30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Wabbit

Wat voor asbak heb jij?

In een land waar vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van het individu op nummer 1 staan, is er toch een groep mensen die door menigeen, en ja, de overheid hoort daar ook bij, met de nek worden aangekeken en worden behandeld als zijnde criminelen en leprozen..Ik heb het uiteraard over de rokers..

Ik rook ook (mijn excuses aan iedereen die hierdoor beledigd is..) maar zelfs als ik een niet-roker was geweest, dan zou ik nog vinden dat alle maatregelen wat te ver gaan en zelfs hypocriet zijn..aangezien wij rokers toch een groot deel van het budget van ons mooie landje voor ons rekening nemen, samen met die andere groep criminelen, waar ik ook lid van ben, de autorijders en bierdrinkers (en nee, dan heb ik het niet over mensen die dronken achter het stuur zitten…ik bedoel het strikt gescheiden..)

Daarom hier een topic voor ons, het uitschot van de samenleving..Sta op en en laat de hele wereld weten: Wat voor asbak heb jij?

Ikzelf heb het simpele glazen kroegmodel..geen opsmuk, maar doeltreffend:

Bijdrager
    michi_rishi

Vervelend voor je dat je rookt.
    Ik kan me er echt niets bij voorstellen hoor, dat roken lekker zou zijn. Maar goed, er zijn ook mensen die van poepseks houden en daar kan ik me ook al niet veel genot bij voorstellen, dus het zal wel weer aan mijn gebrek aan inlevingsvermogen en ruimdenkendheid liggen. Mijn excuses.
    Maar wat ik nou niet begrijp: waarom moeten rokers toch altijd aan overal en iedereen laten merken dat ze roken? Ik bedoel: mensen die aan poepseks doen die laten dat toch ook niet aan iedereen merken? Toch gaat het in beide gevallen om een gebruik die een enkeling kennelijk lekker, maar het overgrote merendeel van de bevolking als walgelijk beschouwd.
    Ik zou me in elk geval voor beide zaken kapotschamen!

In elk geval wens ik je sterkte met je verslaving. Ik hoop echt dat er je weinig hinder van ondervindt (dat impotentie, kanker, stinkende adem, grauwe huid en vergeelde vingers aan jou bespaard moge blijven) en dat je desgewenst gemakkelijk kunt stoppen:)

Bijdrager
    trabant

Niet zo zuur, vdlande… Mijn asbakken hebben mij niets gekost, het roken zelf was al duur genoeg.

Wat je uit een kroeg jat, gaat het langste mee. Met deze kon je tenminste nog eens gooien. HIj ligt nu ergens buiten op het terras, want buiten as aftippen kun je er niets mee.

Een van mijn jachttrofeeën is toch wel een originele DDR-kopie van de Wesco Ashboy op onderstaande foto’s.

Elke oostduitser kent die dingen want ze stonden in alle openbare gebouwen, meestal zwaar gedeukt en bekrast en vaak smerig. En altijd gammel, want de poot is een stuk afvoerpijp dat met een houtklosje in de voet stak en de bol bovenop stak er ook los op. Nodeloos te melden dat het roostertje erin werd wegbezuinigd. Ik ben een keer op een schoon puntgaaf exemplaar gestuit, en dat heb ik maar meteen voor verder verval gered. hij ligt sindsdien vol met frutsels.
    Tot slot had ik voor noodgevallen onderweg een pillendoosje , dat ik eens cadeau heb gekregen en onlangs zelf weer aan mijn loodgieter/electricien heb verder gegeven.
    Want ook ik ben gestopt.
    Als je rookt doe het dan met stijl. Niet aan de dis en ook niet als een stoephoer op de bushalte.

Bijdrager
    michi_rishi
    ”trabant”

Als je rookt doe het dan met stijl. Niet aan de dis en ook niet als een stoephoer op de bushalte.

Precies, er is een enorm groot verschil tussen de zich aan nicotine prostituerende paffers en de tabakliefhebbers die op zaterdagmiddag in een sigarenmagazijn met zorg een bijzondere doos sigaren of pijptabak kopen om deze vervolgens bij een knetterend haardvuur te genieten.
    Ik kan voor de tweede groep wel enig respect opbrengen.

Bijdrager
    fistkikker

Een vriend van mij, de enige in mijn kennissenkring die rookt, heeft geen asbak. Hij rookt in de tuin, de zielepoot. En daar gooit hij as en peuken gewoon tussen de plantjes. Moet hij zelf weten, maar dat hij dat ook bij ons doet vind ik minder. Wij hebben ook geen asbak, wel een tuin (tegenwoordig met peuken).
    En we zaten laatst in een restaurant en toen stond hij er ook op de asbak te gebruiken. Toen ik zei dat ik dat smerig vond bij het eten zei hij dat hij ook niet bij het eten rookte. Gelukkig, dacht ik nog. Als ik iets smerig vind, is het in de rook zitten tijdens het eten. Wat blijkt? Hij rookt alleen tussen de gangen door.:x
    Misschien moet ik het daar nog een goed met ‘m over hebben. Bleerrgghhhh.

Rokers die vinden dat ze het recht hebben andere mensen te laten ‘meegenieten’ van hun verslaving, vind ik net zo idioot als mijn buurvrouw, die het normaal vindt dat haar katten in mijn tuin schijten. Mijn kinderen schijten toch ook niet in haar tuin?

Inactief
    Anoniem

Ik “leen” mijn asbakken gewoon overal ter wereld. Linkse komt uit de Serena Bar & Lounge (kroeg onder het Chelsea Hotel in New York), rechts afkomstig van La Mamounia (het favoriete hotel van Winston Churchill) in Marrakech. En heb er nog veel meer… :innocent:

Bijdrager
    trabant

Je doet me denken aan mijn oudeheer: die beschouwde de asbak ook als wisselgeld als hij de genoten verfrissing veel te duur vond. Er is nog een talloze keren gelijmde aardewerken aspot van Hotel Zur Post in Wenen door mijn handen gegaan toen ik zijn spullen aan het uitsorteren was.
    Het ongebakken kleien monster dat ik op de kleuterschool ter ere van vaderdag had gefabriceerd was al enige decennia eerder heengegaan. De vingerverf zal de gloeiende as ook wel niet hebben kunnen weerstaan. :barbu:

@Kikker
    : je hebt misschien nog wel een oud theeschoteltje dan anders onder een plantepot verdwijnt. Biedt hem dat aan, want als niet-roker later nòg eens aan andermans zwakheid te worden herinnerd als je de filters opschoffelt is inderdaad bijzonder naar. In een restaurant kan hij wel even naar de bar of naar buiten. Deed ik ook altijd en ik ving er zonder vissen complimenten voor.

Priesters kregen ooit een decreet van Rome, waarin stond dat ze niet mochten roken tijdens het brevieren, want dat leidde de aandacht van de meditatie af. De jezuïeten vroegen daarop of ze wel mochten brevieren tijdens het roken. Dat mocht. :innocent:

Bijdrager
    Roberta

En wat als je niet rookt, maar wel een asbak hebt? Ik vind een asbak ideaal om kleine rommeltjes weg te gooien als je aan het knutselen bent. Ik zal er ook een foto van plaatsen ;-).

Inactief
    Anoniem

Uitermate geschikt voor sigaren… gestolen in de CJW (cigar, jazz, wine) in het Bund Center in Shanghai. :innocent:

Bijdrager
    @iMen

veel dieven hier merk ik…wist niet dat mac gebruikers net zo als windowsers waren:P :wink:

Bijdrager
    Griffendahl

Apple gebruikers zijn ook gewoon mensen hoor… ??

Bijdrager
    @iMen

niet alles seriues nemen…der staan toch :P :wink: ??

Bijdrager
    fistkikker
    ”Griffendahl”

Apple gebruikers zijn ook gewoon mensen hoor… ??

Gewóón mensen? Speak for yourself, baby!

;

Bijdrager
    Griffendahl

De meeste zijn mensen… hier en daar een verdwaalde kikker:mrgreen:

Bijdrager
    Mr Wabbit

Dudes…de asbakken?

Inactief
    Anoniem

Ach, ben ooit uit de Waldorf=Astoria in New York vertrokken met 4 badjassen in m’n koffer… ter waarde van $500. Dus die paar asbakjes stellen eigenlijk niks voor.:wink:

Bijdrager
    Turbanus

Ik smoke niet. Das meer iets voor zenuwpezen…..:wink:

Bijdrager
    @iMen

ben je niet toevallig een windows gebruiker zakske??toevallig vroeger heel veel met windows moeten werken:P :wink:

Bijdrager
    vogel

Deze:

Ook gejat, lang geleden. :innocent: Maar ik rook niet. :P

Inactief
    Anoniem

Nope… ben nooit een Windows-gebruiker geweest. Maar als je na een kleine week ergens slapen meerdere duizenden Euro’s mag lappen neem ik alles wat los en vast zit mee.:evil:

Bijdrager
    trabant

ga de volgende keer dan in de YMCA logeren…
    Dan moet je de asbakken (if any) wellicht van de muur schroeven…:evil:

Inactief
    Anoniem

Betaal ik toch liever wat meer (vier badjassen, bergen notitieblokjes, stapels pennen en een kist luciferdoosjes zijn ook wel wat waard).:wink:

Bijdrager
    vogel

@Zakske, ik herken de situatie. :D

Bijdrager
    @iMen

zullen we hierbij het: ”wat heb jij ooit gestolen uit een hotel topic” starten?

:wink:

Bijdrager
    Mr Wabbit

Ik mis ook een beetje de asbakken..

Bijdrager
    Monster

neeeeeeee niet mijn bureau….

Bijdrager
    Mr Wabbit

Ach…is toch maar een windows (As)bak..

Bijdrager
    fistkikker

getver.

Gordon London dry gin. Daar rechts. Bah. Dat ruim je toch even op voordat je en foto maakt.

Bijdrager
    Irma

ik heb geen asbak meer nodig (‘k rook al twee maanden niet meer) :D

Bijdrager
    Vin
    ”Irma”

ik heb geen asbak meer nodig (‘k rook al twee maanden niet meer) :D

Hoeraaaaaaaaaaa!!!!! en nou volhouden he!!!!!!! succes!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.