4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Osmonicar

    watchOS Update fout ivm geen internet.

    Ik probeer m’n Applewatch van een nieuw watchOS 6.2.6 naar 6.2.8 te voorzien. Maar krijg steeds de melding dat eea nieu kan worden gecontroleerd wegens het niet aanwezig zijn van een internetverbinding. Deze melding is echter fout omdat er zowel op m’n iPhone 7plus als op m’n Applewatch een werkende internetverbinding is.

    Contact met de helpdesk van Apple leerde me dat dit probleem bekend is en dat er aan word gewerkt. Als laatste werd me geadviseerd om beide apparaten naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.

    Dat vind ik nogal een heftige ingreep waar best wel veel gedoe achter zit.

    Is er iemand die bekend is met het update probleem? En zijn er tips hoe je de data van je Applewatch zeker kunt stellen nadat die is terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

    Bijdrager
    Hansi2124

    Even je wifi uit- en aanzetten.

    Bijdrager
    csteelooper

    Begin zoals @Hansi2124 zegt maar eens met het uit- en weer aanzetten van WiFi op zowel je Apple Watch als je iPhone. Eventueel kun je ook een keer een zogenaamde soft-reset doen:- iPhone 6S en eerder: home-knop en sleep/wake-knop tegelijk indrukken en vast blijven houden tot je het Apple-logo ziet, daarna beide loslaten. iPhone 7 en later: sleep/wake-knop en volume-omlaagknop tegelijk indrukken en vasthouden tot je het Apple-logo ziet, daarna beide loslaten. Apple Watch: Digital Crown en side button tegelijk indrukken en vasthouden tot je het Apple-logo ziet, daarna beide loslaten. Probeer daarna de update-procedure opnieuw.
    Lukt het nu nog niet, probeer dan een reset van je router (power cycle).

    Lukt het ook nu nog niet? Dan kun je nog proberen om op je iPhone je Netwerkinstellingen opnieuw in te stellen (Instellingen > Stel Opnieuw In > Stel Netwerkinstellingen Opnieuw In). Hierna moet je opnieuw verbinden met je WiFi-netwerk, waarna je opnieuw kunt proberen om de update-procedure te doorlopen.

    Lukt ook dit niet, dan kun je proberen om je Apple Watch te ontkoppelen van je iPhone en dan weer opnieuw te koppelen. Op het moment dat je ontkoppelt, wordt vlak voordien éérst automatisch een reservekopie van de gegevens gemaakt, zodat die bij opnieuw koppelen gewoon kunnen worden teruggezet. Om je Watch te ontkoppelen handel je als volgt:

    • Open de Watch app op de gekoppelde iPhone
    • Tik helemaal biven in je scherm op [NAAM APPLE WATCH]
    • Tik in het scherm dat nu verschijnt op het Info-teken
    • Tik op Apple Watch Ontkoppelen
    • Volg de instructies

    Nogmaals: bij ontkoppelen worden de op de Apple Watch aanwezige gegevens eerst automatisch veiliggesteld.

    Nadat je Apple Watch is ontkoppeld komt de Watch app op je iPhone in het welkomstscherm terecht en kun je je Watch opnieuw koppelen. Let daarbij op dat je aangeeft dat je de gegevens uit de laatste reservekopie wilt terugzetten.

    Nu dit is gebeurd kun je opnieuw proberen de software op je Watch bij te werken. In het sporadische geval dat het nú nog mis gaat, kun je een alternatieve route proberen: Ga op je Watch naar Instellingen, Algemeen, Software-update en start de update vanaf daar. Hierdoor wordt de update zónder tussenkomst van de verbinding tussen je telefoon en je Watch, direct via WiFi, op je Watch gedownload en geïnstalleerd.

    Bijdrager
    makoe

    Ook meegemaakt.
    De oplossing was simpel.
    Zorg dat je op de Watch WiFi verbinding maakt.
    Dan op de watch zelf naar instellingen gaan en de update uitvoeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.