14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Wat voor geheugen moet ik kopen?

Ik heb een oude G4 powermac 350 mhz…
    Nu wil ik nieuw ram geheugen bijkopen (latje van 512) maar je hebt keuze tussen verschillende latjes
    100mhz 133….. enz,
    Hoe zie ik welk latje ik nodig heb?
    Frontside bus?
    mhz van de computer?

Wie helpt mij uit de nood?

Groeten

Bijdrager
    Zander

Gewoon SDram 100 of 133 MHz van de pc boer, dit heb ik al jaren in mijn g4 400 zitten en werkt perfect.

groet

Sander

Bijdrager
    Zander

Oja 1 keer een 512 latje gehad wat niet werkte maar kon dit gewoon terug brengen. Dus wel even vragen of het terug kan als het niet werkt.

groet

Sander

Bijdrager
    planar1.4

een vraagje aan corderoy

ik zie dat je een mac mini met 1Gb ram hebt en een display van 23″

is dit een goede combinatie om phootoshop te laten draaien ?

mvg
    johan

Bijdrager
    chonazz
    ”corderooy”

Oja 1 keer een 512 latje gehad wat niet werkte maar kon dit gewoon terug brengen. Dus wel even vragen of het terug kan als het niet werkt.

groet

Sander

Ik wil er ook een latje van 512 insteken, maar dat wil dan zeggen dat ik er 512+512+128 in zou hebben zittten? is dit een probleem?
    Ik ga het latje via mycom.nl bestellen, weet niet of het dan zo handig is om het terug te kunnen brengen… Dus ik zou graag zeker zijn?

Groetjes
    Jonas

Bijdrager
    DJay

Er moet PC100 3.3v 168 pins SDRAM in.

Bijdrager
    Dbakker

Gelukkig hoef je Apple geheugen niet meer direct bij Apple aan te schaffen. Dat scheelt je een flinke zak geld.

Kingston bijvoorbeeld heeft een zoekmodule waarmee je zelf geschikt geheugen voor je Mac kunt vinden. En dat een stuk goedkoper dan bij bijvoorbeeld de macstore.

http://www.kingston.com/nlroot/

Ongetwijfeld zijn er meer fabrikanten die het zo netjes voor je op een rij hebben staan. 8)

succes,
    Douwe-Jan

Bijdrager
    chonazz

Die site van kingston geeft aan dat er helemaal geen 512 in kan? heeft hier iemand ervaring mee?
    dat ik geen domme dingen doe!

Computermodel: Power Mac G4 (AGP-video)
    Processortype: PowerPC G4 (2.7)
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 350 MHz
    L2-cache (per processor): 1 MB
    Geheugen: 704 MB
    Bussnelheid: 100 MHz
    Opstart-ROM-versie: 3.1.3f1

Bijdrager
    Zander
    ”planar1.4″

een vraagje aan corderoy

ik zie dat je een mac mini met 1Gb ram hebt en een display van 23″

is dit een goede combinatie om phootoshop te laten draaien ?

mvg
    johan

Ik draai prima met photoshop op m’n mini, het is natuurlijk geen g5 maar ik kom van een 400 mhz g4 en dan is het een grote vooruitgang.

groet

Sander

Bijdrager
    Zander
    ”chonazz”
    ”corderooy”

groet

Sander

Ik wil er ook een latje van 512 insteken, maar dat wil dan zeggen dat ik er 512+512+128 in zou hebben zittten? is dit een probleem?
    Ik ga het latje via mycom.nl bestellen, weet niet of het dan zo handig is om het terug te kunnen brengen… Dus ik zou graag zeker zijn?

Groetjes
    Jonas

Ik zou even naar de dichtsbijzijnde Mycom bellen en vragen wat er mogelijk is maar volgens mij past die corsair die ze verkopen er wel in. Ik heb er zelf ook een latje van corsair tussen zitten.

groet

Sander

Bijdrager
    Dbakker
    ”chonazz”

Die site van kingston geeft aan dat er helemaal geen 512 in kan? heeft hier iemand ervaring mee?
    dat ik geen domme dingen doe!

Processortype: PowerPC G4 (2.7)
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 350 MHz
    L2-cache (per processor): 1 MB
    Geheugen: 704 MB
    Bussnelheid: 100 MHz
    Opstart-ROM-versie: 3.1.3f1

Geen idee! :sealed:
    Mijn iBook 800 schijnt ook maar beperkt van geheugen voorzien te kunnen worden.
    Kijk even bij de specs van je Power Mac G4 daarin zal het vast opgenomen zijn.

Succes
    Douwe-Jan

inmiddels is er meer info
    zie onder….

Bijdrager
    Dbakker

Een kort citaat uit je owners manual over het geheugen… 8)
    mocht je hem kwijt zijn kijk dan even op: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50018

Citaat G4:
    [size=9:96a39db653]Geheugen installeren U kunt extra DRAM-geheugen (Dynamic Random-Access Memory) op de computer installeren in de vorm van DIMM’s (Dual Inline Memory Modules). U installeert deze DIMM’s in de vier DRAM-DIMM-sleuven op de hoofdprintplaat. U kunt het DRAM-geheugen van de computer tot maximaal 1536 MB uitbreiden. Via Apple Systeemprofiel (in het Apple-menu) kunt u nagaan hoeveel DRAM en videogeheugen er op de computer is geïnstalleerd. Als u DIMM’s van 512 MB installeert, moeten deze gebruikmaken van 256-Mbits technologie. DIMM’s van 256 MB zijn eveneens geschikt, mits deze gebruikmaken van 256-Mbits of van 128-Mbits technologie. DRAM-DIMM’s met verschillende geheugengrootten kunt u in willekeurige volgorde in elke gewenste sleuf installeren. Raadpleeg de Macintosh Products Guide op http://www.apple.com/guide (Engelstalig) om te zien welke DIMM’s geschikt zijn voor de computer. DIMM’s moeten aan de volgende eisen voldoen: m “PC-100” SDRAM m 3,3 V (volt) m 64-bits, 168-pens module m Maximum aantal geheugenapparaten op een DIMM: 16 m Zonder buffergeheugen; gebruik geen SDRAM met buffergeheugen of register m Niet hoger dan 5 cm 1 Open de klemmen in de DRAM-DIMM-sleuven die u wilt gebruiken door deze naar beneden te drukken. 2 Plaats de DRAM-DIMM in de DRAM-sleuf op de manier die hieronder is afgebeeld en druk de DIMM omlaag totdat deze vastklikt. BELANGRIJK Alleen “PC-100” DIMM’s van recente typen Power Macintosh G3- en G4computers en servers zijn geschikt. DIMM’s van oudere typen Macintosh computers zijn niet geschikt voor de Power Mac G4. Gebruik deze dan ook niet, ook al passen ze wel in de DRAM-DIMM-sleuven. BELANGRIJK Raak de connectors op de DIMM’s niet aan. Houd de DIMM’s alleen aan de randen vast.
    [/size:96a39db653]

Is het wat?
    Groet Douwe-Jan

Bijdrager
    chonazz
    ”Dbakker”

Een kort citaat uit je owners manual over het geheugen… 8)
    mocht je hem kwijt zijn kijk dan even op: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50018

Citaat G4:
    [size=9:0c5ef105df]Geheugen installeren U kunt extra DRAM-geheugen (Dynamic Random-Access Memory) op de computer installeren in de vorm van DIMM’s (Dual Inline Memory Modules). U installeert deze DIMM’s in de vier DRAM-DIMM-sleuven op de hoofdprintplaat. U kunt het DRAM-geheugen van de computer tot maximaal 1536 MB uitbreiden. Via Apple Systeemprofiel (in het Apple-menu) kunt u nagaan hoeveel DRAM en videogeheugen er op de computer is geïnstalleerd. Als u DIMM’s van 512 MB installeert, moeten deze gebruikmaken van 256-Mbits technologie. DIMM’s van 256 MB zijn eveneens geschikt, mits deze gebruikmaken van 256-Mbits of van 128-Mbits technologie. DRAM-DIMM’s met verschillende geheugengrootten kunt u in willekeurige volgorde in elke gewenste sleuf installeren. Raadpleeg de Macintosh Products Guide op http://www.apple.com/guide (Engelstalig) om te zien welke DIMM’s geschikt zijn voor de computer. DIMM’s moeten aan de volgende eisen voldoen: m “PC-100” SDRAM m 3,3 V (volt) m 64-bits, 168-pens module m Maximum aantal geheugenapparaten op een DIMM: 16 m Zonder buffergeheugen; gebruik geen SDRAM met buffergeheugen of register m Niet hoger dan 5 cm 1 Open de klemmen in de DRAM-DIMM-sleuven die u wilt gebruiken door deze naar beneden te drukken. 2 Plaats de DRAM-DIMM in de DRAM-sleuf op de manier die hieronder is afgebeeld en druk de DIMM omlaag totdat deze vastklikt. BELANGRIJK Alleen “PC-100” DIMM’s van recente typen Power Macintosh G3- en G4computers en servers zijn geschikt. DIMM’s van oudere typen Macintosh computers zijn niet geschikt voor de Power Mac G4. Gebruik deze dan ook niet, ook al passen ze wel in de DRAM-DIMM-sleuven. BELANGRIJK Raak de connectors op de DIMM’s niet aan. Houd de DIMM’s alleen aan de randen vast.
    [/size:0c5ef105df]

Is het wat?
    Groet Douwe-Jan

Jeeps,
    dat is wat ik nodig heb… Eum, alleen hoe weet ik of iets gebuik maakt van de 256 Mbits technologie?
    Groeten
    Jonas

Moderator
    unSOUND
    ”chonazz”

De AGP grafics kan 2 GB hebben onder OS X, en 1,5 GB onder OS 8 / OS 9

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.