14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

WD Externe HD

Beste Mede-maccers.

Graag jullie hulp. Ik heb het hele forum doorgeworsteld, maar vind maar geen antwoord.

Mijn probleem is de volgende : ik beschikt over een externe HD van WD (My Passport) van ca. 300 Gieg. Het lukt mij maar niet, ook niet met behulp van het schijfhulpprogramma de schijf te wissen. Ik krijg maar steeds de melding dat de schijf niet ge-deactiveerd kan worden. Als ik het schijfhulpprogramma open en de schijf daarna wil de-activeren krijg ik de melding dat dat niet kan. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Evert

Bijdrager
    Beech

Staat er iets op dat je Mac bezet houdt ? Log anders eens in met een ander account.

Bijdrager
    Evertson

Bedankt voor het meedenken, maarre : heb ik al gedaan. Werkt niet. Ik heb het idee dat ik een programmaatje moet zien te vinden dat over alles heen “walst” en de schijf gewoonweg wist.

Bijdrager
    eiko

misschien lukt het als je in recovery mode op start en dan de schijf wist?

Bijdrager
    Evertson

Goedenavond, help eens : in de recovery mode opstarten. Ik weet niet hoe dat werkt.

Groet

Evert

Bijdrager
    Gerd

Al geprobeerd om de WD aan te sluiten via een andere USB poort op je mac?

Het lijkt mij dat er toch een proces draait of wordt gestart op je mac die ‘bezit’ neemt van je WD, wanneer je hem aansluit.
    Door het proberen van een andere USB poort voorkom je dit wellicht?

Welicht helpt deze thread: http://www.onemorething.nl/community/topic/freecom-xs-externe-hd-geeft-problemen/

Moderator
    Night

Makkelijkste is om safe mode te booten (opstarten met SHIFT ingedrukt). Hier vind je ook de link naar de WD for Mac tools om de schijf te formatteren etc.

Zie ook dit topic:

Problemen met externe harddisk

Bijdrager
    Evertson

Andermaal iedereen bedankt voor het meedenken.

Een andere Mac en een andere USB-poort heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat. Ik ga nu aan de bak met de suggestie van Night. Tot later.

groet

Evert

Bijdrager
    Evertson

Beste Night,

Ook jouw suggestie werkt niet.

Maarre : ik heb zelf de oplossing bedacht na 2 dagen aanmodderen : WD > Kliko.

Ik ga mijn energie in andere zaken steken.

Iedereen oprecht bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groeten en welterusten

Evert

Moderator
    Night

Dat zou ik niet doen. WD kent namelijk een Lifetime Warranty. Dat wil zeggen dat je heel vaak gewoon een nieuwe krijgt als je de stappen voorafgaand aan de RMA doorloopt.

Zie ook hier:
    http://support.wdc.com/country/country.asp?c=netherlands
    en
    https://westerndigital.secure.force.com/WarrantyCheck?lang=en

Bijdrager
    Evertson

TOP, heb ik niet aan gedacht. Morgen naar de leverancier. Ik ga het gewoon proberen. Hardstikke bedankt.

Hartelijke groet,

Evert

Moderator
    Night

Je hoeft niet naar de leverancier, dit kan je zelf doen via internet. Maar je kan het altijd proberen;)

Bijdrager
    computer space

Gewoon op een PC aansluiten en daar wissen.

Bijdrager
    Evertson

Iedereen bedankt voor het meedenken, maar wil ff niet lukken. Weet overigens iemand nog een programma van derden dat ik op de externe schijf kan loslaten?

Groet

Evert

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.