30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Brent146

Wat zijn jouw softwarewensen?

Ik weet het, dit is m’n 2de topic in 3 dagen, voor jullie daarover beginnen.

Ik wil namelijk een topic beginnen over wat de softwarewensen zijn van de forumleden hier. Dus ter verduidelijking: software die jullie nog missen in je dagelijkse computerleven. Hou er rekening mee dat het ook binnen de mogelijkheden moet blijven voor de developers.

Met dit topic probeer ik developers hier op dit forum een ideeën te geven voor het maken van ‘software solutions’.

Bijdrager
    Steff

Wat mis je? Ik ben heel erg tevreden over wat er nu op mijn Mac staat. Ik heb eigelijk gewoon alles bij de hand wat ik nodig heb en gebruik. Dus om een beetje ontopic te blijven en aangezien ik niets weet hou ik het erop dat als er iets nieuws komt moet het zo gebruiksvriendelijk zijn als Apple het doet.

Bijdrager
    Nikita

Office:Mac die Universal is :P Maar die komt ergens dit jaar er al aan, dus…

En voor m’n moeder: een Nederlandstalige versie van zowel Patience (Solitaire) en Freecell, ala Windows (de Engelse versie komt ze wel uit “maar het is anders”, of iets dergelijks… :? )

Verder zou ik het eigelijk niet echt weten… Wel dingen die ik al verbetering zou zien voor de huidige versie van Pages bijvoorbeeld, maar niet echt iets wat nog niet bestaat voor OSX.

Oja, en OpenGL zou wel wat sneller mogen (probeer het maar ’s bij Google Earth voor OSX, da’s nogal traag – zelfs hier op m’n MacBook), dus als je dat zou kunnen fixen is het echt fantastisch :wink:

Bijdrager
    505

Geef mij maar een gratis app wat die spaces uit Leopard aan mijn Tiger toevoegt.

Hoef ik ook geen Leopard meer te kopen. 8)

Bijdrager
    Brent146

De bedoeling is niet om bestaande dingen bij te werken, maar nieuwe projecten te starten… Dus aan Pages gaat niemand iets kunnen veranderen bv. ik denk niet dat Apple z’n source code zomaar weggeeft om wat aan te veranderen hoor. Ik bedoel gewoon programma’s wat nog niet bestaan en wat je echt mist… Zoiets als solitaire voor mac in het Nederlands is bv. een ideetje. Maar, ik kan het je nog niet fixen hoor. Ik ben nog een newbie op gebied van programmeren. Ik hoop hier goede ideeën op te vangen voor te toekomst…

Bijdrager
    505

Je kan ook hier kijken staan ook goede ideeën.

Bijdrager
    Sentitel
    ”505″

Geef mij maar een gratis app wat die spaces uit Leopard aan mijn Tiger toevoegt.

Hoef ik ook geen Leopard meer te kopen. 8)

Hier is het dan: http://virtuedesktops.info/

Bijdrager
    Brent146
    ”505″

Je kan ook hier kijken staan ook goede ideeën.

Hmm, maar dat zijn meestal geen programma’s waar het daar over gaat. Daar gaat het bv. over shortcuts en van die stuff…

Bijdrager
    505
    ”Sentitel”

Hier is het dan: http://virtuedesktops.info/

Thanks.

Bijdrager
    kaiser pro

@moeder van ninka
    Ik gebruik Solitaire XL Ziet er heel mooi uit en is Freeware http://lavacat.com/ .

Verder vind ik dat programma’s als pages en iphoto behoorlijk langzaam zijn! (maar daar valt wijnig aan te doen.:( )

Ik mis ook een php programma. Waar ik mijn php codecs gelijk kan testen (terminal is zo omslachtig).

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”505″

Dat bestaat al 6 jaar … is gekocht door Apple. Het origineel dus …

Bijdrager
    KingAchille

MacPaint!
    Mvg,

Bijdrager
    505
    ”R_van_Heukelum”
    ”505″

Dat bestaat al 6 jaar … is gekocht door Apple. Het origineel dus …

De laatste versie is van 04 Jun 2002, dus een UB zal het niet zijn.

Maar Sentitel gaf me http://virtuedesktops.info/, ook zoiets.

Bijdrager
    Nikita
    ”kaiser

@moeder van Nikita
    Ik gebruik Solitaire XL Ziet er heel mooi uit en is Freeware http://lavacat.com/ .

Verder vind ik dat programma’s als pages en iphoto behoorlijk langzaam zijn! (maar daar valt weinig aan te doen.:( )

Ik mis ook een php programma. Waar ik mijn php codecs gelijk kan testen (terminal is zo omslachtig).

Doe maar ‘Nikita’ :P
    Anyways, ik heb nu al een programma voor zowel Solitaire als Freecell. Bovendien moet het op een oude iMac G3 draaien, dus dat programma waar jij naar linkt gaat niet…

Over iPhoto kan ik simpel zijn; da’s inderdaad gewoonweg traag! Pages gaat goed zolang je de standaard 125% zoom aanhoudt, wijk je daar van af dan wordt het nogal stroperig. Ook snap ik niet dat ik in Pages heel veel lettertypes niet cursief e.d. kan maken, terwijl ik dat met exact dezelfde lettertypes in Word wel kan… :? Verder kan daar de lay-out van het hele programma nogal worden bijgeschaafd, in de zin van dat de opties, instellingen etc. van mij wel in één venstertje mogen staan (lettertypes en zo). Maar goed, daar kunnen we hier niks aan doen 8)

Bijdrager
    LEXY

Ik wil graag een ‘intercom knop’ op mijn site hebben en op mijn compu een ontvangertje daarvoor, zodat mensen in de uitzending van alles kunnen roepen!

Bijdrager
    Macs

Enkele nutteloze spelletjes zijn altijd welkom… Een nederlandstalige computerstem zou ook wel van pas komen :-p

Bijdrager
    edwin.bossier

Google Picasa voor OS X. Superintelligent – supergebruiksvriendelijk met mooie user interface en bovenal supersnel, gebruik het al lang op mijn PC, ik vind het de beste en snelste foto organizer bij uitstek.

Bijdrager
    sally

Dat is er al (Picasa)

zie ook:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=97383

Bijdrager
    Erik Joling

WordPerfect voor Mac OSX

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Verder kan daar de lay-out van het hele programma nogal worden bijgeschaafd, in de zin van dat de opties, instellingen etc. van mij wel in één venstertje mogen staan (lettertypes en zo). Maar goed, daar kunnen we hier niks aan doen 8)

Jawel hoor – even een bugreport naar Apple sturen;-)

Bijdrager
    Turbanus

Dit gaat dus naar “Overige Software”….

Bijdrager
    sally

Dit was bedoeld voor ontwikkelaars, Turb.

Bijdrager
    Turbanus

Nou, dan ontwikkel maar lustig verder.:wink:

Bijdrager
    Brent146
    ”sally”

Dit was bedoeld voor ontwikkelaars, Turb.

Inderdaad en laten we het daarom ook daarbij houden. Dit was eigenlijk bedoelt voor applicaties, plug-ins, … Dus geen knoppen op site’s bijvoegen of dergelijke…

Bijdrager
    Brent146

Zijn er verder geen softwarewensen meer?

Bijdrager
    Emiel L

Oh jawel hoor… zo zoek ik nog naar een goede, gebruiksvriendelijke en bij voorkeur open source applicatie om:

– CD’s mee te rippen (is er al in de vorm van ‘max’, maar kan nog wel iets handiger)
    – Mp3/OGG files mee te taggen (a-la itunes, maar dan dat ‘ie ook echt tagged ipv ’t in z’n eigen database opslaat)
    – Een tool a-la DVD decrypter (mactheripper is niet open source en kan niet handig omgaan met het de-muxen van streams)

Ook zoek ik nog een tool om DTS en AC3 audio streams te embedden in een WAV file, zodat ik ook op m’n mac weer DTS en AC3 audio cd’s kan maken.

Inactief
    Anoniem

@Emiel L: Staat hier wat bij ?

Bijdrager
    Brent146

Ha, dit vind ik grappig, nu gaan de developers hier van het forum hun softwarewensen komen geven (niet dat het niet mag, hè), maar eigenlijk is het voor jullie bedoelt.

Bijdrager
    Emiel L
    ”koen”

@Emiel L: Staat hier wat bij ?

Welzeker. Alleen het nadeel van spullen uit fink vind ik dat het meestal geen ‘echte’ OSX apps zijn maar veelal dingen die X11 nodig hebben (en er dus niet uit zien en anders werken dan echte mac apps).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.