12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Waldo

wazig beeld iMac G5

Hi,

We hebben vanochtend iets heel vreemds met een van onze iMac G5.
    Heb beeld is deels wazig, waardoor je je veel meer gaat focussen en je ogen
    uiteindelijk moeier worden na een dag werken.
    Het is heel vreemd, ook als we in de systeemvoorkeuren zitten dan zodra je
    met een muis over een icoon ga dan wordt deze waziger en ga je ervanaf dan wordt hij weer
    scherp.

Heeft iemand een soort gelijk probleem weleens gehad, en is het op te lossen,
    ps gaat om het 17″ model.

grtz

Waldo

Bijdrager
    Brainiac

Heeft het niks te maken met de zoom-functie? Stnd, als je ctrl indrukt en scrolled, gaat ‘ie zoomen. Misschien moet je in die richting kijken?

Bijdrager
    computer space

Niet toevallig de resolutie te laag staan? In dat geval zie je namelijk alles een beetje smoezelig. Wel vreemd dat het bij hoover wel scherp wordt.

Bijdrager
    Waldo

Beide bovenstaande antwoorden nagekeken maar nee, het beeld is niet ingezoomd en ook niet een te lage resolutie, de mac heeft zelf op elke resolutie het verschijnsel… echt heel vreemd!

Bijdrager
    computer space

Misschien is je videokaart naar zijn gootje. Probeer eens iets heftigs voor de videokaart, zoals google sketchup met een lomp 3d model. Heb je een 2e partitie of externe FW harddisk? Probeer daar dan eens een nieuw systeem op te installeren en kijk of je het dan nog hebt.

Bijdrager
    Oppie

In een andere gebruiker doet ie hetzelfde?

Bijdrager
    hansenonline

ik heb het probleem in safari dat ie tijdens het scrollen onscherp wordt en dan gaat vastlopen eerst verschillende lijntjes en daarna dit:

Bijdrager
    Waldo
    ”hansenonline”

ik heb het probleem in safari dat ie tijdens het scrollen onscherp wordt en dan gaat vastlopen eerst verschillende lijntjes en daarna dit:

Ben je ook achter de oorzaak gekomen of heb je het nog steeds?

Bijdrager
    hansenonline

ik gebruik safari niet meer, maar ik denk dat ik ook weet waar mijn hoofdpijn vandaan komt!
    heb nu een macbookpro voor erbij, ga dat maar omzetten en de imac eens helemaal schoonmaken en testen met de hardware test als die er nog bij geleverd is. heb voor de goede orde de imac g5 20 inch 2ghz twee jaar oud.

Bijdrager
    Marius1976

Is er een kans dat je mogelijk exposé af en toe inschakelt?

Ik heb dat met mijn mighty mouse. Als ik de buitenste knoppen per ongeluk in druk dan zoomt ie het huidige venster naar maximaal en wordt het blauw en onscherp.

Als ik dan met mijn muispijiltje buiten dat venster ga wordt het weer de gewone kleur maar is het wel nog steeds wazig. De dock bijvoorbeeld is dan wel gewoon scherp. Dus dan is niet het volledige scherm scherp/wazig, maar slechts een deel.

Succes
    Marius

Bijdrager
    hansenonline

nee ik gebruik een wacom tablet!

Bijdrager
    Oppie

Nogmaals: andere gebruiker, wat dan?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.