20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Broer T.

Wat zou mijn iMacje nog waard zijn?

Hoera, nieuwe iMacs! Maar de grote vraag (voor mij dan) is natuurlijk, wat krijg ik terug voor de oude? Bij Amac zeggen ze € 550,- en bij Mac2Sell meer dan € 1500,-. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar dat midden is in dit geval nogal groot.

Daarom graag jullie inschatting. Het gaat om een 21,5″ iMac Late 2013 met de hoogste specificaties:

3,1 Ghz i7
    16GB werkgeheugen
    500 GB SSD

Visueel goed, paar kleine krasjes op de voet.

Dank vast voor de hulp!

Robert

Bijdrager
    SvS

€ 550 is je reinste oplichterij. Maar ze moeten het zelf met winst kunnen doorverkopen, zo gaat dat nu eenmaal.

Het is een iMac met hele mooie specs. Weet je het zeker dat je het nu al wilt vervangen?;-)

Probeer eens €1100

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

€1100? Dat is pas oplichting.

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk terugkrijgen voor je iMac. Volgens Bidvoy ligt dat model iMac in de VS en het VK rond de €750. Op Marktplaats zie je voor die prijs vooral de i5’jes omdat de markt nou eenmaal kleiner is. De nieuwprijs van die machine was ongeveer €1700. Neem daarop een jaarlijkse afschrijving van €200 (op zicht een redelijk bedrag) voor de vier jaar dat je hem hebt gebruikt en haal er dan nog wat af omdat dit een oudere/gebruikte computer is. Je zit dan rond de €800-900. Dat vind ik een mooie prijs voor zo’n iMac.

Bijdrager
    SvS

Daarom… zeg ik: probeer te beginnen bij 1.100 (of 1.000) en dan kom je inderdaad ook ergens daar op uit met de koper tijdens onderhandeling… Koper hoeft dus geen SSD meer te inbouwen of RAM vervangen.

Bijdrager
    Zakske

Bijkomend probleem is dat er geen garantie op deze iMac zit; als hij het begeeft kan de koper hem weggooien, want repareren is al snel net zo duur als de prijs die hij / zij ervoor betaald heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Zakske.

Moderator
    Night

Als Mac2sell er 1500 euro voor overheeft, dan zou ik ‘m lekker aan hun verkopen ;-)

Bijdrager
    ikkezelluf
    Night op 07 juni 2017

Als Mac2sell er 1500 euro voor overheeft, dan zou ik ‘m lekker aan hun verkopen ;-)

Mac2sell is een tool om te bekijken wat de waarde van een Appleproduct is…….

Bijdrager
    Broer T.

@svs We zijn verhuisd, en in de nieuwe situatie kan ik eindelijk een 27″ planten. Voor m’n werk zijn die extra inches straks zeer welkom.

@waffle De nieuwprijs was iets meer dan € 2400. Volgens jouw berekening zou ik dan op een bedrag van zo’n 1600,- uitkomen. Daar doe ik het voor:)

@zakske Dat is een vervelend risico inderdaad, maar dat geldt tegenwoordig natuurlijk voor bijna alle Macs.

Bijdrager
    Melle

Dat midden is eigenlijk heel exact hoor… 1025 euro. Kortom 1000 euro is een goede prijs, waar hem wel aan kan verkopen. Meer is altijd leuker – dus proberen 1100 te krijgen, is zeker een mooi doel. Biedingen vanaf 950 euro? En dan zien waar je uitkomt…

Bijdrager
    HJ

http://www.tweedehandsmac.nl/

heb je een idee wat anderen ervoor vragen.

OT: Heb zelf al een nieuwe besteld, en ga ook via
    deze site verkopen.

Bijdrager
    Broer T.

Dankjewel @melle, ik zat ook al in die richting te denken.

@hj Ik zag al een beetje tegen al dat Marktplaats-gedoe op. Dit lijkt me een veel serieuzere manier. Dankjewel!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Broer T..

Bijdrager
    Hermanko

Kijk eens bij MacBizz Amsterdam een prettige “-only zaak” met inruil mogelijkheid.

Bijdrager
    aaa

Ik zou hem echt niet voor weinig weg doen, 500GB SSD is nog steeds perfect. (en kostbaar)
    1600 euro lijkt me wel oke. Ondanks dat hij 4 jaar oud is.

Bijdrager
    LighScan

De meeste iMacs bevatten een harde schijf of een ‘Fusion drive’, wat toch wel een serieuze bottleneck is en slijtagegevoelig is. Aangezien de jouwe al een SSD bevat, is dat alleen al een reden om de prijs iets op te drijven.

Bijdrager
    Broer T.

Dank @hermanko, ik denk dat ik daar een offerte ga opvragen.

€ 1600 zou prachtig zijn. Dan schrijf je inderdaad niet zoveel af op een Mac! Maar daar ga ik toch maar niet vanuit. Uiteindelijk moet de markt z’n werk doen (ofwel: het is maar wat de gek ervoor geeft).

Ik heb ‘m vier jaar geleden ook gekocht met een SSD met het oog op verkoop. Ik dacht toen dat er anno nu alleen nog maar SSD’s zouden zijn en harde schijf en Fusion Drive hopeloos verouderd. Nou, mooi niet dus:-?

Afijn, ik zal er in ieder geval toch wel een leuke bijdrage aan mijn nieuwe 27 inch aan overhouden.

Dank weer allemaal.

Bijdrager
    SvS

Ik dacht toen dat er anno nu alleen nog maar SSD’s zouden zijn en harde schijf en Fusion Drive hopeloos verouderd. Nou, mooi niet dus:-?

.
    Kenners vermijden de 2e hands Macs met HDD wel, dus bij deze heb je wel juist gehandeld.

Bijdrager
    Zakske
    Broer op 08 juni 2017

€ 1600 zou prachtig zijn.

Wees realistisch; niemand gaat €1.600 neertellen voor dat ding.

Bijdrager
    LighScan
    Zakske op 08 juni 2017
    Broer op 08 juni 2017

€ 1600 zou prachtig zijn.

Wees realistisch; niemand gaat €1.600 neertellen voor dat ding.

Hij is ook realistisch? Lees een beetje verder…

Bijdrager
    KR1275

Zet ‘m op eBay en begin met 1€. Je ziet dan in de laatste seconde wat hij ECHT waard is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  KR1275.

Bijdrager
    Broer T.

Zet ‘m op eBay en begin met 1€. Je ziet dan in de laatste seconde wat hij ECHT waard is.

Haha, interessante optie. Had ik nog niet aan gedacht!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.