9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    florianr

WD externe HD wordt niet meer herkend door MacBook Air 10.10.5

Goedemorgen,

Ik heb verschillende topics voorbij zien komen over externe WD schijven die niet herkend worden door Mac.
    Echter heb ik niet exact gevonden dat aansluit bij mijn situatie; zodoende dit topic.

Mijn WD schijf heeft het gewoon gedaan op mijn MacBook Air maar doet het inmiddels niet meer.
    Ik gebruikte hem niet met WD software, ik sleepte er gewoon bestanden in en uit.
    Er zit/zat wel WD software op (voor PC), maar dit heb ik er volgens mij ooit afgegooid (niet 100% zeker).

– De schijf start wel op, ik hoor hem en zie een lichtje branden.
    – Hij komt niet naar voren op mijn bureaublad (alle Finder vinkjes aangezet) en ook niet in schijfhulpprogramma.
    – Wel zie ik hem in Over deze mac -> Systeemoverzicht -> USB. Daar staat de volgende info:

Productcode: 0x0702
    Fabrikantcode: 0x1058 (Western Digital Technologies, Inc.)
    Versie: 1.02
    Serienummer: ????????????????????????
    Snelheid: Maximaal 480 Mb/sec
    Fabrikant: Western Digital
    Locatiecode: 0x14100000 / 6
    Beschikbare stroom (mA): 500
    Vereiste stroom (mA): 0

Iemand een suggestie wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groet,
    Florian

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer eens of je het met DiskWarrior weer werkend kunt krijgen.

Bijdrager
    r.heijma

Kan ook zijn dat het kleine interface kaartje in de behuizing is overleden. Is mij ook al een paar keer overkomen.
    Power heeft die wel en de drive start maar geen comms. Lijkt erg op wat ik had.
    Als je nog ergens een losse behuizing of een USB naar SATA setje hebt kun je dat eens proberen door de harde schijf hierop aan te sluiten. Vereist wel sloopwerk van de WD disk.
    En het is nu sowieso een goed moment om een extra externe disk te halen. Kun je meteen de data die op de oude WD staat over te zetten naar de nieuwe. En als de oude schijf het zelf nog doet die dan overzetten in een losse behuizing.

Bijdrager
    mjalblas

Wat voor WD type harde schijf heb je. MY Pasport?

Bijdrager
    florianr
    Bijdrager
    mjalblas

Florian,

Dan kan je het wel vergeten dat je er ooit nog bij kan Ik heb hetzelfde gehad (800gb aan gopro filmpjes weg). Van binnen moet je het zien als een LP speler waarvan de naald is afgebroken. Dit is minuscuul dat niet te repareren valt. WD heeft een tijdje dit soort disks gebruikt maar dit is zo gevoelig en kwestbaar dat het niet geschikt is voor een externe harde schijf. Ik heb mijn disk toen laten onderzoeken en eindconclusie was opsturen naar zo’n data recovery winkel maar dat kost je dan een kleine 1000 euro.

Sterkte!

Bijdrager
    florianr

@mjalblas, dank voor het delen van je ervaring, ik vrees ook voor het ergste. Gelukkig staat er geen essentiele info op.

Sleutelbeheerder
    Night

Mochten softwarematige oplossingen, zoals DiskWarrior niet baten, dan is er het fijn om te weten dat WD Drives een Lifetime Warranty hebben. Ga naar hun site en vul een RMA in. Je krijgt dan kosteloos een nieuwe.

Bijdrager
    florianr

@night Spijtig dat ik hem al heb opengemaakt.. Hiermee vervalt de garantie volgens mij.
    Heb hem daarbij ook al 8 jaar, dus kan er niet al te rouwig om zijn dat hij het eens zou begeven :).

Wel goed om te weten voor de andere WD schijven die ik heb!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.