9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    LotKlaas

Water op macbook – wachtwoord

Dag iedereen

Vorige week heb ik water gemorst op mijn Macbook Pro 15″ Retina.
    Hierdoor werken er een aantal knoppen niet meer, onderandere de aan/uit-knop.
    Ik ben van plan om het toetsenbord te laten vervangen in een winkel.

Moet je uw wachtwoord hierbij opgeven om je in te loggen of is dit hierbij niet nodig?

Groeten
    Lot Klaas

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat je dat beter even bij de winkel kunt vragen.. Normaal zou je denken van niet.

Bijdrager
    rammes

winkel wil altijd het wachtwoord hebben. ik geef het NOOIT.

Bijdrager
    Brombeer

Prik een extern toetsenbord eraan, maak voor de reparateur een beheerdersaccount zonder wachtwoord aan en laat hem daarmee kutten.

ow wacht: aan/uitknop doet het ook niet? Dan start de reparateur maar van zijn eigen externe schijf op. Het feit dat Apple niet in staat is om waterdichte spullen te maken is nog geen reden om je persoonlijke data te grabbel te gooien.

Inactief
    Anoniem

Lot Klaas, ik zou wel even haast maken met het laten fixen van je MacBook, zodat er ook gekeken kan worden of er misschien meer schade is.
    Als je geen firmware wachtwoord op je Mac hebt kan een reparateur in principe je mac opstarten vanaf een externe schijf zodat jou wachtwoord niet afgegeven hoeft te worden.

waar kom je vandaan?

Bijdrager
    hokkie

Ik geef ook geen wachtwoorden af. Bellen ze mij maar wanneer ze willen testen, dan ga ik er wel even heen.

Bijdrager
    rammes
    StefanV op 29 juli 2016

Lot Klaas, ik zou wel even haast maken met het laten fixen van je MacBook, zodat er ook gekeken kan worden of er misschien meer schade is.
    Als je geen firmware wachtwoord op je Mac hebt kan een reparateur in principe je mac opstarten vanaf een externe schijf zodat jou wachtwoord niet afgegeven hoeft te worden.

waar kom je vandaan?

Filevault aanzetten.

Inactief
    Anoniem

Nee, als je vochtschade hebt op je mac moet je juist helemaal niks aanzetten, vooral niet de mac zelf
    Je moet gewoon zo snel mogelijk dat ding uit elkaar laten halen en schoon laten maken…
    Data en privacy is hierin bijzaak en mooi meegenomen als het je goed uit komt

Maar als je niet op tijd je Mac laat reinigen is er helemaal geen data meer waar je je druk over hoeft te maken

Bijdrager
    guus

ik zou hem niet meer aanzetten.
    heb net een 2 jaar oude mbp verspeelt door vocht.
    schade 1900 euro reparatiekosten, total los!
    zie draadje

macbook pro retina 15" stopt bij verwijderen lader

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.