13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Zehme

Wat vinden jullie van deze app? Tips en feedback gevraagd!

Hallo allemaal,

Ik liep al een hele poos met het idee om een app te ontwikkelen waarmee je dmv een kenteken in te voeren kunt zien of dezelfde auto te koop staat bij jouw in de buurt. Door het gebrek aan programmeer kennis toen des tijds kon ik het niet realiseren. Toch bleef het idee aan me knagen, maar dacht eerlijk gezegd dat iemand al met een soortgelijk idee op de markt was gekomen, maar tot verbazing is er tot heden nog steeds geen zelfde app uitgebracht.

Auto Radar is een app waarmee je dus dmv een kenteken in te voeren kunt zien of diezelfde auto ergens bij jouw in de buurt te koop is. Simpel, snel en doeltreffend. Niet zoals alle andere occasion apps waar je eerst een heel formulier moet invullen alvorens je een lijst met auto’s voorgeschoteld krijgt. Het lijkt mij dan ook niet dat als je specifiek opzoek bent naar een auto dit op een smartphone doet, hiervoor ga je rustig thuis achter je laptop zitten. Ik heb het zelf vaak meegemaakt dat ik een leuke auto zie rijden en wil weten wat die kost en waar die te koop staat, maar vaak niet het merk ken of het alweer vergeten ben.

Auto Radar matched het merk en model, bouwjaar en carrosserie met advertenties van Marktplaats binnen de aangegeven straal van je locatie. Je kunt de resultaten sorteren op prijs, afstand en bouwjaar, opslaan als favoriet en ziet via de map waar ze te koop staan. Autogegevens worden opgehaald via de RDW. Momenteel haalt de app nog enkel Marktplaats advertenties op, maar hier zal snel verandering in komen en bovendien staat 90% van alle Nederlandse online auto aanbod ook op Marktplaats.

De app app gratis te downloaden, App store link: https://itunes.apple.com/nl/app/auto-radar-zoeken-op-kenteken/id1067681492

Hebben jullie nog ideeën en/of tips welke ik kan toepassen in de app om het nog interessanter te maken voor het publiek?

Alvast dank.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe vaak komt het voor dat je een auto ziet rijden, die ergens te koop staat?!

Op 900.000 van de 1.000.0000 auto’s die je ziet passeren zal dat niet van toepassing zijn.

Ik heb het zelf vaak meegemaakt dat ik een leuke auto zie rijden en wil weten wat die kost en waar die te koop staat, maar vaak niet het merk ken of het alweer vergeten ben.

Ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander is, maar als ik een auto zie rijden weet ik in 9 van de 10 gevallen het merk en type, maar ben ik het kenteken vergeten na 2 seconden.

Ik kom dus thuis, en denk: ‘Hé, zo’n Renault Scénic is wel een leuke auto’, en zoek op Marktplaats op Renault Scénic. Maar jij denkt dat ik onderweg van alle Scénics de kentekens onthoud en die thuis ga invoeren?

Bijdrager
    Koning Frank

óf ik maak een foto en zoek het later wel op

Bijdrager
    Zehme

@KarelWillem, bedankt voor je reactie. Momenteel meet ik het zoekgedrag van de app en de app heeft momenteel meer dan 2500 downloads mede dankzij het artikel op iPhoned: http://www.iphoned.nl/apps/auto-radar-kenteken-zoeken/ en bij het meten zie ik dat een kleine 18% de auto niet te koop staat binnen een straal van 500 km. Je zult versteld staan wat er dus WEL allemaal te koop staat.

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet niet of dit interessant genoeg is. Tenminste ik heb nog nooit bij het stoplicht gestaan en gedacht zou de auto voor mij te koop zijn.

Wat ik wel vaker denk, wat zou de naam van die leuke dame in de auto naast/achter mij zijn.

Dus als je de app kunt ombouwen zodat ik haar of haar auto kan scannen en dat ik dan op mijn iPhone haar naam, Facebook pagina, medisch ID en telefoonnummer te zien krijg dan zou ik dat heel tof vinden.

Bijdrager
    Zehme

Ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander is, maar als ik een auto zie rijden weet ik in 9 van de 10 gevallen het merk en type, maar ben ik het kenteken vergeten na 2 seconden.

Dan ben je blijkbaar een goede auto kenner;-)

Bijdrager
    Zehme

@Shmoo, je brengt me op een idee!:)

Bijdrager
    KarelWillem
    Zehme op 24 januari 2016

…Je zult versteld staan wat er dus WEL allemaal te koop staat.

Onderstaande zinsnede in het artikel op iphoned.nl is iets anders dan jij hierboven uitlegt. En maakt het al veel interessanter. Hoewel ik echt geen kentekens kan onthouden, zal dit voor meer mensen een leuke optie zijn.

Door het kenteken in te voeren, hoest Auto Radar een lijst van vergelijkbare auto’s op die bij jou in de buurt te koop staan.

Moderator
    Poezenbeest

Om Shmoo meteen uit de droom te helpen, volstaat de hashtg #privacy;-)

Maar deze app kan wel intereesant zijn als je ook gewoon op type en merk kan zoeken, het kenteken als extra optie, en als je de dagwaarde op basis van het kenteken kan opzoeken.

Bijdrager
    Koning Frank
    Zehme op 24 januari 2016

@KarelWillem, bedankt voor je reactie. Momenteel meet ik het zoekgedrag van de app en de app heeft momenteel meer dan 2500 downloads mede dankzij het artikel op iPhoned: http://www.iphoned.nl/apps/auto-radar-kenteken-zoeken/ en bij het meten zie ik dat een kleine 18% de auto niet te koop staat binnen een straal van 500 km. Je zult versteld staan wat er dus WEL allemaal te koop staat.

Een straal van 500km? Vent dat is meer dan heel Nederland.

Bijdrager
    Zehme

Om Shmoo meteen uit de droom te helpen, volstaat de hashtg #privacy

@Poezenbeest
    , wat Shmoo aangeeft is eigenlijk zo gek nog helemaal niet mits de gebruiker zelf een profiel aanmaakt welke gekoppeld is aan zijn of haar kenteken.

Maar deze app kan wel intereesant zijn als je ook gewoon op type en merk kan zoeken, het kenteken als extra optie, en als je de dagwaarde op basis van het kenteken kan opzoeken.

Ik wil juist een onderscheid maken van andere occasion apps welke dit al hebben, de focus ligt op het scannen van een kenteken als je een leuke auto ziet rijden of staan. Dagwaarde was inderdaad ook iets waar ik aan zat te denken en zal het misschien toevoegen in een later stadium, helaas is deze data ontzettend duur (0,21 cent per request) en om deze kosten te dekken zou ik het met een in-app aankopen moeten toevoegen maar denk dat de conversie laag zal uitvallen aangezien je dit ook gratis online kunt opvragen.

Een straal van 500km? Vent dat is meer dan heel Nederland.

Klopt, maar zo wordt heel Nederland gecoverd;-)

Bijdrager
    hatolex

Je schatting omtrent de omvang van Nederland is wel erg optimistisch. ?, de helft had volstaan hoor.

In je starttopic zeg dat je wil weten welke auto’s er bij jouw in de buurt te koop staan, 500 km bereik is dan misschien wat ruim bemeten.

Bijdrager
    Zehme

In je starttopic zeg dat je wil weten welke auto’s er bij jouw in de buurt te koop staan, 500 km bereik is dan misschien wat ruim bemeten.

Die 500km ziet een gebruiker niet, dit heb ik zo ingesteld als men zoekt op 100+ km.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.