13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Zander

Wat zijn dit voor sloten?

Ik kan er maar niet uitkomen welke sloten ik in mijn Powermac G5 1.8 Ghz 600Mhz FSB heb.
    Weet iemand het? Ik weet dat het geen gewone PCI sloten zijn zoals de specificaties van Apple zeggen. Een PCI ethernet kaart past er niet in.

Moderator
    unSOUND

Dat zijn toch echt gewone PCI poorten… :|

Bijdrager
    inactiveaccount

Foto is een beetje donker dus kan t niet goed zien, maar is het niet PCI Express?
    http://www.apple.com/powermac/pciexpress.html

Moderator
    unSOUND

Nee, PCI express sloten zijn korter en smaller. Dit zijn echt gewone PCI sloten… je hebt wel eens kans dat ze een kleinere pin aansluiting hebben dan de poort heeft, waardoor je verkeerd uit kan komen met de 2 inkepingen in het slot… dan lijkt het of het de verkeerde sloten zijn.

Bijdrager
    computer space
    ”Maxvw”

Foto is een beetje donker dus kan t niet goed zien, maar is het niet PCI Express?

Denk het wel, gewoon PCI heeft vanaf het deurtje gezien eerst een lang stuk sleuf, dan een heel kort stuk en dan een middellang stuk. Hier is die volgorde anders.

Bijdrager
    Nikita
    ”Martiniman”
    ”Maxvw”

Denk het wel, gewoon PCI heeft vanaf het deurtje gezien eerst een lang stuk sleuf, dan een heel kort stuk en dan een middellang stuk. Hier is die volgorde anders.

De versie Power Mac die TS heeft, heeft toch helemaal geen PCI-E sloten? Volgens MacTracker: 3x PCI en 1x AGP Pro slot.

Bijdrager
    klaus

Klopt, enkel de nieuwe dual core powermacs hebben Pci-express poorten.
    De andere G5 modellen hebben ofwel PCI-sloten ofwel PCI-x poorten. De G5 single 1,8 heeft naar mijn weten gewone PCI-poorten.

Bijdrager
    Zander

Zoals ik al zei passen PCI Kaarten niet in mijn G5

Bovenste slot is een PCI Slot uit mijn B&W G3
    Onderste is het slot in mij G5
    Zoals je ziet komen deze niet overeen.

Bijdrager
    Tjerker
    Bijdrager
    Deskman

Het zijn PCI 3,3 volt slots, de oude hebben 3,3 / 5 volt slots en er is een extra nokje gezet om problemen te voorkomen. Derhalve passen de meeste oude kaarten er niet in, zoals de SCSI kaarten van Adaptec…

Moderator
    unSOUND

Die foto van die witte en die zwarte poort zijn beide een gewoon PCI slot, alleen met een ander voltage. De G5 heeft 3,3 volts-sloten, die beginnen met een kort stukje voor de eerste inkeping.

( edit: tegelijk met Deskman :) )

Bijdrager
    computer space

Weer wat geleerd.
    Welkom terug Deskman!

Bijdrager
    Zander

Bedankt,

De 3com netwerkkaart die ik probeerde om te passen mist die inkeping. Nu de videokaart van de B&W geprobeert en die past gewoon. Ik ben eigenlijk wel blij met die gewone PCI’s want voor de andere zijn nog amper kaarten te koop.

Groet

Sander

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.