7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    stefonline

Wat voor wifi range extender heb ik precies nodig?

Ik heb in mijn thuis zeer slecht of geen wifi. Mijn Timecapsule staat binnen in de woonkamer. Ik wil dus een wifi extender gaan aanschaffen maar waar moet deze aan voldoen. De TC zend uit op twee banden en moet ik hier rekening mee houden in de aanschaf.
    Of zijn er andere oplossingen? Ik hoor graag.

Stefan

Bijdrager
    TBITW

Het is niet verplicht dat de extender ook op twee banden uitzend (lees; Dualband), maar het is wel wenselijk.

op 2.4ghz is het bereik veel groter (volgens mij 2x) maar is het signaal veel vatbaarder voor interferentie en is de verbinding dus onstabiel ten opzichte ban 5ghz.

Bijdrager
    macsiem

Denk ook eens aan een Setje DEVOLO. Te koop met 1 of meerdere Wifi zenders. Werkt via je interne 220 stroom netwerk. Op elk stopcontact in huis aan te sluiten.
    Heb het zelf en ben er zeer tevreden mee. (o.a. te koop bij Mediamarkt)

http://www.devolo.com/nl/

Bijdrager
    MrBelloNLD

het makkelijkst is “gewoon” de airport express, iets lastiger instelbaar bijvoorbeeld netgear wifi range extender (WN3000RP)
    (maar dan krijg je er een extra netwerk bij)

Bijdrager
    stefonline

Maakt een de airport express geen extra netwerk dan?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

@stefonline

Zowel met de netgear als met de Airport express kun je hetzelfde netwerk opzetten wanneer deze achter de TC gehangen wordt.

Bijdrager
    janbergstra

Ik ben zeer te spreken over de wifi range extender die je voor nog geen 15 euro bij de Action koopt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.