5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MichMich

Wat zou de snelheid moeten zijn?

Mede OMT’ers…

Mijn Macje staat nu via een Airport Extreme (N only), een backup te maken met TimeMachine (Naar een Externe HDD die dus aan de APE hangt…) In mijn iStat menu’s zie ik dat hij een doorvoer heeft van +/- 3MB/sec. Is dat normaal, of zou dat sneller moeten kunnen?

(Heb de tijd hoor, was alleen nieuwsgierig of het klopt… ;))

Bijdrager
    Pieterr

Je bent draadloos aan het backuppen, neem ik aan?
    Vuistregels voor (praktische) snelheden zijn 3MB/s voor G, en 9MB/s voor N.

Bijdrager
    St. Mobbs

Verwacht niet dat je ooit de theoretische snelheid van je verbinding bereikt.

Er spelen teveel factoren een rol die die snelheid negatief be├»nvloeden. Hoe meer kleine bestandjes, hoe langer het duurt. Bovendien is Time Machine nooit zo verschrikkelijk snel in het kopi├źren van data. Al hangt die schijf bij mij er met een draadje aan, dan staat hij alsnog soms een poosje ‘stil’.

Bijdrager
    MichMich

Jah precies… Ik dacht al dat N sneller was dan dit, maar gaat mij er voornamelijk om hoe snel hij dan zou moeten backuppen… Ben me er van bewust dat backuppen stukken minder snel is dan de mogelijke datasnelheid.

Wilde alleen voorkomen dat hier geroepen zou worden: “3MB/s?! Dude! Koop een nieuwe computer!”;)

Tnx voor jullie input.

Bijdrager
    –help

Ik haal via me Aiport Express N naar me server (behoorlijke bak) draadloos 9MB/s (bedraad natuurlijk vele malen sneller, Gbit)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.