5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    meneer de koekepeer

Wazige spam in mijn mailbox

Hi,

De laatste dagen wordt ik platgegooid met maffe mailtjes.
    De mailtjes zijn afkomstig van nsysu.edu.tw (een of andere universiteit)

Ik zou eerst zogenaamd een virus naar dat adres hebben gestuurd.
    Vervolgens krijg ik continue meldingen dat de mailbox van betreffende persoon vol zit, dat de mail niet bezorgd kan worden. Daarna van de admin dat ik virussen naar dat adres stuur en dan dreigen ze met naar mijn provider te stappen.

Wat kan ik aan dit soort ongein doen?
    Ik ken het hele adres niet, nog nooit gezien, en ken ook niemand bij die unie.

Suggesties?

Bijdrager
    sarasin

ligt je provider in over dit probleem en die zla je ongetwijfeld een betere raad kunnen geven..

Bijdrager
    fistkikker

negeren die handel, regeltje maken in je mailprog van huppeldepup.edu.tw dan in trash.

Als het spam is heb je niets te vrezen, als ze naar je provider gaan ook niet. Die kan zien dat jij geen massamailings verstuurt en dat jij een mac hebt (en dus geen virus).

Bijdrager
    bekhof

Eigen domeinnaam? Spammers hebben de onhebbelijke gewoonte jouw (mij gebeurd dit dus ook, heb er alle mail van een van mijn domeinen voor afgesloten!) domeinnaam te gebruiken voor hun onfrisse praktijken.

Zij pakken je domein, verzinnen allerlei namen vóór het @ en… mailen maar! Nadeel is dus dat jij de ‘bouncers’ op je eigen mailbox krijgt.

Ik heb al van alles verzonnen om er iets aan te doen maar… helaas. ’t Is mij nog niet gelukt!

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb er dagelijks last van. Jij hebt die mails niet verstuurd.
    Jouw emailadres is opgeslagen op computers waar je ooit een mail naar hebt gestuurd. Als ook maar 1 van deze computers een virus aan boord heeft dat emailadressen verzamelt ben je de klos. Deze virussen verzamelen emailadressen uit tekstbestanden en adresboeken van Microsoft Outlook. Je emailadres komt in een databank terecht… en de rest kun je raden.

Er is maar 1 remedie hiertegen: negeren en de mailtjes gewoon weggooien.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.