11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Broodje

Web data extraction tool Mac

Hoi,

Een vriend van me gebruikte onlangs mozenda.com om automatisch data van websites af te halen; een zogenaamde web data extraction tool.
    Helaas wordt deze niet ondersteund door de Mac OS.

Ken iemand een web data extraction tool die wel ondersteund wordt door de Mac OS?

Bedankt
    Broodje

Moderator
    unSOUND

Ik begrijp hieruit dat je iets zoekt om een ( deel van een ) website te downloaden ? Want daar hebben we er meerdere zelfs:

Downloaden met de Mac

Onderste post, daar staan zowel links naar software, als naar reeds bestaande topics over deze vraag.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Mmm, denk misschien eerder dat ie specifieke content wil “scrapen”.

Moderator
    unSOUND

Ook dat kan met die software… Althans, je kunt ze instellen om alleen bepaalde bestandstypes te pakken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Neenee, met “scrapen” bedoel ik iets dergelijks als “grijp van pagina X de content die op locatie Y staat”. Dus nog iets slimmer dan het downloaden van het hele bestand, maar ook meteen zeer specifieke stukken uit de pagina halen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Data_scraping

Moderator
    unSOUND

Ah, duidelijk.

Bijdrager
    Broodje

Ik bedoelde inderdaad het scrapen van content en daarmee het exporteren van static content van een site naar bv excel.
    Bv als ik op marktplaats een zoekopdracht doe en ik wil alle telefoonnummers van de onderliggende resultaten van de zoekopdracht scrapen en exporteren naar excel.

Mozenda is een mooi voorbeeld van zo’n tool maar zoals ik al zei, deze wordt niet ondersteund door de Mac.

@unSound, ik heb de vorige discussies gelezen en de verschillende tools bestudeerd maar het is niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt

Moderator
    unSOUND
    Broodje op 02 januari 2011

@unSound, ik heb de vorige discussies gelezen en de verschillende tools bestudeerd maar het is niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt

Ja, dat kwam dus omdat ik de vraag verkeerd had begrepen… My bad.

Bijdrager
    koenvisser

Dit zit standaard al in Safari ingebouwd. Ga naar Venster -> Activiteitenoverzicht.
    Zo kan je makkelijk de bestanden downloaden die je wil. .

Moderator
    unSOUND

Met het gevaar dat ik weer een fout antwoord geef ( ben niet bekend met deze materie ):

Op een Engelstalig forum werd deze genoemd:

http://download.cnet.com/SimpleWget/3000-2094_4-26375.html

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Koenvisser:
    Niet dus, want dat is exact wat unSOUND ook al aanbood: het downloaden van de source bestanden in hun geheel. Dat wil de TS niet, die wil een zeer gelimiteerd extract van de content van die bestanden hebben. En dat geautomatiseerd.

Daar zijn tools voor, maar die zullen vast niet goedkoop en ook niet heel gemakkelijk in het gebruik.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.