11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Donnie Darko

Watermerk

Ik heb een afbeelding ter grootte van een A4 als watermerk in de achtergrond.
    Maar nu maakt Pages deze achtergrond automatisch lichter.

Ik heb het ook al geprobeerd in Word, maar daar gebeurd het zelfde.

Mijn doel is om een Word-document te maken met een afbeelding als vaste achtergrond.
    Je moet dus kunnen typen met als ondergrond die afbeelding, een soort van sjabloon.

Weet iemand hoe ik die lichter krijg / ongedaan kan maken of een andere oplossing?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Kun je in Pages niet gewoon met lagen werken en die achtergrond dus op een andere laag zetten? In de meeste opmaakprogramma’s kan dat prima zo.

Bijdrager
    Donnie Darko

krijg je dan geen rare vertekeningen als ik die exporteer naar een word-document?

edit: Volgens mij kun je niet met lagen werken in Pages.

Er zijn wel 2 lagen, een onder en 1 boven. Maar als ik dus een watermerk in de onderste laag zet, wordt hij lichter van kleur, nouja, hij word doorzichtiger. Met de kleuren opzich gebeurd niks.

Moderator
    Strifer

kun je de graag dvan doorzichtigheid niet ergens instellen? (ik heb geen pages, dus ik kan ook niet even voor je zoeken).

misschien moet je het niet als watermerk invoegen, maar gewoon als beeld? zo’n soort optie is er in word ook namelijk. je kan hem ‘lichter’ laten worden, maar ook als origineel.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Strifer”

…zo’n soort optie is er in word ook namelijk. je kan hem ‘lichter’ laten worden…

Dat klopt, dan kun je aanvinken of je de afbeelding wil ”wassen” (lichter maken).
    Maar dat is juist wat ik niet wil, ik wil juist de originele afbeelding als watermerk zonder dat hij lichter wordt.

Moderator
    Strifer

goed en het werkt dus niet als je dat niet aanvinkt?

Bijdrager
    Donnie Darko

Als ik ‘m aan vink dan wordt hij juist lichter want dan wordt hij ”gewassen”.

En als ik gewoon als watermerk instel, dan wordt het ook automatisch lichter.
    Dit moet dus echter niet gebeuren. De afbeelding moet gewoon origineel blijven,
    en helemaal gevuld op het A4-tje. Iemand nog een andere oplossing ?

Bijdrager
    Hans.

Kan je niet in word gewoon de afbeelding plaatsen, uitspreiden over de pagina en dan met een textboxje eroverheen gaan?? En mss heb je in Pages masterpages en als de afbeelding daar op zet verschijnt hij op elke pagina, werkt dat mss??

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Da

…heb je in Pages masterpages en als de afbeelding daar op zet verschijnt hij op elke pagina..

Ik heb het ook al in Pages geprobeerd. Als watermerk in de achtergrond zodat het op alle pagina’s komt, dat lukt me wel, alleen word de afbeelding lichter, en dat wil ik niet hebben. Is er echt geen andere oplossing voor een watermerk?

Moderator
    Strifer

zoek het eens bij achtergrond en niet bij watermerk

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Strifer”

zoek het eens bij achtergrond en niet bij watermerk

Heb ik ook al naar gekeken maar dat wil ook niet:x

Ik krijg dan alleen de afbeelding te zien in on-line view en bij het afdrukken,
    wordt alles zwart of helemaal niks. Dit is dus ook geen oplossing:cry:
    Er moet toch wel een andere manier zijn?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.