3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Maarten

Waterschade en niet herkennen adapter

Hoi,
    Ik heb twee vragen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• Gisteren heb ik koffie op mn MacBook Pro (2012) gemorst. Gelijk uitgezet en als een ‘tentje’ neergezet bij een kacheltje.
    Na een uurtje gekeken, maar hij ging helaas niet aan. Afgelopen nacht bij een kacheltje laten drogen en vanochtend starte hij gelukkig weer op.
    Alles lijkt te werken, heb hem direct weer uitgezet om verder te drogen. Mijn vraag, is het aan te raden om hem alsnog te laten reinigen om eventuele schade in de toekomst te voorkomen?

• Al voor mijn waterschade debacle herkende mijn laptop z’n adapter af en toe niet. Met goed geluk herkende hij hem een paar uur later wel weer. Ook hielp het soms om eerst van iemand anders een adapter aan te sluiten, waarna hij mijn eigen weer herkende.

Heb mn laptop hiervoor wegegebracht naar Smartrepair in Utrecht daar hebben ze de connector vervangen. Bij het ophalen bleek het nog niet te werken. Na nog een reparatie ronde hebben ze m’n originele connector terug gezet en ‘chemisch gereinigd’. Volgend smartrepair ligt het aan de adapter. Volgens mij klopt dit niet, hij werkt namelijk prima op andere MacBooks. Heeft iemand tips om dit te verhelpen? Kan ik misschien beter naar een ‘echte’ Apple reparateur brengen? Of heeft iemand enig idee waar het probleem vandaan komt?

Alvast bedankt! Groetjes Maarten

Bijdrager
    anna66

Zou er toch even mee langs een deskundige gaan,als er vocht in gezogen is,komt er na een poos corrossie op het board.
    Magsafe aansluiting aan de binnenkant wel goed?(op board)

Moderator
    Mac Daddy

Goed drogen is belangrijk bij vochtschade, maar het belangrijkste is dat je hem vooral niet aanzet intussen. Dat heb je dus tot 2 keer toe gedaan. Het beste wat je kan doen, is uitzetten en zo snel mogelijk laten repareren. Het is echt gewoon uitzetten (en in het geval van een macbook met verwijderbare batterij, die eruit halen) en gelijk op de fiets of in de auto stappen en naar een reparateur gaan. Want bij vochtschade is het een kwestie van vooral de schade beperken. Als je apparaat op het moment van vocht contact al aan stond, is er waarschijnlijk al direct schade aangebracht. Zo niet, dan kan het inderdaad later nog komen door corrosie. Maar in de meeste gevallen is er schade bij aanraking met vocht.

Je zegt dat je daarvoor al problemen had met je adapter, dus dat is ook iets wat nog meespeelt. Mijn advies is dan ook zeker om naar een goede Apple reparateur te gaan ja. Kijken wat zij voor schade kunnen vinden en hoeveel dat zou gaan kosten. En heb je de koffie in huis op je macbook laten vallen? Dan kan je de kosten bij je inboedelverzekering claimen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Mac Daddy.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.