9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacJeroen

Water in mijn macbook

Ik doe mijn macbook altijd in mijn overvolle rugzak en dit keer zonder sleeve. Omdat ik dat zo’n gedoe vind en de tas al helemaal vol zit. Maar nu is een flesje spa blauw open gegaan. Gelukkig zat die niet helemaal vol.

Ik kreeg de laptop niet aan. Heb het laten drogen een nachtje. en deze ochtend niet gelukt. Het is nu wel gelukt. Zonder netspanning doet die niks maar met spanning wel. Eerst hoorde ik alleen het geluid van de dvdspeler? en voor de BOING ging die uit. Ik hield net de powerknop ingedrukt voor 15sec omdat ik gefrustreerd was en opeens een heel raar piepend geluid! Maar dit keer startte die wel op..

Wat zal ik nu doen? Aan laten staan? Uitzetten met de kans dat die nooit meer opstart?

Dit is mijn enige computer op het moment daarom ging ik meteen vanochtend kijken of die het deed. Verstandig was misschien geweest om de macbook een week te laten ‘uitdrogen’ maar ik kan de macbook niet zolang missen vandaar mijn handelen..

Wat zal ik nu doen?

Bijdrager
    Nick Nack

Lang laten drogen, en gelijk de accu eruit! GEEN SPANNING!

Het zo snel weer op starten (aan netstroom) kan er voor gezorgd hebben dat er kortsluiting is.

Bijdrager
    edpannelap

Inderdaad zo snel mogelijk uit zetten. En een dag of twee wachten tot hij echt droog is.

Ik heb die van mij (mac book pro) ook half onderwater gehad maar hij doet het nogsteeds ( 2 jaar later nu)
    het water stond tot in het beeldscherm aan toe. Dat heeft maanden geduurt eer daar de vlekken helemaal uit weg waren.
    dus je kunt geluk hebben.

Inactief
    Anoniem

Wellicht is dit een wijze les dat wat gedoe je wat trammelant kan besparen.
    Hoe langer drogen hoe beter. Ik heb ook aardig wat electrische apparaten vochtig laten worden. Drogen, drogen, drogen is het devies.

Bijdrager
    MacJeroen

Ik heb de macbook 1 april ingeleverd ter reparatie en hij was vandaag pas klaar..

Wat was er mis:

– Accu was helemaal dood
    – Logicboard moest vervangen worden
    – display moest vervangen worden
    – nieuwe topcase
    – nieuwe bezel
    – accu aansluiting ofzoiets
    – superdrive is vervangen

uiteindelijk hoefde ik alleen 100,74 te betalen voor een nieuwe batterij maar moest wel lang wachten..

ook bleek ik apple care protection plan te hebben lol wist ik niet… geluk bij een ongeluk

ik weet niet of het verstandig is om dit hier te vertellen want misschien kijkt de apple engineer mee:p

Kortom: Mijn MacBook is weer zo wit als sneeuw en doet het..

Maar die driehoekige Spa Blauw flesjes koop ik nooit meer! Aquarius ging altijd goed met sluiting maar deze niet!

Bijdrager
    dborneman

Hmm ik kreeg een rekening van 1700 euro toen mijn logicboard en topcase moest worden vervangen dus dan heb je nog geluk gehad;-)

Bijdrager
    Soulshaker

Zou het dan toch niet slim zijn om dan een hoes te kopen.
    Zo een hoes is trouwens waterafstotend .

Voor dat je weet begin je weer een topic met “Help, Aquarius in mijn MacBook ” :P

Hoe komt het dat je niet voor de onderdelen moest betalen?
    Waterschade lijkt me niet in het apple care pakket te zitten:P

Bijdrager
    hormes
    ”dborneman”

Hmm ik kreeg een rekening van 1700 euro toen mijn logicboard en topcase moest worden vervangen dus dan heb je nog geluk gehad;-)

kan je dan neit beter een nieuwe kopen?

Bijdrager
    MacJeroen
    ”Soulshaker”

Zou het dan toch niet slim zijn om dan een hoes te kopen.
    Zo een hoes is trouwens waterafstotend .

Voor dat je weet begin je weer een topic met “Help, Aquarius in mijn MacBook ” :P

Hoe komt het dat je niet voor de onderdelen moest betalen?
    Waterschade lijkt me niet in het apple care pakket te zitten:P

Ik heb een sleeve maar ik vind dat irritant, steeds als ik in de trein zit moet ik heel die sleeve eraf halen.. je kan hem ook in de sleeve laten zitten maar dat werkt minder lekker..

Nadeel als je geen sleeve gebruikt is kans op krassen, maar een macbook moet imo gebruikt worden en een krasje hier en daar is niet zo erg. Dit watergeval is wel rot ja..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.