7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

WD Elements Portable op Mac zonder formatteren?

Ik moet bestanden die op een Windows computer staan overzetten naar Mac. Ik heb hiervoor een Western Digital Elements Portable 1TB die vandaag geleverd zal worden. Alleen deze externe harde schijf is wel werkzaam op Windows, maar voor Mac moet deze geformatteerd worden. De schijf is op dit moment nog niet geleverd, dus nog ongebruikt.
    Ik ben bang dat wanneer de bestanden op de HD staan en deze daarna geformatteerd wordt, dat de bestanden er dan af gaan, maar ik weet ook niet of eerst formatteren helpt, want wellicht kan ik de HD dan niet meer op de Windows computer gebruiken?
    Iemand anders zei weer dat de Externe HD nog niet geformatteerd hoeft te worden en dat mijn Mac de Externe HD wel kan lezen.

Wie kan mij hier verder bij helpen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Steek gewoon een netwerkkabel tussen de twee computers (en zet op de Mac wifi uit), dan kun je de bestanden rechtstreeks overzetten zonder een externe harde schijf nodig te hebben.

Wil je per se een externe harde schijf gebruiken, formatteer die dan éérst naar exFAT-structuur, want dat kan zowel door OS X als Windows gebruikt worden. (Formatteer je een schijf, dan gaan alle bestanden eraf, dus dat moet je nooit doen nadat je die eropgezet hebt:) )

Bijdrager
    Vincent

Je mac zal de Windows formated HDD gewoon kunnen lezen. Gebruik exFAT dan zit je goed tenzij je van plan bent hele oude PCs of macs te gebruiken.

Bijdrager
    Vincent

Ah, Wat Jacco een paar seconden voor mij zei:wink:

Bijdrager
    Beech

Als het alleen maar de bedoeling is om bestanden over te zetten van pc naar Mac (lezen) dan hoef je niet opnieuw te formatteren. Wil je bestanden van je Mac weer overbrengen (schrijven) naar je pc dan moet je de WD eerst opnieuw formatteren naar ExFAT als er bestanden bijzitten die groter zijn dan 4 GB. Zijn de bestanden allemaal kleiner dan kun je ook FAT32 gebruiken.

Bijdrager
    Vincent

Ik zou dus eigenlijk altijd een HDD formateren (naar ExFAT). Kost je een minuutje en voorkomt balen achteraf als je dan toch later de schijf wel voor een bestandje nodig hebt van 4+ gig.

Inactief
    Anoniem

Bedankt voor de reacties. Dan wordt het inderdaad formatteren naar ExFat, aangezien de Windows pc niet bij mij staat en ik mijn laptop ook niet mee kan geven. Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.