10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    annamj

Waterschade, 90 dagen garantie, advies nodig!

Opgelost.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  annamj.

Bijdrager
    Targaryen

Het enige advies dat je hier zult krijgen is dat waterschade niet onder garantie valt. Wat je kunt proberen, is je machine voor een lange tijd in een droge omgeving leggen, denk bijvoorbeeld aan een zak rijst. Een tweede advies? In het vervolg wat voorzichtiger omspringen met je spullen…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Targaryen.

Bijdrager
    websania

En nog een ander advies; kijk of een all-risk inboedel verzekering uit kan. Hier is vaak dit soort schade wel gedekt, tenzij de kat je drinken omgooit.
    Dit is voor nu wel te laat, maar wellicht wel een idee voor je volgende of gerepareerde laptop. Maar bovenal: drinken en laptop moeten verre van elkaar blijven. Vooral als het om een dure Macbook gaat.

Bijdrager
    Bianco

Waterschade is altijd te zien aan de binnenkant. Metalen reageren corrosief op water, en er zullen kalkvlekken te zien zijn.

Bijdrager
    flyinghigh

Ergens begrijp ik de houding van de TS niet! Je bent hier openlijk en zonder gene bezig om te informeren naar de mogelijkheden om straks een reparateur te laten opdraaien voor jouw eigen stommiteit. Kijk jezelf eens in de spiegel en neem je verantwoordelijkheid voor de eigen fouten die je maakt in het leven. Het kost geld en het doet vast pijn, maar dat hoort erbij. Een ander laten opdraaien voor het door jezelf gemaakte ongeluk is gewoon niet fair.

Probeer dan je inboedel verzekering zoals hierboven beschreven. Daar betaal je een premie voor en ben je dus geheel gerechtigd om de schade te laten herstellen.

Bijdrager
    hokkie
    Targaryen op 19 oktober 2015

Een tweede advies? In het vervolg wat voorzichtiger omspringen met je spullen…

Sarcasme hoop ik;)

Het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk!

Bijdrager
    annamj

De reden waarom ik dit vroeg flyinghigh is niet om iemand op te laten draaien voor mijn stommiteit, zoals je dit verwoord. Ik vroeg het met als reden om te vragen in hoeverre dit eventueel binnen mijn garantie kon vallen van 90 dagen, wat een logische hoop is die ik voel, ik neem aan dat je dit kan begrijpen. Als ik de indruk heb gewekt dat ik iemand anders hiervoor wil opdraaien is dit niet mijn bedoeling geweest, misschien had ik dan duidelijker moeten zijn. Ik weet in ieder geval genoeg en weet nu dat mijn hoop vrijwel “hopeloos” is. Dank voor jullie reacties.

Moderator
    Poezenbeest

Welke 90 dagen heb je het eigenlijk over?

Je schrijft dat je nog to 21 juli hebt, dat zijn 245 dagen…

Daarnaast heb je op het falen van een product door de leverancier twee jaar garantie, waar dit overigens inderdaad niet onder valt. 90 dagen op de reparatie van je SSD heeft uiteraard alleen betrekking op je SSD…

Bijdrager
    Bertusmaximus

Heel simpel, ik ben ervarings deskundige en heb mijn 1 maand oude macbook door een ondergelopen appartement toen voor de verzekering opgestuurd naar Apple voor een offerte. Daarin stond duidelijk dat de reparatiekosten iets van 1800 euro zouden zijn, en doordat er waterschade was er GEEN ENKELE vorm van garantie meer was op deze macbook. Hij was dus economisch totall loss. Via de verzekering was het omdat hij duurder was dan 1000 euro niet gedekt en uiteindelijk is het via de 180 dagen aankoop verzekering van de Creditcard opgelost. Moest wel alle rapporten overleggen.
    Dit is in januari 2013 geweest trouwens dus vrij recent..

Bijdrager
    Targaryen

Er is volgens mij wél een verschil tussen het onderlopen van je appartement en met je onhandige pollen (no offense) een glas water over je toestel gooien.:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.