8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    beunmac

WAT zijn de verschillen ????

juist nieuw ben ik ..

Ik wil over stappen naar de imac, omdat ik heel erg weg ben van het design … compact alles in een geen gedoe met kast monitor etc gewoon alles in 1 kast .

Wat is nu het verschil tussen mac windows kwa snelheid, hoe moet ik dat zien gevoelsmatig ja heo omschrijf je dat … ???
    Wat zijn de verschillen in de software …. ??

waar is er 1 winkel in de omgeving van Tiel ..
    is er een gebruikersclub in mijn omgeving , waar ik eens langs kan gaan om een indruk te krijgen van de mac

Bijdrager
    Ruben
    ”beunmac”

Ik wil over stappen naar de imac, omdat ik heel erg weg ben van het design…

Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat de slechtste reden vind die je kan bedenken om te willen switchen naar Mac. Als je verder niets weet over het OS, de mogelijkheden en de stabiliteit maar alleen maar wilt switchen omdat je het zo’n leuk design vind…

Maar zoek een op het forum, er zijn al genoeg draadjes en discussies over hoe je de snelheid van een Mac en Wintendo kunt vergelijken. Zoek vooral ook eens naar de “Megahertz Myth”, een filmpje waarin duidelijk wordt gemaakt waarom een Mac op 1 Ghz absoluut niet te vergelijken valt met een Wintendo op 1 Ghz.

Bijdrager
    SharkyMark

Ik denk dat je het toch zelf zal moeten uitproberen om de verschillen te ervaren. Het enigste probleem dat ik had toen ik de overstap maakte was dat ik nogal moest zoeken naar alles. Na een paar weken is dat weg en weet je niet beter.
    Je zal alleen de windows denkwijze helemaal moeten afleren. Het (OS X) werkt (naar mijn mening) vele malen makkelijker/logischer dan windows.

Over het algemeen zijn van de meeste software pakketten ook Mac versies verkrijgbaar. Er zullen natuurlijk altijd wel programma’s blijven waarvan geen Mac versie is. Ik denk dat je daarvoor vast wel een alternatief kan vinden.

Neem een kijkje op deze pagina voor verkooppunten van Apple. Voor gebruikersclubs zal je zelf even moeten zoeken.

Bijdrager
    Deskman

Welkom dan maar.
    De dichtstbijzijnde winkel is denk ik HTR in Rhenen.
    Voor alle andere vragen te beantwoorden moet je denk ik eerst even vertellen wat je zoal doet of deed op je PC. Het enige waar de mac misschien achterloopt is op het gebied van zware games. Op elk ander gebied is de mac evensnel of sneller waarbij ik altijd omperk dat alle tijd die je bij een PC bezig bent met configureren, herinstalleren, virusvrij maken en uitzoeken wat en hoe, op een Mac meestal gewoon werkend kan worden doorgebracht.

Dus: vertel!

Bijdrager
    vogel

En voor de verschillen in software moet je je bij een Mac altijd afvragen, of er een Mac versie bestaat, naast de Windows versie. Er is echt behoorlijk wat software te vinden voor de Mac, ook Office pakketten. Ik raad switchers aan om op http://www.versiontracker.com te kijken.
    Documenten zijn behoorlijk goed uitwisselbaar. Als je een document op een PC maakt, dan hoeft daar geen Mac versie van gemaakt te worden om ‘m te laten werken op de Mac.

Bijdrager
    beunmac

Bedank zover voor de reactie’s

Het desing van de nieuwe imac heeft mijn ogen geopent, zoals ze dat noemen ..
    ben daardoor verder gaan kijken wat de mac zoal in petto heeft ..

Wat ik heb kunnen lezen, heeft de mac meer in huis, (naar mijn idee) dan het windows xp gebeuren

Bijdrager
    tigerlily

Hoi Beunmac,

Ik was ook zeer benieuwd voor ik switchte. Maar het is echt zalig om mee te werken. Alles zit gewoon veel logischer in mekaar. Het gaat echt sneller.
    Mijn powerbook is ook enorm stil. Ik kan nu echt in de woonkamer gaan zitten zonder dat ik na 5 minuten terug weggestuurd wordt wegens te veel geklik en geruis.

Ik ben superblij dat ik de overstap gewaagd heb en vraag me elke keer als ik mijn mac opstart waarom zoveel mensen persé met die windows zitten te klungelen :bigsmile:

Groetjes
    Annick

Bijdrager
    MacBeer

Beunmac…. Het uiterlijk van de computers van Apple is natuurlijk erg fraai… maar dat is slechts de slagroom op de taart.

Een Apple Macintosh computer wordt niet door Windows bestuurd maar door Apple’s eigen OS (de ‘X’ staat voor ‘tien’ omdat het de 10e generatie besturingssystemen van Apple is).
    Er zit dus geen Windows op de Mac…. dus ook geen blauwe schermen, virussen (Apple Computers zijn tot op de dag van vandaag virusvrij) en nul-komma-nul spyware.

Bestaande Windows-software kun je niet draaien op een Mac. Wel kun je een emulator als virtual PC van Microsoft installeren en daarop Windows installeren. Het is echter een oplossing die alleen goed werkt bij lichte softwaretoepassingen.

Je hebt al een kijkje genomen in het topic waar ik wat filmpjes heb gezet. Het beste loop je even een Apple winkel binnen (waarschuwing!!!!!! neem GEEN geld mee want je gaat anders niet zonder Mac de deur uit…. ) en laat je even goed voorlichten door het personeel. Probeer macjes uit en ervaar zelf hoe prachtig het werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.