30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Wat vinden jullie van de nieuwe MacBook Pro?

Vinden jullie de nieuwe MBP een vooruitgang?

Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk, en vind het persoonlijk erg jammer dat er geen optie meer is om de MBP met een mat scherm te bestellen, ik heb een hekel aan die glossy shit!

Hier een topic om alles te spuien over de nieuwe MBP.

Bijdrager
    Josebo.

Ben er ook niet echt fan van! De zwarte rand om het scherm heen verpest het eigenlijk allemaal voor mij. De specs zijn daarnaast wel erg goed.

Bijdrager
    schrambal

Zoals ik al bij m’n reactie op het frontpagebericht te zeuren had:

Te weinig poorten, Geen keuze voor mat scherm en weinig uiterlijke verschillen met de normale macbooks buiten de afmeting. Dit is in mijn ogen geen pro model maar een uit de kluiten gewassen macbook.

Met dit model gaat apple in ieder geval in de creatieve industrie marktaandeel verliezen. Voor mensen die met video werken (zoals ik) is het gemis van een 2e firewire poort echt dodelijk. Daarnaast kan een beetje designer weinig met een glossy scherm en vind ik dat voor deze meerprijs je ook wel mag zien dat we met een pro model te maken hebben.

Met andere woorden: door de macbook in uiterlijk zo gelijk te maken aan de macbook pro maakt Apple hun eigen markt kapot.

Nog 1 kans voor apple bij het 17″ model maar ik blijf voorlopig lekker bij m’n ‘oude’ 15″ MBP.

Bijdrager
    LEXY

Apple wil veel switchers uit de Windoos wereld en gamers aantrekken. Om die over de streep te trekken maken ze nu een duffe onopvallende machine.
    Dat heet, je eigen graf graven…

Inactief
    Anoniem

ik vind ‘m mooier, maar dat doet er niet echt toe.
    Ik wou gewoon een laptop met goede performance en OSX erop, en dan zit ik met een 2.8ghz macbook pro met 4 gig ram en 320gig 7200rpmschijf wel goed:p

Altijd dat gejank over de looks, who gives a damn.
    Dat ding dient om mee te werken, niet om mee te showen.
    Dat is net zoals mensen die helemaal hysterisch worden als er een krasje op hun macbook (pro) of iPhone zit.

De achterkant van m’n iPhone zit al vol met krassen en een deukje of 2, but hey, tis een gebruiksvoorwerp en geen relikwie he :’)

Leuke specs, vrij redelijke prijzen, i love these new ones.
    Alleen spijtig dat er geen IR-poort meer opzit, nu ben je weer niets met Frontrow.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”LEXY”

Apple wil veel switchers uit de Windoos wereld en gamers aantrekken. Om die over de streep te trekken maken ze nu een duffe onopvallende machine.
    Dat heet, je eigen graf graven…

Volgens mij heet dat: Marktleider worden. :P

Bijdrager
    disruption
    ”plonserd”

iAltijd dat gejank over de looks, who gives a damn.

Blijkbaar zouden er nog wel eens veel mensen zijn, die er een ‘damn’ over geven, meer dan je denkt.

Wat betreft je werken vs. showen?

werk: matte display
    show: glossy display

Er is voor een 15″ (dacht ik) MBP geen keuze, dus daar zal in de toekomst wel terug een reintroductie van een matte display ingevoerd moeten worden, niet?

Bijdrager
    janvanes

Een glazen scherm met een dun aluminium randje van 1 of 2 mm er omheen, gaat dat niet snel breken, vraag ik me af..?

En ik vraag me ook af wat de consument moet met de “unibody” verhalen. Ze schijnen vreselijk trots te zijn op die gefreesde “carrosserie”. Maar waarom moeten wij blij zijn met zo’n peperdure (en ook nogal ouderwetse) productietechniek? Ik kan me ook niet voorstellen dat het uit milieu-oogpunt een slimme techniek is. Geen FireWire, geen BluRay “omdat de licenties zo ingewikkeld zijn”, dat valt ook nogal tegen voor een nieuw product in deze prijsklasse.

En netbooks “a nascent market that’s just getting started”? Als dat al zo zou zijn, waarom zou dat voor een innovatief bedrijf als Apple een bezwaar zijn, en niet voor HP, Packard Bell, Asus, Acer?

Inactief
    Anoniem
    ”disruption”
    ”plonserd”

iAltijd dat gejank over de looks, who gives a damn.

Blijkbaar zouden er nog wel eens veel mensen zijn, die er een ‘damn’ over geven, meer dan je denkt.

Wat betreft je werken vs. showen?

werk: matte display
    show: glossy display

Er is voor een 15″ (dacht ik) MBP geen keuze, dus daar zal in de toekomst wel terug een reintroductie van een matte display ingevoerd moeten worden, niet?

Ik werk perfect met een glossy scherm, maar ik ben dan ook een muzikant, geen graficus.
    Maar je gaat me niet wijsmaken dat de matte schermen die bij de vorige MBP’s geleverd werden ZO superieur van kwaliteit waren dat ze gebruikt konden worden door professionals?
    Nee, daar gebruiken ze externe schermen voor, schermen die daar speciaal voor gemaakt worden.
    Een hoop jankerij bijeen is het.

Ik kan ook TOTAAL niet werken met die ingebouwde geluidskaart van de mac, hoor je mij dan klagen?
    als ze rekening zouden moeten houden met iedereen dan zouden ze in elke macbook nog een Apogee-geluidskaart mogen proppen, een mat scherm met liefst nog van die rare zwarte opzetstukken aan de zijkant, een racewiel,2 extra ingebouwde schermen voor flight simulator, een opening voor mn gameboyspelletjes, een Wacom, een 15mp camera,…

gebruik voor pro-doeleinden pro-materiaal.
    Dus niet het ingebouwde scherm dat VOLLEDIG anders gekallibreerd staat dan je scherm thuis, of ook niet de brakke ingebouwde geluidskaart om opnames te gaan maken.

Bijdrager
    disruption

Ik werk perfect met een glossy scherm, maar ik ben dan ook een muzikant, geen graficus.

Het begin van je zin zegt alles: jij. Anderen kunnen daar anders over denken, wat hun goed recht is. Om dit allemaal jankerij te noemen? Dat is een beetje kort door de bocht.

Ik kan ook TOTAAL niet werken met die ingebouwde geluidskaart van de mac, hoor je mij dan klagen?

Neen. Naar mijn weten niet. (Iets te lui om een search te doen, maar ik besluit uit je toon van niet.) En moest je dat wel doen, is dat je goed recht. (Zie bovenstaande antwoord.)

als ze rekening zouden moeten houden met iedereen dan zouden ze in elke macbook nog een Apogee-geluidskaart mogen proppen, een mat scherm met liefst nog van die rare zwarte opzetstukken aan de zijkant, een racewiel,2 extra ingebouwde schermen voor flight simulator, een opening voor mn gameboyspelletjes, een Wacom, een 15mp camera,…

De helft van wat je hier zegt, kan apart aangekocht worden als peripherals, indien de gebruiker dit nodig heeft. Een glossy display aankopen en vervangen, is nog iets helemaal anders. Daarom nog steeds mijn standpunt: laat de gebruiker de keuze, mat of glossy. Maar een ‘dwingend’ aanbod, is in mijn ogen niet helemaal correct voor een MBP 15″.

gebruik voor pro-doeleinden pro-materiaal.

Volledig mee eens.

Dus niet het ingebouwde scherm dat VOLLEDIG anders gekallibreerd staat dan je scherm thuis.

Toch raar dan, dat zovele professionelen met dat ingebouwde scherm werk(t)en, niet? Weliswaar met een deftige kallibratie, afgestemd op andere randapparatuur in de werkomgeving, maar om het ingebouwde scherm volledig links te laten liggen?:wink: Vandaag de dag kan voor een soft proof op afstand wel al eens gekeken worden naar dat – in jouw ogen, onprofessionele – ingebouwde scherm.

Begrijp me niet verkeerd. De nieuwe MBP kan mij intern ook ten zeerste bekoren. Ik struikel enkel een beetje over het display gedeelte.:)

Goedenacht;)

Bijdrager
    Lesliedec

Hey,

Persoonlijk ben ik niet zo een grote fan van het nieuwe toetsenbord van de MacBook Pro, verder vind ik hem wel in orde…

Wat ik persoonlijk niet goed snap, is dat ze de 13″ inch New Generation MacBook niet hebben opgenomen in de Pro reeks…de vroegere 12″ (waar ik dit op type) was van specs ook minder als zijn grotere broertjes…

Dan zouden die mensen die vinden dat er een onderscheid moet zijn tussen consumer en Pro ook terug tevreden zijn…

Of is er een andere reden waarom dit geen waardige opvolger voor de 12′” is?

Bijdrager
    Igor44

Msschien een gekke vraag maar weet iemand ook of je zometeen het nieuwe glazen trackpad ook in een oude MBP kunt zetten? Ik weet dat de multitouch gestures dan misschien niet werken maar het grotere oppervlak is voor mij wel erg handig. iFixit zal ze waarschijnlijk gewoon los gaan verkopen dus dat is het probleem niet.

Bedankt,

Igor

Bijdrager
    Vai Martino Vai

Ik vind het wel een aardig design, maar het wordt nu wel allemaal wat meer gewoontjes. Zeker de zwarte toetsen maakt het veel meer een windows computer lijken. Dichtgeklapt ziet het er wel heel erg mooi uit. Verder zijn de specs prima. Ik zit al een tijdje te twijfelen een laptop er bij te nemen ivm mijn studie. Dit is er toch wel een om serieus te overwegen.

Bijdrager
    sven-

Ben bang dat dat niet zal gaan Igor, maar wie weet.

Bijdrager
    CMD-Z

Ik vind het zelf wel jammer dat je geen onderscheid meer kan zien tussen de MB en de MBP.
    Wat eerder ook al gezegd werd, je betaalt toch heel wat meer voor de MBP, dat mag je ook wel zien.
    Noem het ‘showen’, maar wat is daar dan ook mis mee? Ik denk dat het apple toch wat MBP verkoop zal kosten, de keus voor een MB is nu sneller gemaakt.

Maar goed, het gaat natuurlijk om het innerlijk he;-)

Bijdrager
    jafd01

ik wacht nog even tot de MBP 17″ met deze behuizing en stats.. 15,4 is echt te klein voor me ik had al eens eerder een MBP 17″ beviel me goed..

Bijdrager
    Bernard Desire

Ik vind het bijzonder jammer dat er geen verschil meer zichtbaar is tussen de MacBook en de MacBook Pro, als je meer betaald wil je toch wel iets van meerwaarde niet?

En wat betreft het glossy scherm, ik heb ook liever een mat! Op m’n vader z’n Pro is er een mat en op m’n zus haar MacBook een glossy, nu ik merk het verschil direct aan m’n ogen:? en werk veel liever met een mat! :sealed:

Bijdrager
    Grisolda

Zwarte toetsen (en ook het zwarte frame om het scherm) steken wat vreemd af tegen het geheel, dat was bij de oude fraai ‘uni’. Ook zullen de macBook gebruikers zonder backlit keyboard en typediploma snel problemen hebben met het vinden van de juiste toetsen. Ik heb hier nog een oude G3 staan met zwarte toetsen en dat is in schemerige situaties behoorlijk irritant. Wat me wel erg handig lijkt is het schoonmaken van het scherm; nu veeg je het vuil echt van het scherm ipv tegen de randjes van de omlijsting.
    De ‘uni’ body is wel erg cool. Ik ben van plan eens flink te gaan wrikken aan zo’n ding als ze in de winkel liggen.

Bijdrager
    bartje

Waarom zijn er alleen maar twee opties voor de poll. Of je vind het helemaal niets of je vind het helemaal het einde…

Ik vind ze best OK trouwens. Ik ga er nog niet voor! :|

Bijdrager
    Afroman

Ik denk toch dat de MacBook Pro goed gaat verkopen. Mensen kopen ook een MacBook Air en die is ook reteduur.
    Hoe meer geld je uitgeeft hoe cooler je bent lijkt het soms wel.

Apple heeft een hele hoge status opgebouwd met de Macs(van alles in 1(iMac) tot superdun(MacBook Air) tot superklein (Mac Mini) tot ijzersterk (Mac Pro)), de iPod en de iPhone.

Ik denk dat als ze een hoop stront verkopen met een lichtgevende Apple erop dat ze het nog steeds goed weten te verkopen als iShit.

Ik bedoel, Vorige week kon je een MacBook kopen voor 1100 euro, met superdrive, sterkere CPU, 4 Gb RAM, verwisselbare accu en meer poorten, terwijl de Air 1700 kost en hij mist al die dingen. En toch weet Apple de Air goed te verkopen.

Bijdrager
    mac-addict

Hebben ze geen toetsenbord verlichting?

Bijdrager
    bartje

Alleen de goedkope MacBook niet.

Bijdrager
    z

doe zelfs maar de titanium…

Bijdrager
    AST

Ik vind hem lelijk;)

Ik had het geweldig gevonden als de 13” MB het uiterlijk zou krijgen van de MBP. Helaas hebben ze ook meteen maar besloten de MBP een nieuw uiterlijk te geven. Tsja, ik heb me zin (2 in zelfde uiterlijk), maar het is nou net niet het uiterlijk wat ik wou… De oude MPB zag er naar mijn mening super gelikt en prof uit… Dat kan ik van deze niet zeggen. Het is nu eerder een opgewaardeerde MB…

Als ik dit had geweten, had ik nog snel een oude stijl MBP gehaald.

Bijdrager
    LEXY

Die kun je nog steeds halen.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Net een nieuwe MBP geinstalleerd (demo) en vervolgens alles gemigreerd naar een nieuwe MacBook via Ethernet (werkt goed!).
    Mooie apparaten, het glanzende scherm is minder storend dan veel mensen denken, vermoed ik. Toch zou een mat scherm als optie welkom zijn. Geen Firewire op de MacBook is toch een gemis. Voor de rest; schitterende apparaten, en lekker snel.

Bijdrager
    strigoi

Mat en glossy zo toch gewoon optioneel moeten zijn, ook al vallen de glossy schermen erg mee qua spiegeling. Zelf bewerk ik toch regelmatig foto materiaal en grafisch werk (on the go) en heb dan meer behoefte aan kleurechtheid dan aan ‘Shiny’ / opgepoetste kleuren. Ik ben benieuwd in hoeverre dit te kalibreren is, mijn matte MBP was nog redelijk goed te doen. Als de glossy variant ook prima te kalibreren is hoor je mij verder niet klagen.

Verder vind ik het vooral een slechte zaak dat Apple steeds minder bij haar producten toevoegt.. Ik bedoel geen Remote / geen DisplayPort (nieuwe standaard, nou fijn zeg) – DVI / geen DisplayPort – VGA / geen DisplayPort – naar Dual DVI (en dat ze het lef hebben om voor zo’n lullig kabeltje 99 euro te vragen.. Straks moet je nog zelfs de voeding er los bij gaan kopen. En de prijs is dit keer gewoon hetzelfde gebleven.. Waar zijn de tijden dat je nog werd opgebeld door Apple als je garantie van je iPod bijna was verlopen? Bij mijn 2.4 MBP Santa Rosa kreeg ik nog gewoon de Remote / DVI – VGA kabel mee geleverd. Ik bedoel je koopt dan een laptop van minimaal 1800 euro en dan kunnen die lullige kabeltjes er niet eens vanaf?!

BTW wat is er mis met een FW400 poort, deze wordt naar mij idee juist meer gebruikt dan de FW800 poort (in mijn geval gebruik ik ze allebei). En moeten we nu net zoals alle Macbook gebruikers maar over gaan op de Wireless Mighty Mouse omdat dat snoertje te kort is voor rechts handigen… (zelf gebruik ik een Razor muis, maar toch)? Ze hebben al het moederbord van de Macbook in de Pro gebruikt om de kosten te drukken, met daarop een onboard videochip waarvan niemand nog echt het nut van inziet, want om nou de heletijd in en uit te loggen is echt alles behalve ‘Apple-style’. Owja Snow Leopard maakt alles misschien wel beter, maar daar moet natuurlijk ook weer voor betaald worden. Apple moet niet te arrogant worden hoor, en mag wel wat meer het goede oude ‘warme’ Apple-gevoel terug stoppen in het bedrijf..

Ondanks al dit gezeur zit ik toch te overwegen deze Macbook Pro aan te schaffen, maar dat komt voornamelijk door de betere videokaart en qua looks vind ik het wel een zeer geslaagd product.

Bijdrager
    MichMich

Hoeveel van de mensen die hier gestemd hebben de machine al in real life gezien………………… :x :x :x :x :x :x :roll: :roll: :roll:

Inactief
    Anoniem

Ik. Ze zien er lang niet verkeerd uit, maar ik ben geen fan van exact hetzelfde design voor de budget en de pro-line. Verschil moet er zijn… :innocent:

Bijdrager
    strigoi

VInd hem er prima uit zien, zwart was lang niet zo lelijk als verwacht. Maar ben het wel eens met Zakske, verschil moet er zijn;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.