14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

wat voor airportkaart zit er in een iBook G3?

wie weet wat voor airportkaart er in een iBook G3 zit ? Ik bedoel is het een b of g-kaart?

Bijdrager
    Pieterr

Zoek h’m zelf even: http://www.everymac.com/systems/apple/ibook/index-ibook.html

Antwoord is waarschijnlijk: geen, of 802.11b

Bijdrager
    vincentvega

bedankt voor de link. het is dus een b.

ik vraag me nl af of mijn internerverbinding ook te leiden heeft onder het gegeven dat er zowel een b als g adapter in meijn netwerk voorkomt. of heeft dat alleen betrekking op de snelheid tussen de stations?

Bijdrager
    Pieterr

Als er een inzit, is het vast een B. En ja, daar heeft je verbinding onder te lijden.

Bijdrager
    vincentvega

balen

Moderator
    Poezenbeest

Beter een verbinding, dan geen verbinding…

Is trouwens ook niet op te waarderen… de ibook slikt allee b-kaartjes en dongles voor g hebben pas nut met USB 2 en dat heeft de iBook G3 niet…

Bijdrager
    Pieterr

Gewoon degene die op die ouwe iBook zit te typen (je vrouw?) binnenkort een nieuwe MacBook geven.;-)

Bijdrager
    macworks

Als we toch bezig zijn….doet een ibook g4 dat wel?

ik wil hem in een netwerk hangen, maar er zit nu nog nix in, het liefste wil ik er een N-verbinding op maken….maar dat lukt zeker niet, ofwel?

Bijdrager
    Pieterr
    ”macworks”

Als we toch bezig zijn….doet een ibook g4 dat wel?

Zoals je zelf kunt zien (klik ook eens op een link) heeft de iBook G4: 802.11b/g (Optional).

The iBook G4 models also have USB 2.0 ports and support for AirPort Extreme (802.11g) and Bluetooth 1.1 (although neither AirPort Extreme or Bluetooth were pre-installed).

Bijdrager
    macworks

Ok thanks, ik ga op zoek of iemand nog zoiets verkoopt,

past elke versie op mijn ibook??

en een N-netwerk usb of kaart ondersteunt hij helemaal niet, of zijn die specs uit een tijd dat er nog geen N was?

Bijdrager
    bommels

Als er een dongle voor N bestaat en er is een (PPC!) driver voor zou ik niet weten waarom het niet zou werken. iBook G4 heeft USB2.0, dus waarom niet?

grtz bart

Bijdrager
    Pieterr

http://forums.mactalk.com.au/33/35301-802-11n-usb-device-ppc-macs.html

But I eventually came across it. The RT2870, which does have OSX drivers, is featured in the SparkLAN USB-line of products, which includes a USB device, the WUBR-501:
    http://www.sparklan.com/data/prod_data/171/prod_data.pdf

Bijdrager
    HakanB
    ”Pieterr”

En ja, daar heeft je verbinding onder te lijden.

wat moet ik me eigenlijk daarbij voorstellen? valt je verbinding telkens weg of kan je soms in eerste instantie al niet connecten?

Bijdrager
    Pieterr

Er valt niks weg. Je krijgt alleen je data wat langzamer binnen. Kortom, het leed is te overzien.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.