7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fraser

wat voor kabel tussen MBP en lcd tv?

Ben al een tijdje zoet met het aansluiten van mijn MacBookPro op mijn JVC lcd tv, echter tot op heden zonder resultaat.
    Nu heb ik een DVI naar HDMI kabel gebruikt, maar dan slaan zowel mijn Mac als m’n tv op tilt (alleen blauw beeld), nu lees ik over de diverse DVI-kabels, DVI-I, DVI-D en DVI-A.
    Welke moet ik hebben?
    Of andere suggesties?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    ajvankesteren

klik

MBP gebruikt een DVI-I Dual-link connector. In principe zou die DVI-HDMI kabel het gewoon noeten doen, HDMI is ook alleen maar DVI in een ander jasje met DRM ondersteuning – en HDTV kan zowel in digitale als in analoge modus worden aangestuurd.
    Enige andere advies is je MBP mee te nemen naar een goede Audio/Video boer en hem ter plekke te laten aansluiten op een JVC TV.

Bijdrager
    murcielago

kun je dat ook niet doen? kom op zeg, tien keer hetzelfde?
    anyway, dual link dvi gaat het niet voor je oplossen, dat is alleen maar om hogere resoluties dan 1920*1200 aan te kunnen.
    de macbook heeft een dvi-i output, dat is wat anders dan dvi-d, daarop kun je ook vga aansluiten

Bijdrager
    PietjePuk

[even 6 dubbele posts verwijderd, LEES MIJN SIG !]

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”PietjePuk”

[even 6 dubbele posts verwijderd, LEES MIJN SIG !]

Gezien, gesnapt, excuses

Bijdrager
    magic-with-mac

Topic verplaatst naar Hardware.

Bijdrager
    Gene

HDMI is ook niet zo geweldig als verbinding tussen een computer en tv. Soms is het zelfs niet compatibel met elkaar, beeld formaten etc. In de winkel waar ik werk verkiezen we nog vaak de gewone analoge versie (component, niet te verwarren met composiet) boven HDMI bij DVD/ TV verbindingen. HDMI heeft ook nog eens als nadeel dat het over langere afstanden dan 5 mtr niet meer mooi is. Beter is een DVI kabel met HDMI connectoren of een HDMI/ DVI verbinding.

DVI bestaat al lang, het bestond eerst als analoge variant op VGA. Vandaar de extenties achter de naam DVI. Mijn advies is gewoon: achterhalen welke verbinding je tv aan kan (staat in het boekje) en kijken welke verbinding je Apple aankan. Dan gewoon de beste matchen en proberen. Zoals gezegd: de op papier beste verbinding, hoeft dit niet te zijn in de realiteit.

mzzl
    Gène

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.