10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Siri

WD Elements word niet meer herkend!

Hallo.

Ik heb al een jaar of 3 een Western Digital Elements HD van 1TB in mijn bezit.
    Deze schijf word gebruikt als extra opslagruimte. Er staat dus mijn totale muziekcollectie op en enkele duizenden foto’s.
    Nou word mijn schijf in eens niet meer herkend door Finder.
    In Schijfhulpprogramma word de schijf wél herkend, maar zegt ‘ie dat de schijf moet worden hersteld.
    Aangezien ik dan (volgens mij) al mijn bestanden kwijt raak, wil ik dit eigenlijk niet doen.
    Heel soms word de schijf wel herkend in Finder, na zo’n 100x de usb erin en eruit te pluggen.

Als ik de schijf aan een Windowscomputer hang, word er gezegd dat de schijf geformatteerd moet worden.

Is er een mogelijkheid om mijn bestanden terug te krijgen (het liefst in de originele mappen etc.)

Groeten,
    Koen.

Bijdrager
    Beech

Hoe begin je ? Computer aan en dan de WDE aan ? Of WDE aan en dan computer aan ? Heb je een keer de WDE verkeerd afgesloten ?

Bijdrager
    Siri

Lijkt me best knap om een Elements verkeerd aan te sluiten.
    Stekker in het stopcontact, USB kabel in de HD en in de computer.
    Maakt niet uit hoe ik begin, de schijf word niet herkend. Heb het al op verschillende manieren geprobeerd.
    De schijf spint gewoon op als ik de USB in m’n MacBook steek, en spint af als ik ‘m er weer uit haal.

Bijdrager
    SunKeeper

Je hebt je back-up toch nog?

Bijdrager
    Siri

Nee.

Bijdrager
    Siri

Bij aansluiten achterin knippert het lampje in een constant tempo.
    Als ik de schijf in een andere computer plaats (uit de behuizing haal dus) krijg ik hetzelfde probleem.

Bijdrager
    Siri

Mijn MacBook ziet de schijf weer. Nu snel backuppen op de schijf van m\’n broer.

Bijdrager
    CedricH

Ik vrees een beetje voor je HDD… Bij herstellen wordt je schijf volgens mij niet gewist dus dat kan je eens proberen. In elk geval raad ik je aan om een back-up te nemen van die bestanden als je er weer aan raakt, dingen op 1 plaats bewaren is nooit verstandig.

Bijdrager
    Siri

Maar, ik vond het een beetje onlogisch om 2 Hd\’s te kopen. Heb nou backup, en zal de schijf na de backup herstellen. Hopen dat \’ie het dan wel doet, en maar eens gaan sparen voor een nieuwe schijf.

Bijdrager
    CedricH

Het is misschien niet echt logisch maar wel de meest veilige manier vrees ik:confused:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.