8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

Wat vragen over Universal Binary

Dag allemaal,

Ik ben vanplan over een paar maanden een MacBook te gaan kopen. Momenteel gerbuik een iBook G4. Ik heb een aantal vragen over de Universal Binary. Dingen waar ik rekening mee moet houden.

– Zijn de cookies, chaces en .plist bestanden op mijn iBook Universal? Zodat ik die zonder moeite kan overzetten op de MacBook zonder dat Rosetta erbij vereist is?

– Zijn de Widgets op mijn iBook Universal?

– Is mij Adresboek archief Universal?

– Is het slim om Photoshop al te gaan gebruiken op een MacBook, of is dat no-go?

– Werkt de Account overdacht via FireWire van PowerPC naar X86?

– Zijn er nog dingen waar men echt rekening mee moet houden met de overstap naar een Intel Mac?

Alvast bedankt!!!

Sascha

Bijdrager
    Nikita
    ”Perfect

- Zijn de cookies, chaces en .plist bestanden op mijn iBook Universal? Zodat ik die zonder moeite kan overzetten op de MacBook zonder dat Rosetta erbij vereist is?
    Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar denk van wel
    – Zijn de Widgets op mijn iBook Universal?
    De PPC widget draaien prima onder Rosetta
    – Is mij Adresboek archief Universal?
    Durf ik niet te zeggen
    – Is het slim om Photoshop al te gaan gebruiken op een MacBook, of is dat no-go?
    CS1 draait hier sneller dan op een 1.5 GHz Mac mini G4, dus hangt d’r vanaf waar je vandaan komt?
    – Werkt de Account overdacht via FireWire van PowerPC naar X86?
    Zolang je geen dingen als Front Row hebt op je oude Mac, dat schijnt het systeem aardig te kunnen verkloten
    – Zijn er nog dingen waar men echt rekening mee moet houden met de overstap naar een Intel Mac?
    Geen idee…

Bijdrager
    Nietzman

Erm, nee. Widgets zijn platformonafhankelijk, die werken gewoon, daar komt geen Rosetta aan te pas.

Bijdrager
    foobar

kijk, dat universal heeft te maken met software,
    cookies zijn geen software, maar kleine bestandjes met info over je website bezoek. ook je adresboek en widgets zijn geen programma’s, maar bestandjes met informatie over wat een bepaald programma ermee moet doen. zowel PPC als Intel kunnen dit lezen:)
    net zoals je op Intel en PPC gewoon dezelfde Word-documenten kunt openen en bewerken:)

ik denk dat dat ook hetzelfde is met je account-overdracht: je nieuwe mac kopiert gewoon gegevens van je oude mac, daar komt niks ingewikkelds bij kijken: je iBook vervult daarbij alleen maar een passieve functie en de instellingen van je account zijn ook weer kleine bestandjes met informatie en geen losse programma’s

photoshop werkt wel, maar niet supersnel. denk ongeveer even snel als op je iBook

Bijdrager
    So Klear

Hartsikke bedankt allemaa! Is me al een stuk duidelijker!

Bijdrager
    apollo51

widgets zijn vaak java, maar ook wel PPC hoor!
    maar die zijn vaak geupdate naar universal

Bijdrager
    Nikita
    ”Nietzman”

Erm, nee. Widgets zijn platformonafhankelijk, die werken gewoon, daar komt geen Rosetta aan te pas.

Ik heb een widget, die volgens Activiteitenweergave toch echt onder de categorie “PowerPC” valt… De andere staan onder “Intel”. Dus…

Bijdrager
    foobar

denk dat het er een beetje vanaf hangt wat voor widget het is, de meeste widgets zijn gewoon een soort web-pagina’s, daarmee zal je geen problemen hebben, sommige widgets zullen wat meer programma zijn… maar je merkt het vanzelf wel…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.