11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

WD MyBook Pro mount niet meer

Wat ik ook doe, mijn externe schijf verschijnt niet meer op het bureaublad of in het Finder-venster. Ik heb al de stroom en FW er vanaf gehaald en toen eerst de FW-kabel erin gedaan en toen de stroom, maar dat werkt niet. De lampen branden en de schijf hoor ik draaien, maar hij mount niet.

Als ik ls /Volumes in de Terminal intik dan zie ik dat er wel Data & Data 1 staat. Waarom die hier staan en wat ze doen weet ik ook niet, ik ben het vaker tegen gekomen. De ‘echte’ schijf heet volgens het systeem Data 2. Maar die staat er niet tussen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    sven-

En als je kijkt bij schijfhulpprogramma. Zie je ‘m daar wel staan? Zo ja, kun je dan klikken op “Activeren” ?

Ik weet dat een soortgelijk probleem voorkomt bij de My Book Studio versie, en dat daar een firmware update voor is uitgegeven.

Bijdrager
    The JM

Nee, daar staat de schijf ook niet tussen. Waar kan ik kijken of er een firmware-update voor mijn schijf te krijgen is?

Bijdrager
    sven-

Kijk hier eens, kies jouw HD en check of er een update bestaat.

Dubbeltopic trouwens: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=144441

Bijdrager
    MacBinky
    Bijdrager
    The JM
    ”sven-“

Dubbeltopic trouwens: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=144441

Ik had inderdaad 2x op de submit-knop geklikt maar ik had niet gezien dat hij 2x door was gekomen. Die andere mag dan weg inderdaad.

Om de schijf te updaten moet hij eerst verbonden zijn met de computer, maar dat gaat moeilijk zo.

Bijdrager
    MacBinky

Om de schijf te updaten moet hij eerst verbonden zijn met de computer, maar dat gaat moeilijk zo.

Probeer de schijf eens aan de usb poort te hangen en alle firewire kabels eruit.

Bijdrager
    The JM

Ik dacht dat ik die nog had, maar de doos is leeg…Vanavond even aan m’n vader vragen of hij weet waar de andere kabels zijn.
    Ondertussen heb ik de schijf ook even aangesloten op de iMac en daar gaat alles prima. Dus het probleem ligt bij de MacBook Pro.

Bijdrager
    iFredo

Ik heb iets soortgelijk gehad met mijn MyBook essential afgelopen weekend. Mounten lukte niet meer, schijf was grijs in Disk Utility. WD tooltjes gaven geen soelaas. Toen uiteindelijk TestDisk gedownload (werkt via Terminal) en het file system vanuit een backup (op de schijf ergens) hersteld. Vraag me niet hoe, maar opeens wilde de schijf weer mounten en kon ik mijn bestanden overpompen. Gekke was dat de schijf alleen read-only was. Vervolgens de lege schijf opnieuw gepartitioneerd en hij loopt weer als een zonnetje.

Bijdrager
    MacBinky

Dit is wat ik eerder schreef in een vorig topic misschien heb je hier iets aan;

Het kan ook aan je firewire poort liggen , dat was bij mij het geval.
    Ik heb toen de de firewire kabel van de imac los gekoppelt en de machine uitgezet daarna heb ik ook
    de stroomkabel van de mac losgekoppelt ( aansluiting achterzijde van de mac niet alleen de stekker verwijderd )
    en toen een tien minuten gewacht zodat alle restspanning kan
    wegvloeien .
    Daarna heb ik de imac weer aangezet en alles werkte weer perfect

Bijdrager
    The JM

Vreemd. Vanmorgen heb ik m’n computer uitgezet en ben ik naar school gegaan. Nu kom ik terug, prik m’n schijf erin en hij doet het…
    Een reboot heeft het dus verholpen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.