30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:

Bijdrager
    Rholerio

Waterschade Macbook Air en nu?

Hoi allemaal,

Helaas is bij mij iets heel ergs overkomen heb m’n mooie MacBook Air buiten laten staan (open) en het heeft daarna ontzettend hard en lang geregend was het gewoon helemaal vergeten. Gelukkig heb ik bij aankoop een verzekering afgesloten bij dixons (waar ik hem ook gekocht heb).
    Heb hem 7 dagen laten drogen maar helaas ik denk dat die officieel gestorven is. Heeft iemand ervaring met zo’n verzekering bij Dixons en of dat lang duurt?

Jannes,

Moderator
    Night

Staat er nog zoiets in als een ‘eigen schuld’ clausule? Dat de verzekering geen schade dekt die aantoonbaar door eigen schuld is en voorkoombaar was? Even de kleine lettertjes erop naslaan.

Hmzzz, ik hoop voor jou dat ze “in de regen laten staan” niet als “onvoldoende zorg” beschouwen….

Uw verplichtingen

U dient alle redelijke voorzorgsmaatregelen te nemen om diefstal en schade te voorkomen.
    U dient alles in werk te stellen om schade te beperken. U kunt geen rechten aan de polis ontlenen, indien u één of meer van deze verplichtingen niet bent nagekomen en voor zover daardoor onze belangen worden geschaad.
    – U dient zich aan de polisvoorwaarden, de gebruiksaanwijzing van uw product en de voorwaarden van uw productovereenkomst te houden. Als u zich hier niet aan houdt, zijn wij niet verplicht tot uitkering over te gaan.
    – U dient ons op de hoogte te stellen van wijzigingen in uw gegevens of die van het product.
    – Indien u verzuimd hebt ons van uw wijzigingen op de hoogte te stellen, behouden wij ons het recht voor uw claim niet in behandeling nemen.

Uitsluitingen
    Omstandigheden die niet door de polis worden gedekt:
    Schade en diefstal van accessoires die niet tot de originele aankoop van het product behoren.
    Schade aan externe informatiedragers, zoals banden, lms, tapes, disc’s, dvd’s, programmatuur en dergelijke.
    De kosten voor reconstructie van gegevens op zowel interne en externe informatiedragers.
    De reparatie van uw product wordt niet vergoed en er vindt geen vervanging plaats indien defecten, schade, diefstal of roof worden veroorzaakt door, voortkomen uit of gevolg zijn van:
    – onvoldoende zorg door u. Hiervan is sprake indien er geen of onvoldoende maatregelen zijn genomen ter voorkoming van schade of diefstal in situaties waar naar algemene begrippen en/of ervaringsregels rekening wordt gehouden met een verhoogde kans op schade en/of diefstal;

– normale slijtage of geleidelijke achteruitgang, inbranden of verlies van pixels, deuken, krassen, uiterlijke schade, die geen invloed heeft op de werking van het product;
    – virussen, software of software updates die een uitbreiding zijn van de functionaliteit;
    – ongedierte, insecten, motten, schimmels, roest, corrosie, klimaat of atmosferische omstandigheden;
    – fouten of defecten die inherent zijn of voortkomen uit het productieproces;
    – installatie, normale service, inspectie, aanpassing of schoonmaken;
    – slordigheid, opzettelijk misbruik of verkeerd gebruik of het uitvoeren van een criminele handeling;
    – conscatie of in bewaring nemen van uw product;
    & Premium inclusief diefstal
    – drukgolven die worden veroorzaakt door vliegtuigen en andere vliegende objecten die met de snelheid van het geluid gaan of de geluidsbarrière doorbreken;
    – oorlogen, vijandige handelingen door andere landen – of er nu oorlog is verklaard of niet – revolutie of andere gelijksoortige gebeurtenissen;
    – rellen, ongeregeldheden, stakingen of politieke oproer;
    – het niet volgen van de instructies van de fabrikant;
    – het onbeheerd achterlaten van het product in een publieke ruimte, werkruimte of schoolgebouw, tenzij dit gebeurt in een afgesloten kast, kluis of ruimte waar alleen u toegang toe hebt;
    – opzettelijke beschadiging of diefstal vanuit uw woning waar het verzekerde product onbewaakt voor een periode langer dan 45 dagen is achtergelaten;
    – indien het product uit een gemotoriseerd voertuig wordt gestolen, tenzij het voertuig is afgesloten en alle beveiligingssystemen zijn geactiveerd. Het product moet buiten het zicht in een vergrendeld handschoenenvak of een vergrendelde kofferbak zijn opgeborgen en het slot hiervan moet sporen van braak vertonen;
    – indien het product is gestolen zonder dat er braak of geweld is gebruikt om binnen te komen of te vertrekken, of een overval waarbij geen gebruik is gemaakt van geweld of dreiging met geweld, of zakkenrollen;
    – mysterieuze verdwijning van het product of zoekraken van het product;
    – transport per openbaar vervoer (waaronder bus, tram, metro en vliegtuig) waarbij het product niet als handbagage is meegenomen;
    – lampen, buizen, banden, batterijen, simkaarten, accu’s, antennes, tonerkit, drumkit, printkop, programmatuur, en andere aan- en toebehoren die door de aard en gebruik aan een normale en snelle slijtage en/of achteruitgang onderhevig zijn;
    – indien het product aan een andere persoon is verhuurd of uitgeleend;
    – een defect dat gedekt wordt door de fabrieksgarantie van de betreende fabrikant voor onderdelen of arbeid.

Bijdrager
    me.com

Informatie uit een goede bron;-) :

Als je een verzekering hebt bij Dixons, dan ben je zo goed als gedekt tegen dit soort schades, maar:

Bij teveel interne schade aan een apparaat kan het zijn dat je een nieuwe MacBook Air uitgekeerd krijgt. Afhankelijk hoe ernstig de schade is. Elk schadegeval wordt individueel onderzocht. Uiteraard zou ik wel voor ‘safe’ gaan en zeggen dat je een glas water hebt omgestoten op je MacBook. Buiten laten staan in de regen kan een puntje zijn waarover moeilijk gedaan kan worden.

Bijdrager
    Rholerio

Oké dan zal ik iets moeten verzinnen glas water is denk ik wat te weinig. M’n vader zij je tas is door de wind in de sloot gevallen? Misschien is dat genoeg.

Bijdrager
    bunqueejump

wat je ook kunt proberen is je macbook in een grote bak/emmer met droge rijst doen en een week laten staan

Bijdrager
    Rickje
    bunqueejump op 14 mei 2014

wat je ook kunt proberen is je macbook in een grote bak/emmer met droge rijst doen en een week laten staan

Misschien moet je even lezen wat de mensen boven je hebben gezegd…

Moderator
    Night

Je werd geduwd waardoor je tas met laptop in de fontein viel:)

Bijdrager
    Nora Nora

Fijn dat je vader het goede voorbeeld geeft, de juiste ideeën geeft, je denken en sociale en ethische compas zo mooi helpt vormen: hoe licht ik de verzekering op en neem ik geen verantwoordelijkheid voor mijn eigen handelen, ook de stommiteiten, zodat ik het nooit leer en teer op de premie van anderen. Knappe jongen ben je, en je vader is duidelijk een rots in de branding en de trots van Nederland, echt een voorbeeld om te volgen! Succes!

Bijdrager
    makasa

Ik lees al aanbevelingen om de verzekeraar te flessen namens Night. Dergelijke praktijken zorgen voor steeds meer problemen met verzekeraars.
    Gewoon eerlijk zijn is het beste. Ik heb op mijn inboedel al wat geclaimd in deze sfeer door gewoon te vertellen er weekelijk aan de hand was. Vervolgens gewoon geld ontvangen. Apparaat moet je een tijdje beschikbaar houden voor eventueel onderzoek van de verzekeraar. Die is echter nooit voor onderzoek gekomen.

Bijdrager
    Rholerio

Volgens mij is een hele verzekering om je te helpen (betaal niet voor niks zoveel geld per maand) wanneer je zo’n stommiteit ondergaat, wat hier dus is gebeurd, maarja als ze me niet willen helpen met wat er echt is gebeurd, ben ik er snel naar geneigd ze te flashen ja.

Bijdrager
    makasa

@Jvdbogert Bij het afsluiten van de verzekering weet je toch wat er gedekt wordt. Bij onduidelijkheden vraag je dat vooraf. Daarna besluit je het al dan niet te verzekeren. Vervolgens flessen als het niet gedekt wordt. Triest

Bijdrager
    makasa

@Jvdbogert Bij het afsluiten van de verzekering weet je toch wat er gedekt wordt. Bij onduidelijkheden vraag je dat vooraf. Daarna besluit je het al dan niet te verzekeren. Vervolgens flessen als het niet gedekt wordt. Triest

Bijdrager
    Nora Nora

Sorry hoor, maar je ondergaat je eigen stommiteit niet, die bega je. Wanneer iemand anders een stommiteit begaat en jij daar de gevolgen van ondervindt, dan kan je dit claimen bij de ander en dan zal de verzekering van de ander kijken of deze de kosten voldoet, zo niet, dan zal de ander de schade zelf moeten vergoeden.

De door jou gegeven redenatie volg ik werkelijk niet. Deze slaat kant nog wal. Er valt niet aan te ontkomen, je licht de tent op en tracht te ontkomen aan de gevolgen van je eigen handelen door deze gevolgen op iemand anders af te schuiven. Zo werkt jouw morele functioneren dus. Ben blij dat ik geen vrienden zoals jij (meer) heb.

Maar ach, je schrijft het zelf al, je bent een flasher, moreel corrupt en onverantwoordelijk in de werkelijk betekenis van het woord.

Maar goed, genoeg. Sommige dingen zijn gewoon niet voor je weggelegd blijkbaar.

Bijdrager
    Rholerio

Helemaal super

Bijdrager
    bArtificial

Deze slaat kant nog wal.

*raakt

Bijdrager

@nora Nora: Huilie Huilie. (was inderdaad een betere naam geweest)
    Moraalridders hier. Brrr..

Bijdrager
    Geert1976

heerlijk landje, Nederland… Het landje waar men zo goed kan uitleggen hoe toch vooral de ander hoort te leven;)

ik ga nog even heerlijk van het verdiende zonnetje genieten buiten…..fijne dag voor eenieder hier!

Bijdrager
    poing

En nu? Nieuwe kopen he;)

Bijdrager
    Rholerio

Met geld van de verzekering ✌️

Bijdrager
    wouter57

Tja eerlijk zijn is niet altijd een optie. Kreeg een jaartje geleden een brief van de verzekering (interpolis) met de felicitatie omdat ik al 25 jaar schadevrij rijdt. Ook stond er op die brief als er iets was dat ik altijd kon bellen voor een eventuele oplossing. Nu heb ik een lekke voorruit. Bij VW Passat is de voorruit gelijmd en die laat los aan de zijkant juist op de plek waar onderdelen zitten van de airbag. Nu ben ik bang dat bij aantasting van die onderdelen mijn airbag er spontaan openklapt met alle gevolgen van dien. Ik het probleem voorgelegd bij de verzekering maar die geven niet thuis. Nu zeiden vrienden van mij waarom gooi je er niet een steen door die ruit en ga op de snelweg staan. Nu ik zo eerlijk ben rij ik nu nog steeds met dat risico van die airbag. Soms lijkt het beter als je de waarheid niet verteld maar het geeft bij mij geen prettig gevoel.

Bijdrager
    Rholerio

Vind het ook zeker geen fijn gevoel om voor de verzekering maar als dat de enige oplossing is, ik heb mijn MacBook niet voor niks verzekert.

Bijdrager
    Nora Nora

@bartificial Helemaal gelijk heb je! Dank.

Bijdrager
    MBPuser

Tampon verkeerd ingebracht of gewoon aandacht nodig?

Bijdrager
    GoeieDag
    MartijnH op 15 mei 2014

Moraalridders hier. Brrr..

Wat is er mis met een ‘moraalridder’?
    Dankzij de flessende verzekeringsnemers betaal ik meer premie dan nodig is. Wil ik niet. Aanpakken dus dat soort mensen.
    Ik denk dat is dit geval een eerlijke opgave ook tot goed resultaat had geleid.

Bijdrager
    Koezel

Sorry hoor, maar dit soort opmerkingen slaan helemaal nergens op. Respectloos.
    Dit is een forum, je mag je mening geven op een topic. En dat Nora aangeeft dat ze dit niet netjes vind is haar goed recht.
    En jij mag daar weer op reageren, maar doe dat dan wel netjes. Zo’n opmerking zegt genoeg over jou.

Goeiedag heeft gelijk als hij zegt dat onze premies zo hoog zijn door frauduleus gedrag.
    Als iemand anders de boel oplicht schreeuwen we moord en brand. Maar als het onszelf uitkomt, tja……

Bijdrager
    arnout

Geen fijne opmerking nee, maar het moet ook gezegd worden dat Nora Nora er zelf nogal stevig instapte met: “Ben blij dat ik geen vrienden zoals jij (meer) heb.”
    Daarmee veroordeelt ze niet alleen het te plegen bedrog maar bijna de hele mens j.vd.Bogert.

Tuurlijk heeft Nora Nora gelijk wat betreft het bedrog, maar ik op mijn beurt zal haar zeker niet zo scherp veroordelen als zij ooit voor het dilemma komt te staan: geen rooie cent hebben, stomme vergissing begaan hebben en met een klein beetje aandikken/verdraaien van de waarheid het kapotte product vergoed kunnen krijgen.

Bijdrager
    Koezel op 15 mei 2014

Sorry hoor, maar dit soort opmerkingen slaan helemaal nergens op. Respectloos.
    Dit is een forum, je mag je mening geven op een topic. En dat Nora aangeeft dat ze dit niet netjes vind is haar goed recht.
    En jij mag daar weer op reageren, maar doe dat dan wel netjes. Zo’n opmerking zegt genoeg over jou.

Goeiedag heeft gelijk als hij zegt dat onze premies zo hoog zijn door frauduleus gedrag.
    Als iemand anders de boel oplicht schreeuwen we moord en brand. Maar als het onszelf uitkomt, tja……

Eens met het eerste deel. Maar zelf is ze ook niet helemaal kies. Iemand corrupt noemen, of zijn/haar vader is gewoon niet netjes. Dan vind ik dat jou eerste gedeelte daar ook helemaal op haar eerste reactie slaan.

En met het tweede gedeelte kan ik het niet meer dan eens met je zijn. Niemand betaalt 1200+ euro omdat hij/zij liever niet wil dat de premie daardoor omhoog gaat.

Bijdrager
    Nora Nora

Klopt, mijn reactie is wat heftig, en dat ligt niet aan een tampon:wink:

Ik beoordeel de persoon op zijn daden en zijn redenatie erachter en zijn reactie op wanneer anderen aangeven dat er iets niet helemaal recht is in zijn gedrag. Ik heb inderdaad wel eens vrienden gehad die ook de verzekering tilden, en vervolgens sijpelt dergelijk gedrag door in andere facetten van het bestaan, en ook in vriendschap. Voor mij zegt het gewoon iets over een persoon.

Verder is mijn reactie heftig omdat ik me werkelijk ernstig verbaas over dat iemand hier schaamteloos durft hulp te vragen bij het tillen van de verzekering. En wanneer anderen die hulp dan gaan bieden, dan bevind ik me opeens in een wereld waarin ik liever niet wens te zijn, en dat spreek ik dan uit.

Kom nu alsjeblieft niet met het argument van dat wanneer het me niet bevalt ik maar moet opdonderen, want het is evengoed mijn samenleving als die van ieder ander, en ik heb het idee dat bepaalde wijzen van handelen de samenleving waarin we ons allemaal bevinden in gevaar brengt, en 1 van de vormen van handelen is dus oplichting. Het begint nu wellicht met een MBA, en wat wanneer er iets met de auto gebeurt? En dan het huis? Maar eigen verantwoordelijkheid nemen, nee, dat is nooit geleerd, want van jongs af aan is geleerd hoe je de boel kan flessen.

Nu, succes ermee. En ja, ik veroordeel dergelijk gedrag, en na de reactie hierop ook de persoon, ik wens niets met deze persoon te maken hebben en baal ervan dat er weer een oplichter in de dop is gekweekt, dit had ook anders kunnen zijn en kunnen ontwikkelen. Misschien komt het nog, en dan kan mijn oordeel ook heus veranderen. Maar voor nu lijkt er geen besef te zijn dat leidt tot verandering van handelen, dus ik hou het dan voor gezien. En het excuus dat het uit nood zou zijn, omdat er geen geld is, dat zou voor mij alleen gelden voor eten en drinken, en daar gaat het hier niet om. En dan nog zal er bij de oplichter die het doet om in zijn of haar meest basale eerste levensbehoeften te voorzien schaamte, berouw, gevoel van schuld en een besef van dat het handelen echt fout is zijn. Dat lees ik bij TS niet.

Bijdrager
    Marius1976
    bArtificial op 15 mei 2014

Deze slaat kant nog wal.

*raakt

En dan is het natuurlijk ook nog raakt kant noch wal.

Overigens ben ik het voor 100% met Nora Nora eens, en m.i. hoeft zij zich nergens voor te verontschuldigen. Ik heb zelfs smakelijk zitten lachen om haar 1e reactie, over vader als rots in de branding.

Bijdrager
    Nora Nora

Juist ja, noch, uiteindelijk komen we er wel uit met die gezegden;!

Veel dank voor de verbetering!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.