24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    vogel

Wat zou jij kiezen?

Mijn Telfort abbo zit erop. Op zich bevalt het prima. Bereik is niet altijd even okee, maar nooit klachten over service (dit in tegenstelling tot T-Mobile). Bovendien kost het niet veel en kan ik thuis bellen (dit laatste ook in tegenstelling tot T-Mobile). Nu krijg ik een foldertje, waarin ik uit vier dingen kan kiezen:
    Een nieuw abbo met een Samsung E900 of een Nokia N70 (2 jaar) of een LG Chocolate (2 jaar).
    Of vette korting op mijn huidige abonnement, zo’n sim only geval.
    Nou vind ik dat laatste te gek, maar ik ben niet zo tevreden over de stabiliteit van m’n 3230. Blij dat ik die niet voor twee jaar vast heb zonder enige korting.
    Is zo’n N70 wel stabiel, is ie sneller en komen er betere foto’s uit?
    En hoe zijn die andere mobieltjes? Ik heb geen idee. Syncen ze met Mac, bijvoorbeeld?

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Nikita

Of je kijkt op Marktplaats voor een goeie simlockvrije tweedehands toestel en neemt die Sim-only aanbieding.
    LG wordt niet ondersteund door iSync bij mijn weten, dus mocht je je telefoon vaak syncen, moet je die in elk geval niet hebben.

Bijdrager
    vogel

Heb wat reviews gelezen. Ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten.
    Op dit moment is m’n 3230 al een week poeslief, maar dat kan zo weer omslaan.

Bijdrager
    Zeikhoff

je vraagt tips, hier zijn ze:
    – nooit 2 jr verlengen. Je weet nooit hoe lang je toestel het uithoudt..
    – check op http://www.novamedia.com of het beoogde toestel een plugin heeft voor Isync (als je ‘m fatsoenlijk met je mac wilt koppelen iig)
    – als je veel vrienden met orange hebt: ga naar orange en neem ‘orange to orange’ erbij, kun je erna gratis bellen met orange klanten (misschien hebben anderen ook zoiets, maar ik heb orange vandaar)
    – als je via je gsm wilt mailen/ surfen, let dan goed op wat voor soort databundels de providers aanbieden. De een betaal je per seconde, de ander per MB, weer een ander met een minimum afname van 6 euro per maand en dan incl. aantal MB…

zelf heb ik vorige week m’n abo verlengd en een nokia 6131 erbij genomen. Prima ding.

zeer subjectieve tip:
    – neem een nokia. Hoe zeer ik ook een minder massamerk wilde, ik heb al 3 keer een niet-nokia geprobeerd, steeds andere merken en het is allemaal op de een of andere manier ruk…

Bijdrager
    vogel

Vooral je eerste tip heb ik jarenlang aangehouden. De enige telefoon in deze aanbieding die voor een jaar geldt, is de Samsung E900 en die staat niet in de lijst van Apple. Mijn 3230 werkt als een speer met mijn Mac, dus die E900 valt af. De Chocolate staat er ook niet bij en daar zit je twee jaar aan vast.
    Ik denk dus dat ik toch voor de sim only ga. Dat gaat veel geld schelen en misschien neem ik daarvan wel zo’n toestel via marktplaats, als m’n 3230 alleen nog maar witte schermen geeft.

Bijdrager
    woenk

ik heb zelf een nokia n70, maar krijg hem niet gekopeld met de mac, weet niet of dat aan de nokia ligt of aan mij of de de mac .

Bijdrager
    vogel

Hij staat toch op de lijst van Apple. Welke OS-versie zit er op je Mac mini?

Bijdrager
    Nikita
    ”Zeikhoff”

- check op http://www.novamedia.com of het beoogde toestel een plugin heeft voor Isync (als je ‘m fatsoenlijk met je mac wilt koppelen iig)

Zeker weten? Die site komt uit op een plaats voor een of andere loterij voor goede doelen :P

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”Nikita”
    ”Zeikhoff”

- check op http://www.novamedia.com of het beoogde toestel een plugin heeft voor Isync (als je ‘m fatsoenlijk met je mac wilt koppelen iig)

Zeker weten? Die site komt uit op een plaats voor een of andere loterij voor goede doelen :P

oeps.. dat krijg je als je denkt dat je geheugen nog werkt…
    moet zijn: http://www.novamedia.de

Dit is alleen wel een betaalde plugin, er zijn er ook die gratis (en legaal) zijn vlgs mij, maar daar gebruik je google maar voor…

Bijdrager
    woenk
    ”vogel”

Hij staat toch op de lijst van Apple. Welke OS-versie zit er op je Mac mini?

versie 10.4.7 maar welk lijstje bedoel je? die link hier boven staat hij niet bij.

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”woenk”

versie 10.4.7 maar welk lijstje bedoel je?

Waarschijnlijk bedoelt vogel deze lijst:
    http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

je N70 staat er bij, mijn 6131 niet, vandaar dat ik een plugin nodig heb.

Bijdrager
    vogel

Dit lijstje. Zou toch gewoon moeten werken. Heb je de bluetooth assistant doorgelopen? Ging bij mijn 3230 als een tierelier.
    Nou, ik ben eruit. Heb een Telfort 200+100 bonus sim only genomen (of het nou 25 euro of 5,50 volgens de actie is, werd mij op de rekening niet duidelijk, maar goed) en 120 smsjes voor 5 euro. Scheelt me tenminste 30 euro per maand. Toen ik op kieskeurig.nl zag, dat ik de firmware van m’n 3230 kan laten updaten bij een Nokia winkel en dat dat heel goed werkt tegen de vastlopers, was m’n besluit genomen. Later vandaag ga ik m’n foon even laten pimpen. 8)

Bijdrager
    woenk

ja daar staat hij wel bij maar wat the f…k doe ik dan verkeerd

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”woenk”

ja daar staat hij wel bij maar wat the f…k doe ik dan verkeerd

Op die pagina’s van apple rond Isync staat vast stap voor stap wat je moet doen.

Bijdrager
    woenk
    ”vogel”

Dit lijstje. Zou toch gewoon moeten werken. Heb je de bluetooth assistant doorgelopen? Ging bij mijn 3230 als een tierelier.
    Nou, ik ben eruit. Heb een Telfort 200+100 bonus sim only genomen (of het nou 25 euro of 5,50 volgens de actie is, werd mij op de rekening niet duidelijk, maar goed) en 120 smsjes voor 5 euro. Scheelt me tenminste 30 euro per maand. Toen ik op kieskeurig.nl zag, dat ik de firmware van m’n 3230 kan laten updaten bij een Nokia winkel en dat dat heel goed werkt tegen de vastlopers, was m’n besluit genomen. Later vandaag ga ik m’n foon even laten pimpen. 8)

ja dat ging goed en zegt ook dat de telefoon gekopeld is maar doet gewoon niks

Bijdrager
    vogel

Bluetooth assistant zegt dat ie gekoppeld is? Dat is goed. En als je in isync op die grote knop rechts drukt? Staat bluetooth op de foon aan? Staat je foon in het rijtje naast .Mac in iSync?

Bijdrager
    woenk
    ”vogel”

Bluetooth assistant zegt dat ie gekoppeld is? Dat is goed. En als je in isync op die grote knop rechts drukt? Staat bluetooth op de foon aan? Staat je foon in het rijtje naast .Mac in iSync?

helemaal super hij werkt nu wel,alleen als ik nu iets verstuur van de mac naar de nokia mp3 of afbeelding dan komt dit binnen bij berichten inbox en kan ik er niks mee.

Bijdrager
    vogel

Versturen via Bluetooth bestandsuitwisseling vanaf je Mac. Ik heb het net ff getest, want ik doe dit niet heel vaak. Ik krijg een sms en zo gauw ik die open, krijg ik het plaatje te zien. Links kan ik dan voor opties kiezen en doen wat ik ermee wil.
    Overigens kom ik net terug van de Phonehouse, waar ze me vrolijk vertelden dat het Nokia service center niet meer in Den Haag zit. Als ik mijn foon wil laten flashen, moet ik naar Leiden. :grrr: Ik bel deze helemaal op en dan komt er dus echt wel een Sony Ericsson. :evil:

Bijdrager
    S.A.F

Ik zou ook gaan voor een Marktplaats telefoon. Let erop dat ze nog een kassabon voor je hebben i.v.m. eerlijkheid en garantie natuurlijk.
    Vaak vind je met een beetje geluk echt een super koopje. Ver onder de winkelprijs en ook nog legaal.

En daarnaast een sim only abonnement nemen. Je moet er namelijk vanuit gaan dat aanbieders van een abonnement wel willen dat je na 24 maanden die telefoon terug hebt betaald.
    Ze geven hem zogenaamd kado. Maar vergeet dat maar.
    Vergelijk je sim only maar eens met de maandelijkse kosten (24 maanden!). Je zult zien dat je voor die meerprijs ook die telefoon kunt kopen.

Bovendien kun je met sim only + marktplaats telefoon niet alleen geld besparen. Je kunt ook na een jaar gewoon een nieuw toestel kopen.
    Vergeet dat maar bij zo’n 2-jarig abonnement. Ik begin er niet aan. Ik heb onlangs de Nokia 8800 gekocht. De mooiste gsm die er te koop is. Functies zijn niet super (gewoon die van de Nokia 6230), maar het design is “award winning”.
    Het is de meest exclusieve telefoon van Nokia die er op dit moment is, en deze kost in de winkel rond de 800 euro.

Ik heb hem voor 500 euro kunnen kopen via Marktplaats. Gloednieuw in doos, met kassabon erbij. Kon ik mooi mijn sim only abonnement aanhouden. Mooie deal dacht ik zo!

Ik snap overigens je klachten over T-Mobile niet. Ik kan T-Mobile aan iedereen aanraden. Ik heb altijd bereik en de kwaliteit van het bellen is altijd perfect. Ook in het buitenland.
    Ik zou geen klacht op kunnen noemen. De facturen zijn altijd heel duidelijk, klantenservice is top, en de prijs is nog altijd minder dan Vodafone en KPN (uit mijn hoofd).
    Ik ben een trouwe T-Mobile klant geworden. Maar ach, misschien ligt het aan de dekking in jouw woon- en/of werkplaats.

Succes met de keuze.

Bijdrager
    vogel

T-Mobile is RUK, punt uit.
    Ik kon er niet eens mee bellen in mijn eigen huis! Midden in Den Haag, g*dverdeg*dver. Dan komt je bedrijf toch uit de fokking middeleeuwen?
    Toen ik m’n abonnement opzegde, hebben ze de overschakeling naar Telfort compleet verkloot. Hoe ik weet dat dat aan T-Mobile lag? Telfort stond me prima te woord, maar toen ik aan T-Mobile uitlegde dat ik voor niemand bereikbaar was, werd ik gewoon afgebekt en werd de hoorn erop gekwakt. En toen alles het zou doen was ik voor iedereen bereikbaar, behalve voor… T-Mobile bellers! Heb er dus geen goed woord voor over, das duidelijk.
    Telefoon ligt inmiddels bij de software updater (dat kan je bij een SE dus gewoon ZELF doen!). Woensdag heb ik ‘m weer, nu maar ff m’n ouwe 6100. Ach ja, is ook wel weer eens leuk.

Bijdrager
    vogel

Schopje… Ik heb m’n 3230 terug en hij is alweer helemaal gebruiksklaar. Alle adressen en de hele agenda zitten er weer in en natuurlijk het Mac OS X theme erop gepleurd. Ging weer als een trein.
    Of ik verschil merk? Dat zullen we zien de komende tijd. Wel voelt alles een stuk minder stroperig. Het is nog steeds geen snelheidswonder, maar vooral de menu’s laden sneller.
    Maar het mooiste is toch dat bellen voor 5,50 per maand! 8) Mocht ie toch weer gaan vastlopen, dan ga ik de marktplaats op.

Bijdrager
    Moode

Laatst was op het nieuws dat mobiele telefonie providers lijken te stoppen met het gratis weggeven van telefoons. Nou zullen ze er niet meteen allemaal mee ophouden, maar misschien is het toch goed om te weten.

Bijdrager
    vogel

Ze zijn niet gratis hoor. De kosten van zo’n mobieltje worden gewoon in het standaard abonnement doorberekend. Vandaar dat sim only bellen een stuk goedkoper is.
    Hij is overigens alweer een keer uit zichzelf herstart. :grrr: Fok it, ik hou het nog wel een jaartje vol.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.