16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Editzzz

Waterschade Macbook Pro

Beste Lezer,

Ik heb waterschade op mijn macbook pro.
    Er is water aan de linkerkant ingelopen, toen ik het zag knipperde het beeldscherm en viel het uit.
    Enkele seconden later hoorde ik ‘een zacht knetterend geluid’…. het is dus goed mis.

Ik heb de macbook geopend en lang laten drogen, maar het heeft geen effect gehad.
    Hij gaat nu gewoon niet meer aan.

Ik weet alleen niet wat ik nu het beste kan doen.
    Zal ik er naar laten kijken en zo ja waar? Ik woon in regio Amsterdam/Haarlem en ken eigenlijk alleen maar het Machouse in A’dam.
    Maar daar krijg ik waarschijnlijk toch te horen dat het niet meer te repareren valt…

Ik ben wel bereid om een aanzien bedrag te betalen om bijv het logic board te vervangen als dit het is, maar is dat het waard?

Als ik het laat nakijken, heeft iemand hier een goede tip voor? Niet naar Machouse bijvoorbeeld, maar waar dan wel?
    En als er niets meer te redden valt, wat zal ik dan doen? Ik zie wel advertenties op o.a. marktplaats dat ze nog wat geven voor je Mac…
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelukkig heb ik een back up via Time machine. Ik kan dus altijd een nieuwe kopen en mijn bestanden overzetten..
    Dan merk ik op dat er een groot prijsverschil zit tussen de nieuwe modellen en huidige modellen. Dat wordt dan ook weer een overweging.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    KarelWillem
    Editzzz op 09 maart 2011

…Dan merk ik op dat er een groot prijsverschil zit tussen de nieuwe modellen en huidige modellen. …

De ‘nieuwe’ modellen ZIJN de huidige modellen.

Wat bedoel je precies? Welk prijsverschil doel je op?

Bijdrager
    MadSven

Hmmm, zo te horen ben je goed de sjaak.
    Waterschade valt zowieso niet onder de garantie, en voordat ze hem werkend hebben (logicboard o.a.) ben je aan kosten meer kwijt dan dat een nieuwe uberhaubt kost. Ik weet natuurlijk niet wat voor model MBP je hebt, maar ik schat je kansen klein. Er worden verder nog wel vergoedingen geboden voor defect Apple hardware, maar ook dan denk ik dat je met 100 – 200 euro wel aan je max zit.

Bijdrager
    GT1988

Oude meuk verkopen, alles is mooi meegenomen. Nieuwe MBP is altijd een verbetering t.o.v. wat je had.

Bijdrager

In A’dam zit toch ook nog Prowarehouse?
    Moet ik je dat nou weer vertellen als ‘boer’ uit Almelo:sarcastic:

Bijdrager
    Editzzz
    KarelWillem op 09 maart 2011
    Editzzz op 09 maart 2011

…Dan merk ik op dat er een groot prijsverschil zit tussen de nieuwe modellen en huidige modellen. …

De \’nieuwe\’ modellen ZIJN de huidige modellen.

Wat bedoel je precies? Welk prijsverschil doel je op?

Ik vergis me idd. Ik dacht dat er weer een nieuw model was, maar het gaat om een update.

Vernieuwing MacBook Pro zit binnenin

Goh wat jammer dat dit eigenlijk niet meer te maken is… Moet ik dus toch een nieuwe kopen:(

Bijdrager
    Xcode

Nou… nou. Natuurlijk is hij te maken, maar dat gaat waarschijnlijk flink wat kosten. Je zou bij een Apple Premium Reseller (APR) een onderzoek kunnen laten doen, ja dat kost geld, waarbij ze je precies kunnen vertellen wat er vervangen moet worden en wat dat gaat kosten. Dan kan je altijd nog een nieuwe MacBook Pro kopen. Welke APR je naartoe moet, dat moeten andere forumleden je maar vertellen.:wink:

Bijdrager
    Little Idiot

MacRepair zit aan de Lindengracht in Amsterdam, daar kan je heen gaan.
    Volgens mij weet je dan voor hooguit 20 euro of er nog hoop is. Ze kopen ook defecte mac’s in. Lijkt me slimmer dan zo’n inkoopsite.

Bijdrager
    Volkie

Check even je inboedelverzekering, na een optimel behandeling heb ik via deze verzekering het nieuw bedrag van mijn macbook pro (exculsief eigen risico) terug gekregen. Wel moeten ze een bewijs hebben van bijvoorbeeld MacHouse dat de laptop total loss is. Dat kost ook wat maar je krijg wel een groot deel terug. Ik weet niet meer precies wat ik voor het onderzoek heb betaald (ik dacht iets van 90 euro) maar dat is wel de moeite als je vervolgens vrijwel de gehele nieuw waarde terug krijgt.

Bijdrager
    Chrisvdscheer

Lijkt mij inderdaad de makkelijkste optie.

Gewoon een nieuwe halen!
    En via time machine jou back-ups terug zetten !

Bijdrager
    1984

Oeps, u gooit een kop koffie over het toetsenbord van uw laptop! Als uw computer kapot is merkt u vaak pas hoe afhankelijk u van het apparaat bent. Neem daarom geen risico en sluit de PC Verzekering af.

Voordelen PC Verzekering

* Uw vaste computer is verzekerd tegen diefstal en schade
    * Wereldwijde dekking voor uw laptop, ook tegen verlies
    * Premie vanaf € 1,89 per maand

http://www.abnamro.nl/nl/prive/verzekeren/pc_verzekering/introductie.html

Bijdrager
    Aappie

Hoezo ga jij hier nu weer adverteren ???

Bijdrager
    Appeltje

Hij zal wel bij ABN Amro werken :S
    Ga maar weg jij adverteerder :sick:

Bijdrager
    Editzzz

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee.
    Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag:lol:

Bijdrager
    Editzzz
    Volkie op 09 maart 2011

Check even je inboedelverzekering, na een optimel behandeling heb ik via deze verzekering het nieuw bedrag van mijn macbook pro (exculsief eigen risico) terug gekregen. Wel moeten ze een bewijs hebben van bijvoorbeeld MacHouse dat de laptop total loss is. Dat kost ook wat maar je krijg wel een groot deel terug. Ik weet niet meer precies wat ik voor het onderzoek heb betaald (ik dacht iets van 90 euro) maar dat is wel de moeite als je vervolgens vrijwel de gehele nieuw waarde terug krijgt.

Dit gaat overigens nog mijn grootste probleem worden. Ik heb een inboedel verzekering.
    Maar ik kan de bon niet meer vinden van de aankoop.

Ik heb de laptop wel als eerste geregistreerd bij Apple in 2009 en sindsdien is dat onveranderd gebleven.
    Dus hopelijk kan ik hier nog wat mee bij de verzekering. Ik ga ook nog even vragen of de winkel waar ik het heb gekocht me kan helpen.

Mocht iemand anders nog een bonnetje willen verkopen dan hou ik me aanbevolen hahaha

Bijdrager
    1984
    Editzzz op 09 maart 2011

Dit gaat overigens nog mijn grootste probleem worden. Ik heb een inboedel verzekering.
    Maar ik kan de bon niet meer vinden van de aankoop.

Neem contact op waar je jouw MBP hebt gekocht, hun kunnen jouw een PDF sturen van jouw aankoopbon, neem daarna contact op met je bank of elders waar je verzekeringen hebt lopen, en of je ook aanvullende (kostbaarheden/Pc verzekering hebt lopen) dan krijg je gelijk bevestiging.

@Aappie en @Keep, Ik was bijna vergeten dat er veel leden zijn waar pap en mam nog verantwoordelijk zijn.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.