dat ik VMBO deed was dat de basis om timmerman, metselaar , metaalbewerker , elektrotechniek, automonteur, de Zorg, of Land en Tuinbouw sector in te gaan.
    Dat kon je allemaal worden met VMBO – niets MBO dit of dat.. Doorstromen naar een MBO niveau kon alleen als je werkelijk een uitzondering was en er progressie zichtbaar was dat je tegen MAVO (in die tijd) nu HAVO volgens mij aanhikte. Dan moest je waarschijnlijk nog één extra jaar doen op een MAVO of HAVO opleiding en dan kon je pas naar een MBO ( @iprincess geeft die route volgens mij ook gevolgd ) Als dat niet het geval is dan is de realiteit, doorstromen naar een een baas-/bedrijf om te gaan werken en 1 dag in de week naar een werk gerelateerde opleiding en de rest werken.

Nu is het ook nog eens zo dat hij waarschijnlijk niet eens zijn VMBO diploma gaat halen (lezen) dus hoe in de ^*%* naam willen jullie hem ooit op een MBO niveau opleiding krijgen als hij waarschijnlijk nog niet kan doorstromen naar dat 1 dag leren de rest werken project omdat hij zijn school niet heeft afgemaakt. ??

Niet omdat ik het leuk vind maar ik zal je even vertellen dat de TS ongeveer 98% kans heeft om NOOIT werkzaam te worden bij een baas in de sector waar hij wilt werken of hij moet al een uitzondering op de regel zijn. ( @Dr.Maddox ) was zo’n uitzondering, die heeft het echt afgedwongen door hard te werken en aan te tonen dat hij beter was dan iemand met papieren die van de opleiding af kwam. En dan nog had hij familie-/vrienden-/kennissen nodig die al actief waren in deze sector om ergens een sollicitatiegesprek te kunnen afdwingen.
    De branche waar de TS in wilt werken valt onder de grafische sector dat is één van de hardste sectoren die het geeft, de kans dat iemand daar een eerlijke kans krijgt om zich in de picture te spelen is zeer klein. Papieren zijn een must en collega’s worden heel vaak gezien als concurrentie ipv hulpmiddel. Heel veel van deze personen stromen binnen via een kunstacademie, dat zijn mensen die hebben een van de meest creatieve opleidingen die je maar kunt bedenken en hebben hun hele leven mogen knippen, klappen, verven en fotograferen en kunnen eigenlijk op basis van één papiertje heel erg veel worden. Zo’n kunstacademie diploma is te vergelijken met een Kanskaart in monopoly waar je drie keer mag toeteren wanneer je langs start gaat en dan ook nog eens 5 keer geld krijgt.

Nee ik ken maar 1 opleiding waar je zonder vooropleiding op terecht kunt en waar je een toelatingstest moet doen om te controleren of je aanleg hebt voor de opleiding en dat is het Media College in Rotterdam.
    http://www.mediacollege.nl/

Als je die opleiding afrond kun je waarschijnlijk niet hoofd van de creatieve afd. bij Apple worden maar je hebt wel een stabiel diploma om aan de slag te gaan bij een normaal webdevelopment bureau. En van daaruit kun je jezelf dan nog verder ontwikkelen, dan ben je tenminste ergens binnen en eenmaal binnen kun je ervaring opdoen en makkelijker de stap ergens anders naar toe maken. Maar buiten staan en proberen ergens binnen te komen zonder de juiste papieren dat is bijna onmogelijk in die sector.
    Die opleiding of dat diploma krijgt die goede status omdat het eigenlijk dezelfde opleiding is als het Grafisch Lyceum in Rotterdam, zelfde school, zelfde gebouwd, dezelfde kennis alleen is dit speciaal voor mensen die de boot gemist hebben en niet meer in aanmerking komen voor het Lyceum.

Mijn advies is doe die opleiding als webdesignen echt je ding is en daar echt je passie ligt. Het is in NL de enige manier om met niets toch nog een tweede kans te krijgen in die sector.
    Je zou ook nu al direct naar het UVW kunnen gaan en daar aangeven dat je het niet gaat redden op het VMBO door welke omstandigheden dan ook maar dat je er zeker van bent dat je geschikt bent voor het beroep webdesigner al zul je ze echt moeten overtuigen, niet gewoon zeggen ja dat wil ik worden..
    Ga naar de website van het Media College en vraag de studiegids aan – volgens mij moet je daar nu voor bellen , vroeger was dat gewoon een formuliertje invullen en dan lag hij de dag erna op de deurmat.
    Als je met die studiegids + eventuele eigen werk dat je al gemaakt hebt naar het UVW gaat dan toon je al inzet , zeker omdat je dan al aantoont dat je er mee bezig bent , je komt al op bezoek terwijl je huidige opleiding nog niet is afgelopen. Dat zien ze graag, een wil en passie-/motivatie willen ze zien.
    Er een mogelijkheid dat de overheid je op die opleiding plaatst, iemand van het UVW gaat dan met de opleiding praten en ze proberen er van te overtuigen dat ze een goede student hebben. Er zijn zelfs speciale potjes met geld voor mensen in jouw situatie omdat jij heel erg veel geld gaat kosten wanneer jij niet je VMBO diploma haalt en straks niet verder gaat leren omdat je nergens aangenomen wordt door de reden dat je het VMBO niet hebt afgemaakt. Tot je 21ste ben je interessant voor de overheid en willen ze investeren om je alsnog aan papieren te helpen daarna ben je ‘vrijwel’ kansloos en doen ze nog amper iets voor je behalve een uitkering regelen.
    Hoeveel geld er in die potjes zit na alle bezuinigingen weet ik niet, wel weet ik dat ze jaarlijks erg snel leeg zijn. Dus snel erbij zijn is een must.

Als dat niet mag helpen dan is tijdelijke werken bij bijv. een leuk bedrijf als IKEA om je studie te betalen ook geen slechte optie, maar ik weet zeker dat het Media College de opleiding is die het beste bij jouw niveau + situatie past. Al dat andere kun je volgens mij vergeten, daar zou je al waarschijnlijk niet aangenomen worden al zou je het VMBO wel hebben gehaald..

Succes..

Hartelijk bedankt voor de uitleg en de tips.
    Ik ga zeker weten het uitzoeken!
    Is het nog handig om van te voren een kleine cursus te volgen zodat ik makkelijker kan werken,
    of is dat niet handig?
    Want ik heb een leerstoornis.
    Dat houd in dat ik het op het moment dat het uitgelegd word dat het duidelijk is maar
    in praktijk word het een rotzooi.

Ps. ik wou het ffies kwijt zodat het ook duidelijk is wat mijn situatie is.

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar @MEEUW jij hebt een verkeerd beeld van de situatie denk ik. Jij kijkt alleen maar naar de ‘klussers’ die websites maken en inspringen op een vrije markt waar je relatief eenvoudig snel en veel geld mee kunt verdienen en via sites als marktplaats of Stock-template sites heel makkelijk je ding kunt verkopen.
    Dat is helemaal niet de markt waar wij het hier over hebben. Deze person wilt een beroep uitoefenen en daar hoort een opleiding bij met kennis en ervaring. Die kennis en ervaring kun je rustig zelf opdoen online kost je dik 5 jaar om alles zelf uit te zoeken en onder de knie te krijgen en de juiste mensen te volgen zodat je alles goed aanleert. Of je alles dan ook in de juiste volgorde leert en direct in één keer goed is maar de vraag want jij weet in principe niet wat goed of fout is daarom ben je aan het leren en zoeken. Op opleidingen heb je iemand (leerkracht) die je helpt en je direct in de juiste richting stuurt. Dat is het verschil waarom het sneller zal gaan en je ook dat papiertje krijgt.

Plus een hele dikke vette PLUS, JIJ als professionele designer -/developer mag ook rustig op die ‘vrije’ markt plaatsnemen. Het is echt niet zo dat je daar voor een appel en een ei moet werken en je verlagen tot dat niveau. Als ik jou hoor zeggen dat er mensen zijn die WordPress + Joomla! templates verkopen aan de lopende band onder het motto ‘Design templates’ terwijl dat in jouw ogen geen ‘design’ is omdat de typografie en alignement faalt dat wat let je om daar verandering in te brengen ? Kwaliteit zal altijd winnen… En mensen weten pas wat ze willen en nodig hebben totdat iemand ze het geeft..
    Ik ken voldoende professionele bedrijven waar hun portfolio van gezien mag worden , die naast hun opdrachten voor klanten ook nog eens af en toe een WordPress template maken voor een hele brede doelgroep. Niet omdat ze zichzelf willen verlagen tot dat niveau maar miss. omdat ze mensen de mogelijkheid willen geven om ook met hun kwaliteit design te werken voor een relatief lage prijs. Normaal kost een website al snel 5000,- bij dat bedrijf iets dat niet voor iedereen toegankelijk is maar door een WordPress thema te maken dat meerdere malen verkocht wordt krijgt het bedrijf uiteindelijk toch zijn 5000,- binnen voor een website en maakt het +/- 500 mensen gelukkig met een prachtige website die ze normaal nooit zouden kunnen betalen.
    http://dribbble.com/AgenceMe/projects/132935-Wordpress-Template <– jij kan mij niet vertellen dat wanneer iemand die template koopt voor dat ze dan rotzooi kopen?
    http://themeforest.net/item/k-responsive-html5-one-page/4680373 <– daar te koop voor 13,- al 50 maal verkocht in een maandje tijd ofzo uiteindelijk zullen ze dit werk 500 maal verkopen en hebben ze toch gewoon voor serieus geld gewerkt en niemand die durft te roepen dat ze er niets van kunnen of dat het beunhazen zijn omdat het wel degelijk kwaliteit is alleen brengen moeten een x.aantal gebruikers dat ophoesten en niet 1 persoon.

Creatief zijn hoort ook bij ondernemen, een neusje hebben en weten waar je inkomsten kunt halen dat hoort ook allemaal bij ondernemen. Als jij op je kantoor gaat zitten wachten met al je diploma’s en ervaring totdat iemand de Gouden Gids openslaat en je opbelt of je miss. een offerte wilt maken voor een nieuwe website dan kan ik me voorstellen dat je je gaat lopen irriteren aan 12 jarige gasten die zich zelf designer noemen en voor 99,- een website maken en makkelijk verkoopt. Maar die gasten zitten helemaal niemand in de weg en doen niemand kwaad. Het zijn kinderen die ipv langs de deuren gaan om lege flessen en oud-papier op te halen nu een website maken voor iemand omdat de Tools er voor gemaakt zijn. Dat wil niet zeggen dat als jij met diezelfde Tools gaat werken als die kinderen dat die kinderen kunnen doen wat jij uit die Tools haalt. Het blijft nog steeds een vak met kennis en ervaring..

Het web is sinds 2007 in een stroomversnelling gekomen en is niet echt gestopt met ontwikkelen en zal denk ik ook nog wel blijven door-ontwikkelen omdat er bijna elke twee jaar wel een nieuw hip en trendy bedrijf-/dienst uit het niets opstaat die een markt gaat domineren waarvan wij nu waarschijnlijk nog niet eens weten dat die markt bestaat en dat er geld te halen is.
    7 jaar geleden wisten de meeste niet wat Facebook, WordPress en Twitter was, laat staan Instagram en Pinterest , Google+ en Tumblr en wat heb je nog meer allemaal dat de laatste jaren ineens als kool uit de grond kwam. Dat is allemaal mogelijk dankzij het internet van vandaag. Iedereen heeft internet in hun broekzak dankzij onze oom Steve Jobs en de iPhone die de wereld even liet zien hoe een telefoon met internet en mail er echt uit moest zien en functioneren. Niet alleen dat, Steve vertelde ons ook dat Flash daar niet op thuishoorde , veel kritiek en geruzie online maar uiteindelijk ongeveer een jaar later nadat iedereen moest toegeven dat de iPhone echt iets ongekend was ging ineens iedereen hun websites aanpassen en moesten Flash-onderdelen ineens verbannen worden. jQuery kreeg hierdoor een boost want sliders maken met jQuert was de oplossing. En weet ik veel hoeveel JS Biebs erbij zijn gekomen die hier van profiteren. De negatieve kant van het verhaal was dat er ook een x.aantal webdesigners die niets anders konden dan met Adobe Flash websites bouwen – die jongens hebben dit alles waarschijnlijk als minder prettig ervaren maar over het algemeen zijn we er slimmer en beter uitgekomen omdat de meeste diensten er van geprofiteerd hebben en hebben webdesigners-/developers veel geld aan die switch kunnen verdienen omdat mensen massaal gingen updaten en verbouwen. Daarna kwam Retina, iets later de iPad en dat waren net zo goed weer transformaties waar geld aan was te verdienen. Bedrijven moesten nee moeten want dat is nog steeds dé term op vandaag ‘ Responsive ‘ websites hebben want iedereen heeft het internet nu wel in de broekzak en websites moeten op al die formaten goed getoond worden zonder problemen. Daar valt allemaal geld aan te verdienen als bedrijf. JIJ moet daar op anticiperen en niet stil blijven staan en kijken naar een kind van 12 die met handige tools wat in elkaar flanst dat er leuk is maar meer dan dat.

Het Web is nog lang niet af en dat zullen we merken in de komende jaren. Steeds wanneer je denkt dit is het komt er wel weer een nieuwe trend opzetten waar je een goede boterham aan kunt verdienen voor zowel de mensen met een hobby + passie als de professionals. Die zitten elkaar echt niet in de weg.
    Er is werk voor iedereen en genoeg, je moet alleen je ogen openen en weten waar je die opdrachten vandaan haalt. Ik hoor anders nooit iemand klagen dat ze minder werk hebben en het beroep webdesigner bestaat over 10 jaar ook nog wel hoor.

Bijdrager
    Shmoo

Het is altijd handig om dingen naast je studie te doen zodat je meer leert.

Je kunt eens zoeken op Lynda.com daar kun je kortere cursussen vinden die aan de hand van video’s uitgelegd worden. Ik heb er altijd veel aan gehad en ben daar nog steeds van tijd tot tijd lid om nieuwe dingen te leren.

http://www.lynda.com/

Verder moet je als designer natuurlijk altijd lid worden van gerelateerde websites waar veel designers rondhangen. Zo kun je van elkaar leren.
    http://dribbble.com/ Is zo’n site. Als je daar kijkt dan zie je pas hoeveel talent er rondloopt.
    http://www.colourlovers.com/ Voor inspiratie omtrent kleurencombinaties.
    http://css-tricks.com/ Is een website die nooit mag ontbreken iets meer code maar alles dat je daar kunt vinden is goed.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

wat een lap tekst zeg, kan het niet wat korter en bondiger :)?
    Als je denk dat ik een verkeerd beeld heb, dan vraag ik me af, wat jouw praktijk ervaring is.
    En ga je mij nu de geschiedenis en alles eromheen uitleggen? Dat meen je toch niet? Als iemand zeg dat ik dom ben, betekend niet dat dat een feit is ;).
    Want je kan wel overal wat op zeggen, maar een mening is niks waard. we hebben het over de realiteit.

Bijdrager
    applefreak020
    Shmoo op 06 juni 2013

Het is altijd handig om dingen naast je studie te doen zodat je meer leert.

Je kunt eens zoeken op Lynda.com daar kun je kortere cursussen vinden die aan de hand van video’s uitgelegd worden. Ik heb er altijd veel aan gehad en ben daar nog steeds van tijd tot tijd lid om nieuwe dingen te leren.

http://www.lynda.com/

Verder moet je als designer natuurlijk altijd lid worden van gerelateerde websites waar veel designers rondhangen. Zo kun je van elkaar leren.
    http://dribbble.com/ Is zo’n site. Als je daar kijkt dan zie je pas hoeveel talent er rondloopt.
    http://www.colourlovers.com/ Voor inspiratie omtrent kleurencombinaties.
    http://css-tricks.com/ Is een website die nooit mag ontbreken iets meer code maar alles dat je daar kunt vinden is goed.

Weet je toevallig ook een site wat gratis is en geen creditcard vraagt?
    Want ik (en mijn ouders) hebben geen creditcard….

Groetjes

Bijdrager
    Shmoo

Nee dat zou ik niet weten..

Helaas,

Inactief
    Anoniem

Kun je niet met PayPal betalen, daar heb je dacht ik geen CC voor nodig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.