30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)
  • Q:
    Bijdrager
    Roosje

Wat zijn nu de beste Adblockers?

Beste OMT-ers,

Welke adblocker gebruiken jullie nu? Welke betaalde of gratis adblocker kan ik het beste installeren? Is één voldoende? Bij voorbaat dank voor het advies.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik ben tevreden over Pi hole in combinatie met uBlock Origin (dus niet uBlock!)

Zie eigenlijk nooit advertenties, ook niet op Youtube

Bijdrager
    sedikit

Zojuist bij de buren deze tip: de Malwarebytes Browser Guard. Net uitgekomen.  Alleen voor Firefox. Ik ben hem nu aan het testen. Met Ghostery en Popup Blocker for FFE: Poper Blocker uitgeschakeld:

Browser Guard combats privacy abuse, tracking, clickbait, and scammers

Bijdrager
    Roosje

EagerB0bNerd,

Waar kan ik uBlock Origin downloaden? Kan deze alleen vinden bij Microsoft.

sedikit,

Ik gebruik Safari. Zie in de App Store wel AdGuard staan. Bedoel je deze? Moet deze ook in combinatie draaien zoals bij EagerB0bNerd? Zo ja met welke andere?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

mmmh,  sorry, lijkt erop dat uBlock origin niet meer ondersteunt wordt door Safari. Wist ik ook niet, bij mij staat hij er nog op en werkt gewoon.

https://www.macobserver.com/link/safari-13-ublock-origin/

Bijdrager
    sedikit

Roosje,

Nee ik bedoel niet AdGuard, maar Malwarebytes enz. En ik gebruik niet Safari. Ik heb Safari even geopend, en wat ik daar gebruik zijn:

Adblock

en

Disconnect

De eerste tegen ads, en de tweede tegen volgen.

Bijdrager
    Roosje

EagerB0BNerd,

Dank voor et toezenden van het artikel. Dat is volgens mij ook de reden dat ik deze alleen kan vinden bij Microsoft. Welke andere adblocker kan ik dan naast Pi hole plaatsen?

Bijdrager
    Roosje

sedikit,

Dank voor je advies.

Bijdrager
    Facundo

Op Chrome: Ghostery en Adblock Plus

Om cookies te beheren/blokkeren: Cookie (voor vrijwel alle browsers)

Bijdrager
    Roosje

Facundo,

Dank voor je advies. Zit zelf op Safari. Zie in de App Store verschillende Cookies. Welke is degene die je gebruikt?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door Roosje.
    Bijdrager
    Roosje

sedikit,

Het artikel over Malwarebytes Browser Guard net gelezen bij MacFreak. Wacht tot de versie voor Safari er is. Ga deze dan testen.

Bijdrager
    TheBigZ

Roosje op 22 september 2019 om 12:13

Wacht tot de versie voor Safari er is.

Dan kun je lang wachten.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb nu “Adguard for Safari”. Schijnt de beste gratis voor Safari te zijn. Werkt voorlopig prima.

Maar wat een stress dat uBlock Origin er opeens niet meer was zeg.

poeh

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door aartjan.nl/blog.
    Bijdrager
    Shmoo

Beste… hihi

Das zoiets als de beste M&M uit het zakje opeten en daar ruzie over krijgen.

Bijdrager
    mowat

@ Sedekit

Ik was van plan die malwarebaytes browser guard ook eens uit te testen en hem hem via je link ge√Įnstalleerd . Hij staat dus ook in mijn Firefox/tools /add-ons , maar ik zie nergens die GUI waar je iets kan instellen of nazien en als ik rechtsklik op een reclameboodschap¬† dan krijg ik wel een mogelijkheid om die advertentie met adblockPlus uit te schakelen ( die ik ook in Firefox heb staan) maar geen enkele vermelding van de browser guard.

Heb je een idee wat er mis kan zijn ?

Bijdrager
    Roosje

aartjan,

Heb gisteren dezelfde adblocker ge√Įnstalleerd. Deze vind ik iets minder goed blokkeren dan uBlock Origin. Wellicht dat ik Pi hole nog een keer ga testen.

Bijdrager
    sedikit

mowat,

Ik weet niet wat je bedoelt met “die GUI”.

Als het om het downloaden/installeren gaat:

Firefox/Extra/Add-ons/Meer extensies zoeken
    -typen: Malwarebytes Browser Guard
    -kom je hier terecht. Clicken in de ovaal:

En als het om de instellingen gaat:

Bijdrager
    mowat

@ Sedekit

Ik bedoel daarmee het instellingen en/of informatie venster waarvan sprake in de info over de Malwarebytes Browser Guard.

Maar ik vind of zie nergens dat venster.

Bijdrager
    sedikit

mowat,

Als je op Malwarebytes Browser Guard clickt

Krijg je toch de meeste informatie van deze add-on? Zie gedeelte van het screenshot:

Anders kun je ook via deze link de informatie krijgen:

Bijdrager
    mowat

OK , dat had ik gelezen , maar ik bedoel dat venster met instellingen voor whitelisting en statistics e.d. , dat vind ik niet. ( zoals in de link die ik opgaf)

Bijdrager
    sedikit

mowat,

Geldt whitelsting en statostics niet voor de Malwarebytes applicatie? Verder zou ik het ook niet weten….Sorry!

Bijdrager
    Facundo

Facundo,

Dank voor je advies. Zit zelf op Safari. Zie in de App Store verschillende Cookies. Welke is degene die je gebruikt?

Cookie van SweetP Productions. Kun je geloof ik ook buiten de app store om aanschaffen.

Op Safari vind ik persoonlijk Adblock + Ghostery voldoende. Al moet ik zeggen dat ik Safari zelden gebruik, omdat het zeer koppig is bij het opruimen van cookies en history. En Safari zit extensies steeds in de weg.

Bijdrager
    Roosje

Facundo,

Dank voor het antwoord. Ik begrijp van je dat Cookie aanschaffen voor Safari niet zo een goede keus is.

Bijdrager
    mowat

@ Sedekit

Ik heb het gevonden.

Rechtsbovenaan in de firefoxbalk staat een klein grijs icoontje  (M) Malwarebytes.

Als je daar op klikt dan verschijnt er een venster waar je je mailadres moet invullen.

Eens dat ingevuld verschijnt het gezochte venster met de mogelijke instellingen , whitelistmogelijkheid en aantal hits e.d.

Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    sedikit

mawot! (mijn naam is sedikit ūüėä )

Mooi dat je de oplossing hebt gevonden. Bij mij is het icoontje zwart. Misschien omdat ik ook de applicatie in “Programma’s” heb staan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door sedikit.
    Bijdrager
    Shmoo

Voor wat het waard is.

Ik gebruik al jaren een hele simpele oplossing genaamd 1Blocker.  De developer heeft een Mac + iOS app gemaakt die samenwerken (qua instellingen syncen) met iCloud. Ideaal dus als je enkel Safari gebruikt en alleen maar spulletjes van Apple gebruikt. Beide apps komen uit de App Stores (iets veiliger) dus je hoeft nergens op een of andere website een account te maken.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Ik heb vooral voor deze oplossing gekozen omdat ik denk dat dit de manier zou zijn geweest zoals Apple het gemaakt zou hebben (mochten zij zoiets maken). Twee apps + iCloud in het midden. Geen poespas.

Ik ga niet zeggen dat dit de beste oplossing is want volgens mij zijn dit soort dingen pertinent lelijk. Je kunt dit soort dingen niet mooier maken dan ze zijn en de techniek er achter is ook allemaal vooral heel veel van hetzelfde. Reclames op het internet, en het blokkeren daarvan is gewoon hele lelijke business. Dat is zoiets als een been amputeren. Noodzakelijk in bepaalde gevallen maar het wordt er nooit mooier op. En ja, je hebt vast een hoop guru’s die je kunnen motiveren dat je met √©√©n geweldig sterk been nog steeds een lekker wijf kan scoren. Die mensen zijn nog nooit in de dierentuin geweest voor verwaarloosde Flamengo’s.

Bijdrager
    Roosje

Shmoo,

In de App Store had ik de beoordelingen gelezen. Dat stond o.a. ‘Blokkeert mij net iets te veel.’ en ‘Te agressief in het blokkeren, veel web . . .’ Deel je deze ervaring? Zoals ik al eerder schreef laat AdGuard advertenties toe. Over uBlock Origin was ik tevreden. Helaas niet meer beschikbaar voor de Mac. Graag je mening.

Bijdrager
    Shmoo

Feedback in de App Store moet je nooit serieus nemen.

In al die jaren ben ik maar √©√©n site tegengekomen waar ik problemen mee heb. Dat is Marktplaats. Marktplaats is heel agressief en proactief tegen AdBlockers. Wat ze proberen te bewerkstelligen is, zodra jij een AdBlocker actief hebt laten wij de productafbeeldingen niet zien. Irritatie proberen te cre√ęren zodat je de AdBlocker uitzet. Dit kun je oplossen (omzeilen) door even terug en weer vooruit te navigeren in de browser. Als Marktplaats de enige site is waar ik problemen mee heb dan ga ik geen andere AdBlocker kiezen. Er zijn dagen dat ik zonder Marktplaats kan leven op het internet.

Bijdrager
    Roosje

Shmoo,

Duidelijk verhaal. Dank voor het advies. Ga 1Blocker in de Appstore downloaden.

Bijdrager
    RobinJans

Dat uBlock Origin niet meer beschikbaar is wist ik niet.. erg jammer. Ik gebruik deze naar alle tevredenheid en is tot op heden naar mijn idee nog steeds het agressiefst in het (juist) blokkeren van reclames. Werken de bovengenoemde alternatieven net zo goed als uBlock Origin? Vooral doelend op de YouTube advertenties die steeds beter door de zeef van blockers komen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.