7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tijns

wazig beeld bij opstarten

iMac 21,5 late 2013 2,7 GHz Intel Core i5 8GB RAM El Capitan 10 11 6
    Mijn mac staat permanent aan gedurende de week; 1x per week zet ik hem ’s avonds uit en start de volgende morgen weer op.
    Vaak is dan na het opstarten het beeld wazig; bij herstarten is het weer gewoon scherp zoals het hoort.
    Is hier iets mis en zo ja wat en kan ik dit verhelpen zodat herstart niet meer nodig is ?
    Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    mowat

Na het opstarten is volgens mij het beeld (bureaublad) altijd wazig. Na de keuze van je account wordt het dan scherp.

Bijdrager
    tijns

Als het wazig start, blijft het wazig, ook na het kiezen van het account; en ook in de programma’s die ik daarna open.
    Bij herstarten is het meteen scherp, zoals het hoort, en dat blijft het dan ook.
    Iemand een idee wat het is en hoe te verhelpen ?
    Herstart is natuurlijk geen ramp, wel onnodig, want het hoort meteen goed te gaan, toch?

Bijdrager
    McPim

Bedoel je wazig als in ‘een andere resolutie’ (een non-native LCD resolutie kan een onscherp beeld geven)? Of wazig als in ‘bijna onleesbaar’? Misschien kan een foto van beide situaties helpen om de oorzaak te bepalen.

Bijdrager
    tijns

Zoals wanneer je brildragend bent en dan zonder bril moet lezen.
    Maar het is niet onleesbaar.
    Sorry, maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven.

Bijdrager
    csteelooper

Maak eens een foto (geen screenshot) en post die hier?

Bijdrager
    tijns

Laatste paar keer scherp beeld na opstarten; kan dus nog geen foto van wazig beeld plaatsen.
    (lijkt wat op kiespijn; als je naar de tandarts gaat is het over.)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.