17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Wat vinden we van het GLU?

Hee! Ik ga volgend jaar waarschijnlijk naar het GLU. Iemand die daar ook zit? Hoe is het daar? Is er meer Mac dan Windows? Hoeveel per week heb je lesssen als Webontwerp en fotografie e.d? Dus niet vakken als Nederlands enzo? Of is het echt de hele week achter de pc? (Zo ja, Robbert hier heeft de hemel gevonden!:p
    Hoor het graag en tot volgend jaar!;)

Bijdrager
    Лукас

Ja je hebt er wel een flink aantal Macs staan (uiteraard alleen voor de vakken waarbij het nodig is). Ik raad het je alleen zeer af om er heen te gaan, en eerlijk waar, je doet jezelf beter door naar Rotterdam te gaan (ook al is de stad vreselijk).

Administratief is het één grote bende dus denk maar niet dat ze naar je om kijken. De docenten zijn wel aardig maar soms komen ze niet opdagen voor weken achtereen. En wat wil je verwachten van een school die een aparte hyve heeft genaamd ‘GLU is KUDT’?

Bijdrager
    Patrock

Een iMac G5 24″? Doe je goed!

Bijdrager
    broodplank
    ”LucasJV”

Ja je hebt er wel een flink aantal Macs staan (uiteraard alleen voor de vakken waarbij het nodig is). Ik raad het je alleen zeer af om er heen te gaan, en eerlijk waar, je doet jezelf beter door naar Rotterdam te gaan (ook al is de stad vreselijk).

Administratief is het één grote bende dus denk maar niet dat ze naar je om kijken. De docenten zijn wel aardig maar soms komen ze niet opdagen voor weken achtereen. En wat wil je verwachten van een school die een aparte hyve heeft genaamd ‘GLU is KUDT’?

Daar zou ik dus naar toe gaan, naar een opendag, dus dat houdt op. Dan maar Roc vA Hilversum.
    Ik zoek een goeie school omdat mijn school ( ROC ASA ICT Academie) ook een kutschool is. Precies zoals LucasJV beschrijft.
    Dus ik ben ook op zoek naar een school (2mbo. niveau 4)

Bijdrager
    trabant
    ”rdesign”

Is er meer Mac dan Windows? Hoeveel per week heb je lesssen als Webontwerp en fotografie e.d? Dus niet vakken als Nederlands enzo?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je wel wat baat bij het vak Nederlands kunt hebben. Ik zou verder ergens geneeskunde, Frans of kunstgeschiedenis gaan studeren. Zit je voor de duur van de opleiding tenminste tussen de neukbare wijven.

Na de school begint je leven pas: dan maak je als het even kan eindelijk je eigen keuzes. Maar je gaat een opleiding toch niet selecteren op de kleur van de deurklink? :kleenex:

Bijdrager
    Лукас

Bij het GLU zijn de deurklinken opvallend genoeg rood en vierkant.

Moderator
    Poezenbeest

Als je in de buurt van Hilversum zit, kan het GLA ook nog een overweging zijn…

Bijdrager
    twtp

Ik sluit me helemaal bij LucasJV aan.

Wij zijn zelf leerbedrijf voor beide lycea, maar GLR doet het in onze ogen een stuk beter dan GLU.

Als je digitale vormgeving wilt gaan doen is het Nimeto in Utrecht een heel goed alternatief.

Bijdrager
    rdesign

En waarom zijn de lycea in Hilversum en Rotterdam dan zoveel beter? Hilversum zou opzich ook kunnen, woon zelf in Amersfoort.
    @Patrock; haha, simpel. Gewoon al het geld wat je binnenkrijgt houden en niet uitgeven. En verder verdien ik ong. €300 pm aan websites maken.;) Wat ik niet verkeerd mag noemen voor een 14-jarig iemand. :]

Iedereen bedankt! Kan er zeker wat mee!

Bijdrager
    Лукас

Hilversum = mediadorp. ‘Nuff said.

Bijdrager
    Patrock

Ik bedoelde dat er van de iMac G5 nooit een 24″ model is gemaakt, dus je hebt waarschijnlijk geen G5, maar een (aluminium) Intel iMac;)

Bijdrager
    Лукас

Een Dual G5 was er ook niet in iMac vorm..;)

Bijdrager
    me.com
    ”rdesign”

@Patrock; haha, simpel. Gewoon al het geld wat je binnenkrijgt houden en niet uitgeven. En verder verdien ik ong. €300 pm aan websites maken.;) Wat ik niet verkeerd mag noemen voor een 14-jarig iemand. :]

Goh echt? Wat is je website dan?

Bijdrager
    Лукас

Iets met .tk wat niet wil laden.

Bijdrager
    twtp
    ”rdesign”

En waarom zijn de lycea in Hilversum en Rotterdam dan zoveel beter? Hilversum zou opzich ook kunnen, woon zelf in Amersfoort.

Iedereen bedankt! Kan er zeker wat mee!

@ rdesign
    Onze ervaring is dat het niveau van de GLR-studenten iets hoger ligt dan die van het GLU en misschien nog wel belangrijker: de betrokkenheid, van de begeleiders van GLU, bij zowel de stagiairs als bij ons als stage biedend bedrijf kan ik alleen maar slecht noemen. Daarentegen wordt de betrokkenheid vanuit het GLR juist weer als groot ervaren.

In ieder geval: succes met het kiezen…

Bijdrager
    Лукас

GLR is zeker de beste van de ‘grote 3’. Als je in Amersfoort woont heb je mazzel (woon zelf op 15 km/drie kwartier bus ervan). Utrecht valt me zwaar tegen dus dan kan je nog altijd uit Hilversum kiezen, maar als je een half uurtje extra er voor over hebt kun je ook voor Rotterdam gaan (er is tenminste een rechtstreekse verbinding per trein).

Wens je veel succes met je keuze!

Bijdrager
    rdesign

Oke, bedankt! Ik ga eerst maar eens naar open dagen enzo. Ben er nog niet helemaal over uit, maar het komt wel goed.;)

Ik heb inderdaad de aluminium 24″. Was n foutje.
    Website wordt momenteel hard aan gewerkt. Het heette eerst rdesign, maar die naam mocht ik ineens niet meer gebruiken omdat hij al bleek te bestaan.:( Nu dus druk bezig met alles vernieuwen: logo, website, briefpapier, etc.
    Zal hier ooit wel een kinkje posten als alles klaar is!

Bedankt!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.