5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Icepick

Wat zou er aan deze oude imac defect kunnen zijn?

Ik heb hier een oude G4 imac staan (zo’n rond bolletje met plat scherm).. hij heeft echter een probleem..
    Als ik hem in target diskmode start dan doet ie het een paar minuten.. daarna gaat ie gewoon uit.. als ik hem dan opnieuw opstart, doet ie het weer een paar minuten.. en dan floept ie weer weg.. de tijd tussen al deze keren wordt telken ook iets minder.. (tenzij ik hem een dag uitzet om ‘af te koelen’)..
    Als ik gewoon macosx start dan krijg ik gewoon na loop van tijd spontaan een vastloper (scherm wordt lichtgrijs en geeft die tekst in allerlei talen dat ie vast zit)..

Ik heb het gevoel dat het iets met de voeding zou kunnen zijn? Heeft iemand ervaring hiermee?

Is er trouwens een plaats waar je losse cd drivers voor zo’n imac kunt kopen? Deze is namelijk defect..

Bijdrager
    Indomarco

Ik heb ook zo’n iMac gehad en verbaasde mijn dat er zo ontzettend veel stof in ophoopt.
    Misschien kun je ‘m openschoeven en ontstoffen. Stof houdt een hele hoop warmte vast.
    Kun je gelijk de DVD-speler wisselen.

Bedoel je drives i.p.v. drivers?

Menig willekeurige DVD-brander/speler kan erin.

Bijdrager
    sypie

Kijk wel even om je heen dat NIET alle dvd-dl branders klakkeloos alles doen. Mijn eMac loopt tegenwoordig wel eens vast op een dvd die ik er in stop :S

En over jouw probleem: Schroef die machine eens open, haal er voorzichtig een stofzuiger overheen, kijk eventueel of de fans (snel) draaien en of de koelplaat goed op de processor zit.

Bijdrager
    iJoost

Die IMac had trouwens wel de lastige eigenschap dat je elke keer dat je ‘m open maakte opnieuw de juiste hoeveelheid thermische pasta op de juist plaats moest aanbrengen. Zorg er even voor dat je de spullen hebt en dat je weet hoe het moet voor je daar aan begint, zou ik zeggen.;-)

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Werken alle ventilators nog wel?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.