13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    brabantia

Waterschade reparatie bij Amac

Hallo iedereen,

Allereerst excuses als ik dit draadje op de verkeerde plek heb geplaatst, twijfelde over de locatie.:)

Afgelopen week ben ik zo verstandig geweest om een (vol) glas water over mijn Macbook Pro Retina heen te gooien. Dit gebeurde ’s avonds, dus ben ik pas de ochtend na deze licht traumatische gebeurtenis naar Amac gegaan. Hier heb ik de laptop ingeleverd om de ‘Drycleaning Solution’ (zie link voor info) te ondergaan. Ik had er nog niet van gehoord, echter raadde de medewerker het in mijn geval aan.

Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met deze reparatie-/reinigings methode? Op het internet kan ik niet echt reviews erover vinden en ik ben benieuwd of er mensen zijn met positieve/negatieve ervaringen. Ben met name benieuwd naar de doorloopsnelheid; de verkoper had het over minimaal 2 weken, maar hoor soms horrorverhalen over 1/2 maanden reparatieduur.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt ook mij 60% van die kosten geven dan doe ik hier thuis een Shmoo DryHard Solution™. Ik heb een hipster Dyson stofzuiger die heel indrukwekkend uitziet en kan ook een appeltaart bakken voor het positieve gevoel op te wekken.

Resultaat is hetzelfde, alleen je bent minder geld kwijt als het toch niet werkt. <— die kans is extreem groot.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Vroeger of later blijkt een Computer met waterschade alsnog te sterven, wat er ook aan gedaan is om te

“repareren”

Geen geld aan uit geven dus…

Bijdrager
    r.heijma

Je inboedelverzekering eens lief aankijken. Is tenslotte waterschade.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Lijkt mij de moeite waard om te proberen. Mijn mening is eigenlijk exact het tegenovergestelde als de van JoopJoop: als je het niet grondig laat fixen (demonteren/reinigen/drogen) dan weet je zeker dat hij na verloop van tijd alsnog de geest geeft. Het geld wat het kost vind ik nog wel meevallen, een nieuwe MBP kost je meer.

Ik had het hier al eens eerder verteld: een collega had thee over haar MBP laten vallen. Gelijk naar Apple gegaan, zit hier vlakbij. Daar zeiden ze dat hij niet meer te redden was en smeerden haar een MBP van 3000 euro plus 400 euro aan adapters aan. Ze was totaal niet blij met het nieuwe ding, vooral vanwege die adapters en heeft haar oude MBP alsnog naar een reparateur gebracht. Daar hebben ze hem “ultrasoon” gereinigd, wat een beetje als Hocus Pocus klinkt, maar de MBP deed het weer als vanouds. De nieuwe MBP heeft ze teruggebracht naar Apple.

Bijdrager
    Shmoo

Wat de relevantie is van dat hele lulverhaal (incl. afbeelding / extra drama) over adapters ontgaat mij een beetje. ^

Bijdrager
    NASI-GORENG

<p class=”cite”>Shmoo op 2 mei 2019 om 10:30</p>
    Wat de relevantie is van dat hele lulverhaal (incl. afbeelding / extra drama) over adapters ontgaat mij een beetje. ^

vrije nieuws garing? human interest?Shmoo you are no good when you’re hungry…..

Bijdrager
    EagerB0bNerd

<p class=”cite”>Shmoo op 2 mei 2019 om 10:30
    Wat de relevantie is van dat hele lulverhaal (incl. afbeelding / extra drama) over adapters ontgaat mij een beetje.</p>

Nee, dan de Dyson van Shmoo, daar kan de vraagsteller wat mee..

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dat plaatje van bob is net zo briljant als relevant. Goed verhaal ook.

Waterschade is lastig. Kan heel simpel zijn, kan heel ingewikkeld zijn, kan snel, kan ook lang duren. Er kan van alles mis zijn.

Gewoon maar proberen, want een Retina Pro is zijn geld zeker nog waard.

Fingers crossed

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Eagerbobnerd,

Je lulverhaal is niet gebaseerd op ervaring.

Vroeg of laat gaat het fout, kans 70 – 85%.

Meestal als gevolg van corrosievorming.

Bijdrager
    Pjotr

Hoe eerder droog hoe beter. Dus. Openen, stofzuigen fohnen, schudden en deppen zijn allemaal prima ideen. Bij suiker of melk in de thee wordt openen en deppen wel wat belangrijker, zeker voor een toetsenbord. Sommige onderdelen ook spoelen. Bij zout water eerst flink spoelen met kraanwater. (geldt voor vrijwel alle electronische devices). Bij zout water is spoed essentieel. Slagingskansen stuk kleiner.

Slagingskansen of blijvende schade hangen vooral af van de snelheid waarmee de gebruiker ingrijpt.

Bijdrager
    Hyrax

Dat is dus gedeeltelijk waar @pjotr. Net als de volledig onzinnige opmerking van @shmoo.

Het gaat hierbij niet om drogen, maar om mineralen die in het water zitten. Op het moment dat je je computer (nat) nog zou opstarten, komt hierbij het gevaar van kortsluiting nog bij. Is ie niet meer aangezet, dan is er een grotere kans van slagen. De ‘wasmachine’ die Amac gebruikt heeft een bepaalde vloeistof die mineralen en andere zooi in water oplost. Hierdoor worden de materialen die de componenten daadwerkelijk beschadigen, gereinigd, zonder dat het de computer beschadigd. Het heeft dus daadwerkelijk effect. Die apparaten die Amac hiervoor heeft zijn redelijk duur dus zonder een goede kans van slagen, zouden ze dit niet aanbieden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@hyrax,

Die apparaten die Amac hiervoor heeft zijn redelijk duur dus zonder een goede kans van slagen, zouden ze dit niet aanbieden.

Amac biedt alles aan wat heel veel geld oplevert…..

Vraag ze eens hoe lang ze garantie geven op een behandeling, zou minstens 2 jaar moeten zijn, zo lang kan het duren tot een probleem als gevolg van waterschade zich openbaart.

Uit de garantieperiode die ze zelf noemen kan je opmaken hoeveel vertrouwen ze er zelf in hebben….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.