One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » WD Elements 1TB werkt (weer) niet

WD Elements 1TB werkt (weer) niet

Profielfoto van Okke77

Okke77 op 05 december 2017 #

Ik heb een probleem met een WD Elements 1TB secundaire harde schijf.

Ik heb de harde schijf aangesloten, waarna mijn mac heeft gevraagd of ik via Time Machine een back-up wil maken. Nadat ik “ja” aanklik begint de schijf daarmee, wist hij de schijf, waarna hij aangeeft dat er te weinig ruimte beschikbaar is voor Time Machine.

Als ik daarna de schijf wil gebruiken werkt hij niet, wil hij hem niet wissen nog wil hij schijf EHBO uitvoeren.. Ik kan er dus niks meer mee. Iemand een idee?

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 05 december 2017 #

Heb je al geprobeerd om in de voorkeuren van Time Machine aan te geven dat hij deze schijf níét moet gebruiken? Ik weet het niet zeker, maar ik houd het voor goed mogelijk dat het schijfhulpprogramma weigert om een Time Machine-schijf te wissen, ook al staat daar geen back-up op..

Profielfoto van MrBelloNLD

MrBelloNLD op 05 december 2017 #

aan oudere mac max 10.10.5 dan is schijfhulpprogramma zo lekker vertrouwd…

Profielfoto van Okke77

Okke77 op 05 december 2017 #

@Jakko Westerbeke, zodra ik de schijf aan mijn mac hang geeft de computer de volgende melding:

– De schijf die je hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen – (Opties): Initialiseer/negeer/verwijder media

Kortom, Time Machine herkent de schijf ook niet.. Ben bang dat dat niet de oplossing is.

@mrbellonld ik heb niet een oudere mac, dus dat wordt lastig! Ik draai OSX High Sierra.

Profielfoto van r1Ch

r1Ch op 06 december 2017 #

Okke, probeer eens bij schijfhulpprogramma alle apparaten weer te geven (weergave). Dan zie je de HDD ipv de volumes en kun je het goed wissen en de juiste partitie meegeven. Dit heeft bij mij ook geholpen.

Profielfoto van Okke77

Okke77 op 06 december 2017 #

@r1ch Super, dat heeft inderdaad meteen gewerkt :)! Dankjewel!

Over dit topic

Gestart op 05 december 2017 door Okke77

Laatste reactie door Okke77

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?