9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jpschouten

Wat zijn normale temperaturen ?

Ik heb een imac duo core met x1600 videokaart (17″ inch)
    Ik heb een al een tijdje maar vraag me toch af is dit normaal.
    in de staat dat ik geen grafische toepassing draai (games o.d.) zijn dit mijn temperaturen: (volgens istat nano)

CPU: 55
    GPU: 66
    Ambient: 24
    Optical Drive: 35
    Drive Bay: 44

Bijdrager
    Elrithranduil

Komt bij mij overeen op mijn MBP toch ongeveer hetzelfde interieur he… maar het zijn normale temperaturen niks aan de hand (mocht je het toch te warm vinden kun je altijd je fans hoger zetten met SMCfancontrol)

Bijdrager
    Petje

Niks mis met jou temperatuur profiel.
    Als je een videootje laat renderen, dan lopen de temperaturen wel op.
    Maar geen nood, de mac schakelt vanzelf uit als de temp. te hoog oploopt, volgens mij is dat bij ongeveer 75 graden C.

Geblokkeerd
    Anoniem

±60°C is helemaal niets geks hoor. Ik heb een poosje een PC gehad (zelfbouw)
    die met games als Oblivion en Ghost Recon opliep tot bijna 70°C, en een iMac G5
    die zelfs de 75°C haalde. Tegenwoordig zijn dit soort temperaturen niet echt iets
    om je druk om te maken… en áls het te warm wordt voor de computer schakelt hij
    zichzelf uit;)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Nope, mijn Powermac G5 draait soms wel op 77Cº / 70º als ik druk bezig ben:)

Bijdrager
    mcstrat

Waarom houden mensen zich daarmee bezig eigenlijk? De temperatuur wordt automatisch geregeld dus ’t zal wel goed zitten neem ik aan? Wordt ’t zaakje toch te warm zal de computer waarschijnlijk eerst crashen voor er permanente schade optreedt en dat is niet ’t geval dus…

Op een ander forum vind Ik het echt belachelijk; vaak mensen die extra dure en lawaaiige koeling kopen om hun pc van 45 naar 40 graden te krijgen…

Inactief
    Anoniem
    ”mcstrat”

Wordt ’t zaakje toch te warm zal de computer waarschijnlijk eerst crashen voor er permanente schade optreedt.

Nog chiquer: OSX zet de computer dan gewoon uit.

Bijdrager
    Turbanus

Vóór de intro van de Intel, is de temperatuur van de CPU op de Mac hier nauwelijks een issue geweest. Blijkbaar is dat ook een gevolg van het switchgebeuren….:wink:

Moderator
    unSOUND

Over de temperatuur van de G5 zijn net zo veel topics geweest…

En verder is het inderdaad simpel. Doet je Mac het goed ? Ga dan ook niet kijken naar gegevens die je niks zeggen, want je gaat je zoals je ziet, alleen maar druk maken om niks.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.