18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Wat zijn de beste luidsprekers?

Voor mijn verjaardag mag ik van mijn vriendin een luidspreker uitkiezen voor mijn iPod video.
    Ik ken niemand in mijn omgeving die zo’n ding heeft. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met deze dingen? Ik heb een oogje op de nieuwe JBL en de HIFI. Misschien hebben jullie wat beters?

Bijdrager
    Nikita

De Soundsticks schijnen heel goed te zijn, maar de iPod hifi net zo. Voordeel van de laatste is dat ‘ie makkelijker mee te nemen is.

Bijdrager
    wout3r

JBL is fantastisch!! Boss daar in tegen mag er ook zeker wel wezen

Bijdrager
    NewToMac

Hebben jullie misschien bewijzen waarom die dingen zo goed zijN? misschien iets over de tecniek dat gebruikt wordt?

Bijdrager
    wouwout
    Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb zelf de Soundsticks staan, ben er super tevreden over, erg mooi en sterk geluid, en goeie subwoofer, als je de keuze zou moeten maken tussen de JBL ‘creatures’ en soundsticks, zou ik de laatste nemen, de JBL’s zijn ook wel goed, maar ik vin ze toch te weinig power hebben, de subwoofer moet meer werk doen om het geluid te laten leven, de Soundsticks klinken daarintegen uitzichzelf al mooi, als je de subwoofer aan zet, staat je bureablad op trillen, oke hijs niet zo veelzijdig, + en – voor het volume, een een aparte draaiknop voor de bass harder en zachter, maar ze staan toch erug mooi !!!

Bijdrager
    AdriaanB

ik was vandaag in de V&D en daar stond een iPod HiFi, WAT EEN GELUID!!!!! :inlove: :inlove:

Bijdrager
    Uxmal

De beste zijn de Eclipse Lulet 307PAWH en de Eclipse 316SW-subwoofer samen leveren ze zo ongeveer wel het maximale :P

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Mr Macintosh

Je krijgt natuurlijk het beste geluid als je zelf een buizenversterker met zelfgemaakte boxen maakt.:P :P

Bijdrager
    Roely

Als je geluidskwaliteit belangrijk vindt dan zijn er eigenlijk maar twee opties.

Bijna alle systemen met losse sateliet luidsprekers en een subwoofer hebben last van een gat in het frequentiebereik. Dit is precies de kantelfrequentie tussen de satelietluidsprekers en de subwoofer. Meestal ligt dat rond de 200-300Hz. Dit is precies het laagste gebied (body) van de menselijke stem. Erg belangrijk dus.

De Soundsticks gaan daar redelijk mee om. Moet je alleen niet de fout maken door de subwoofer onder je buro te plaatsen. Deze verdient een plaatsje op je buro. Dan blijft het kwa klank een beter geheel. Vermijdt de systemen met kleine sateliet luidsprekers. Daar ligt het kantelpunt nog hoger!

Soundsticks II (voordeel: handiger bij een computer opstelling)
    of
    iPod Hifi (voordeel: makkelijk mee te nemen)

Zo dat was een lang verhaal…

Bijdrager
    foobar

Harman / Kardon Soundsticks II hier:D
    geniale set, serieus!

Moderator
    unSOUND

Altec Lansing FX 6021….

Vreselijk bruut geluid, en ze staan ook stoer bij je Cinema Display…

Bijdrager
    trabant

heeft vriendin al een budget genoemd?
    We kunnen wel dit en dat roepen, maar het moet ergens van betaald worden.
    Liefhebbers van de HK Soundsticks moeten zeker deze equaliserinstelling eens proberen:

En bedank niet mij, maar wjgmspeedy voor het posten ervan.

Bijdrager
    NewToMac

om te beginnen, bedankt allen voor de reacties.

Mijn vriendin’s budget ligt rond de 300,- en het liefst wil een spiekerset met een dock zodat ik m’n ipod erin kan plaatsen. Soundsticks vind ik gewelding klinken, maar niet mooi.

Ik zal zaterdag effe met mijn vriendin en m’n ipod naar de mediamarkt gaan om wat spreakers te testen.

Bijdrager
    foobar

de mediamarkt is jek :sealed:
    ga naar een apple-centre…

Bijdrager
    hermanus
    ”trabant”

Liefhebbers van de HK Soundsticks moeten zeker deze equaliserinstelling eens proberen:

En bedank niet mij, maar wjgmspeedy voor het posten ervan.

In het verleden heb ik vaak met de iTunes equalizer zitten schuiven, maar om de een of andere duistere reden krijg ik nu alleen het kleine keuzevenstertje op mijn scherm waarmee de genres (klankkleuren) zijn in te stellen. Daar zit ook de instelling ‘handmatig’ tussen, maar daarmee krijg ik ook geen frequentieregelpaneel zichtbaar. Rechtsonder op het equalizersymbooltje klikken activeert eveneens alleen dat kleinen balkje. Ligt ongetwijfeld aan de een of andere (foutieve) instelling. Weet iemand raad??

Bijdrager
    Mr.Velvet

De Bose companion 3… ik weet geen juiste prijs (behalve apple: 300 euro) maar je kan hem goedkoper krijgen… rond de 200-250 euro. Heb wat gezocht maar is duurder hoor… 250-300 toch zeker.

Magnefiek realistisch geluid, al komt het uit twee speakers, het is bijna hetzelfde als een home theatre van Sony…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.