19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    celie

we transfer

Hallo, Als ik foto’s verstuur (van apple) via wetansfer dan krijgt de ontvanger (naar Windows) ze onscherp en flets. Wat doen we verkeerd?

Ik krijg wel een mailtje van wetransfer (na enkele dagen) dat de foto’s niet zijn gedownload en dat de foto’s binnenkort van hun server worden verwijderd.

Ik denk dat de ontvanger de foto’s copy-paste ipv de foto’s volledig te downloaden. En dat dat ten koste gaat van de kwaliteit. Wat denkt u?

Bijdrager
    sedikit

WeTransfer verstuurt de bestanden, als je dat al niet zelf gedaan hebt,”ingepakt”. Misschien is het verstandiger om dat eerst zelf te doen, en daarna bij WeTransfer uploaden. En de ontvanger krijgt, na de voltooide update, daarna een mailtje van WeTransfer, met een download-linkje. Eenvoudig!

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik ga er van uit dat jij de foto’s (in een mapje?) hebt geplaatst in het WeTransfer-schermpje.

Na het invoeren van de code (per e-mail) worden de foto’s op de server van WeTransfer gezet.

De ontvanger krijgt een mailtje met een download-link. Jij krijgt eenzelfde melding (als je het niet vertrouwd kan je zelf de foto’s nog eens dowloaden)

Op het moment dat de ontvanger op de download-link klikt, worden de foto’s op zijn/haar computer geplaatst.

Altijd even kijken waar de foto’s op de schijf zijn gezet en de ontvanger kan de foto’s bekijken.

Van jouw beschrijving:

Als ik foto’s verstuur (van apple) via wetansfer dan krijgt de ontvanger (naar Windows) ze onscherp en flets. Wat doen we verkeerd?

Ik krijg wel een mailtje van wetransfer (na enkele dagen) dat de foto’s niet zijn gedownload en dat de foto’s binnenkort van hun server worden verwijderd.

snap ik dat er geen download-actie is gepleegd. Wat ik dan weer niet begrijp, is hoe hij/zij dan wel de foto’s (wazig en flets) kan zien.

Kan je dat eens uitleggen? Wat heeft hij/zij gedaan?

N.B. die “enkele dagen” zijn er 7. Dat wordt in de toegestuurde link ook gemeld.

Wellicht ten overvloede: het hele proces van versturen heeft weinig met Apple of de PC van de ontvanger te maken. Ergens is een handeling niet goed uitgevoerd lijkt mij.

Sleutelbeheerder
    Night

WeTransfer doet niets met je foto’s, of je ze nu los of ingepakt of in een mapje doorstuurt.

Het probleem ligt dus bij jou of bij de ontvanger.

Bijdrager
    sedikit

De beste test is, een bestand met afbeeldingen naar jezelf sturen. Als de afbeeldingen goed zijn, ligt het aan de ontvanger.

Bijdrager
    celie

Dat was een goede tip: Ik heb een paar foto’s naar mezelf gemaild via WeTransfer.

En via de download link de foto’s gedownload. Niks aan de hand. De foto’s zijn zoals ik ze gestuurd heb.

Bij de ontvanger gaat iets mis.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Foto’s (of wat dan ook) worden natuurlijk niet spontaan onscherp. Wat wél kan is dat de kleuren niet het zelfde zijn.

Dat komt dan om te beginnen door het verschil in gamma waarden tussen een PC en een Mac. Dat verschil zorgt dan afhankelijk vanaf welke computer ze verstuurt worden de foto’s of te licht of te donker zijn. Maar ook het kleur-profiel van je foto’s kan anders zijn dan van de monitor van de ontvanger. Vraag ook eens even op welke wijze de foto’s bekeken worden (dus met welk programma).

Bijdrager
    Brombeer

Het is niet zo dat de ontvanger de steeds wisselende achtergrondbeelden van WeTransfer voor de door jou verstuurde foto’s aanziet?

Sleutelbeheerder
    Night

Hahaha zelfs dié zijn scherp 😉

Bijdrager
    JeroenXC

Waar doet de ontvanger ze op downloaden, telefoon of computer?

Bijdrager
    celie

De foto’s komen op een windows pc terecht. Ik vraag me af of de foto’s worden gedownload via de wetransfer link. Want ik krijg na een week de melding van wetransfer dat de foto’s niet zijn gedownload en binnenkort worden verwijderd.

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat bedoelde ik ook.

De foto’s zijn niet gedownloaded.

De afzender krijgt dan (direct) een melding daarvan.

Mijn vraag was dus: hoe kan de ontvanger wel (blijkbaar) de foto’s zien (flets en wazig) zonder deze foto’s te downloaden. 🧐

Bijdrager
    Brombeer

Ik vrees toch dat de ontvanger denkt dat die de foto’s downloadt, terwijl hij (m/v) dat nog niet doet. Met alleen het openen/lezen van het betreffende mailtje ben je er nog niet, je moet ook op die linkknop klikken.

Heb je zelf al zo’n wazige foto gezien en is dat inderdaad iets dat je verzonden hebt? De ontvangende PC kan ander beeldmateriaal wel kleurrijk en scherp weergeven?

Je zou bijna denken dat er een downloadfilter of malware op die computer actief is. Al het hele verzenden nog eens opnieuw geprobeerd?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dick de Roos op 8 oktober 2020 om 17:35
    Mijn vraag was dus: hoe kan de ontvanger wel (blijkbaar) de foto’s zien (flets en wazig) zonder deze foto’s te downloaden. 🧐

Dat kan uiteraard niet. En de mail van WeTransfer zegt inderdaad dat de foto’s binnenkort verwijderd worden, maar staat er letterlijk in diezelfde email dat ze niet gedownloaded zijn, Celie?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk zelf niet met WeTransfer, maar ik heb begrepen dat je een preview kunt bekijken zonder eerst te downloaden.

Dus dan bekijkt de ontvanger kennelijk alleen de preview. De vraag is hoe die er dan uitziet.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

hendrik ijzerbroot op 8 oktober 2020 om 18:05
    .. maar ik heb begrepen dat je een preview kunt bekijken zonder eerst te downloaden.

Goeie hendrik! Dat wist ik ook niet, blijkt inderdaad te kunnen (sinds kort..?) dus daar ligt het misschien aan, dat de ontvanger dus niet weet dat ie ze moet downloaden..:

https://wetransfer.zendesk.com/hc/en-us/articles/115003447483-How-to-preview-files-before-downloading-them

Sleutelbeheerder
    Night

En dat voorkom je dus door de foto’s van tevoren even in één map te stoppen en deze even te zippen. Dan heb je maar 1 bestand om te uploaden en de ontvanger kan niet anders dan het bestand downloaden.

Bijdrager
    celie

Antwoordapparaat:

Ik krijg na een paar dagen een mail van wetransfer dat de foto’s nog  niet zijn gedownload en dat ze binnenkort worden verwijderd van hun server.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat lijkt erop te wijzen erop dat @Hendrik-IJzerbroot het bij het rechte eind had.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.