9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Moderator
    unSOUND

wat voor PCI sloten in de G5 ?

Ik was onlangs aan het zoeken naar een PCI-kaart.
    Nu stond er bij de hardware eisen het volgende:

”Macintosh met een PCI 2.1 geschikt slot”

Wat is PCI 2.1 ? Is dat weer iets anders dan PCI, PCI-X en PCI-express ?

Alvast bedankt voor het meedenken. :apple:

Bijdrager
    Nikita

Da’s een gewoon PCI slot, met een versienummer d’r achter net zoiets als USB 1.0, 1.1, 2.0… Alleen scheelt het in snelheid niks bij mijn weten… Maar goed, het is dus een gewoon PCI slot

Moderator
    unSOUND

Mooi, dan kan ik deze kaart dus kopen…

Volgens mij heb ik namelijk nog precies 1 slot vrij… en dat is een gewone. Mijn single 1.6 heeft geen PCI-X geloof ik.

Bijdrager
    Nikita

Dat weet ik niet, van die PCI-X sloten, maar meestal is het zo (zeker gezien de uitfasering) dat er nog wel ‘gewone’ PCI sloten naast zitten in ieder geval.

Moderator
    unSOUND

Zojuist gevonden… ik heb geen PCI-X sloten…

”Apple

You can also identify your model by the number of DIMM slots. Computers with 4 DIMM slots have 33 MHz PCI slots; computers with 8 DIMM slots have 100 and 133 MHz PCI-X slots.

Bijdrager
    Nitro

En al zou je PCI-X sloten hebben. Die zijn backwards compatible met standaard PCI kaarten;-)

Moderator
    unSOUND

Ow.

Ik had juist gehoord dat ze een ander voltage hadden en je kaarten aan gort konden helpen… of met een beetje pech het Logicboard…

:|

Bijdrager
    Nitro

Short for PCI extended, an enhanced PCI bus. PCI-X is backward-compatible with existing PCI cards. It improves upon the speed of PCI from 133 MBps to as much as 1 GBps.

http://www.webopedia.com/TERM/P/PCI_X.html

Moderator
    unSOUND

* schopt oud topic omhoog… *

’t is een vraag uit de oude doos, maar ik ben nog steeds niet helemaal zeker van deze zaak… Kun je nu wel of niet een gewone PCI kaart met bijvoorbeeld FireWire of USB poorten in een G5 met PCI-X sloten doen ? ( het gaat hier dus om PCI-X, niet om PCI-express ) De ene website zegt van wel, de andere zegt van niet.

The expansion slots accept PCI or PCI-X cards with either 32-bit or 64-bit address and data buses. The expansion slots support universal and +3.3 V cards, but not 5 V signalling.

In de handleiding wordt dus gesproken over 5V signalling, wat niet op kaart mag zitten, maar hoe weet je dat zeker ? In de webwinkels wordt dergelijke info maar zelden genoemd…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.