11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    SoSuMe

Wat voor USB Hub?

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik voor USB-hub moet hebben voor mijn iMac flatscreen 800 mhz.
    Ik heb bij Dixons een hub gekocht maar deze geeft steeds de melding dat hij geen stroom genoeg krijgt, ongeacht in welke bus ik hem stop.
    Daar vertelden ze mij dat ik een 1.1 hub moet hebben en geen 2.0 hub (?)
    Wat is dit eigenlijk en kan mijn Mac echt geen 2.0 hub aan?
    En moet ik dan geen usb hub nemen die gevoed wordt door het lichtnet, en niet door de computer?

Bijdrager
    barbar25

Waar heb je de hub aangehangen? Als het een self powered hub is ( zonder adapter ) en je hangt die aan het toetsenbord dan krijgt hij waarschijnlijk niet genoeg stroom. Probeer eens een usb poort achter op de computer. Je kunt aan je imac normaal gezien een usb 2.0 hub hangen omdat die normaal backward compatibel zijn. Het is alleen zo dat je geen usb 2.0 snelheden haalt als je imac dat niet ondersteunt.

Bijdrager
    Delta_T

Ik heb o.a. een USB hub van Dr. Bott (T7Hub) met 7 poorten
    Deze heeft een aparte voeding. Je kan hem zonder voeding gebruiken, maar dan krijg je inderdaad voedingsproblemen als je er te veel spullen aanhangt. Altijd die voeding aansluiten dus.

Dat van 1.1hub/2.0 hub is volgens mij onzin. Dat heeft met de snelheid van de USB poorten te maken en niet met de voeding. USB 2.0 is sneller dan 1.1
    Ik weet of jou Mac USB 2.0 heeft, maar voor de hub is het niet van belang. Je kan een 2.0 hub zonder problemen op een langzamere USB poort aansluiten. Andersom gaat ten koste van de overdrachtsnelheid.

Volgens mij kan je zo’n hubje bestellen via http://www.voorjegemac.nl, maar in elke winkel zijn wel van die dingen te koop.

Bijdrager
    SoSuMe

Dank voor je reactie

Ik heb de hub zowel in het toetsenbord als achter in de mac gestopt.
    In het toetsenbord geeft hij al direct de melding dat hij niet genoeg stroom krijgt en achter in de mac krijg ik die melding pas als ik er een apparaat aan hang
    En hoe kan ik zien of mijn mac 2.0 snelheden haalt of niet/

Bijdrager
    barbar25

Dat je de melding “te weinig stroom” krijgt kan te maken hebben met het feit dat het apparaat dat je er aan hangt ook geen adapter heeft. Je vraagt dan teveel stroom voor de hub.

Als je wilt weten of je mac usb 2.0 ondersteunt moet je even bij apple kijken bij technische specificaties voor jouw model. Ik geloof dat de laatste macs dit wel ondersteunen.

Als ik het goed heb begrepen ondersteunen alle modellen na september 2003 het usb 2.0 protocol.

Bijdrager
    SoSuMe

Thanx allebei, ik ben er uit
    Het wordt een 2.0 hub met adapter voeding

Bijdrager
    sally

Ik heb ook zo’n iMac (avatar)
    UH- 400 4-Port USB HUB
    Hij zit er achter in. Ik heb er wel een voeding bij maar die gebruik ik nooit.
    Dit draadje herinnert mij er aan dat dat ding nog ergens moet liggen.

Voor mijn fototoestel, printer en scanner blijkt zo’n voeding geen toegevoegde waarde. (dus…). Verder is het ding permanent in gebruik (ook al aan mijn vorige imac; dus ongeveer 4jaar oud)

Groets,

Bijdrager
    JJmac

Ik heb nog een Macally HUB for macintosh 4 liggen met voeding

Bijdrager
    Kielzog

Ik heb een Targus hub met 4 poorten. Hij is heel klein en goekoop ook (€17 euro) en werkt perfect met alles wat ik erin prop. Zoals een XSkey voor Logic, met een toetsenbord eraan, muis eraan…. Kan ik iedereen aanbevelen.
    Belachelijk dat -ie in de States voor 10 dollar te koop is en hier 2x zoveel kost!

Kijk hier http://www.targus.com/us/product_details.asp?sku=PAUH112U

Moderator
    unSOUND

Als je een mooie oplossing voor je iMac wilt hebben,
    zou ik een UFO onder je iMac zetten. Ik heb hem ook,
    en hij bevalt heel goed!

Bijdrager
    Deskman

Een hub is een hub. USB2 is backwards compatible dus zonderproblemen te gebruiken met USB1
    Ik heb twee naamloze hubs. Waar het om gaat is dat de bus op je computer ‘powered’ is en je toetsenbord niet (is een hub met toetsen…)
    Sommige apparaten hebben stroom nodig die ze via de bus moeten krijgen. En dus wel via de USB-bus op je Apple, maar niet op je toetsenbord. En ook niet via je HUB als er geen voeding is aangesloten. Mijn printer (HP designjet 10PS) en mijn CardReader (6in1 SanDisk) móéten stroom hebben dus moeten die in de computer zelf of een powered HUB. De rest maakt het niet uit (Nikon scanner, muis, Epson scannertje)

Aldus

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.