30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    dutchmaccer

Wat vinden jullie van de Gulden?

Hi volks,

De bitcoin kennen jullie vast wel maar sinds afgelopen maand is de coin ‘Gulden’ ook enorm in waarde gestegen en blijft maar stijgen! Zelf heb ik een aantal coins gekocht (via litebit.eu) en nu al een leuke winst gemaakt.

Info: https://gulden.com/nl/

Maar wat vinden jullie van zoiets? Wel of niet meer investeren? Een collega van mij heeft vorige week ongeveer 1000 euro verdient door het verkopen van zijn Ethereums coins.

Fijne nacht!

Bijdrager
    Ziegler

Ik hoor geruchten dat de gulden de eerste munt is die alleen maar in waarde kan stijgen. Hoe ze dat geflikt hebben is onduidelijk, maar onze pensioenfondsen hebben deze digitale valuta ook ontdekt en ons pensioen is vanaf nu gegarandeerd welvaartsvast.

Bijdrager
    janbertwedman

Dream on

Bijdrager
    Bugsy

Oplichting werkt bij hebberige mensen

Bijdrager
    GoeieDag

Tweede posting van TS; eerst was: Reclame op deze site
    LOL.

Bijdrager
    DosEquis

Wat ik er van vind? Dat hun logo wel erg veel lijkt op een ander logo.

Voor slechts een kleine 14000 euro ben je miljonair in guldens. Heb je ook eens wat leuks om te melden tijdens een verjaardag. Goede investering dus!

Bijdrager
    SvS

Wat vinden jullie van de Gulden?

.
    Ik mis het.

Bijdrager
    Brombeer
    GoeieDag op 07 juni 2017

Tweede posting van TS; eerst was: Reclame op deze site
    LOL.

Maar hij is wel al drie jaar lid. Is it another cunning plan, Baldrick?

Bijdrager
    Lucas // ლუკას

Zo is er ook al de e-Gulden. Stuk voor stuk revolutionair en wereldveranderend.

Bijdrager
    qbdbd

Ik heb al een tijdje guldens als mini probeersel

Gaat best goed met de koers

Heb op:
    20 oktober voor €25 aan waarde erin gezet
    heb op 21 oktober €10,- als waarde er weer uit gehaald

Daarna heeft die wat maandjes doorgebabbeld tot de laatste paar weken

heb op 25 mei €25 uit laten cashen

De waarde van mijn gulden is nu €7,49

Heb dus €10 als extra op mijn rekening in een zeven maanden tijd op een bedrag van €25.

Bijdrager
    Martink
    DosEquis op 07 juni 2017

Wat ik er van vind? Dat hun logo wel erg veel lijkt op een ander logo.

Voor slechts een kleine 14000 euro ben je miljonair in guldens. Heb je ook eens wat leuks om te melden tijdens een verjaardag. Goede investering dus!

Misschien even belangrijk om te zeggen dat Google pas later die stijl G is gaan gebruiken. (vanaf 1 sept 2015) Daarvoor hadden ze nog deze:

Toen stond het logo voor Gulden al vast:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Martink.

Moderator
    Night

Neemt niet weg dat ze inderdaad veel op elkaar lijken;-) (staat los van wie ‘het eerst’ was)

Bijdrager
    Martink
    Night op 07 juni 2017

Neemt niet weg dat ze inderdaad veel op elkaar lijken;-) (staat los van wie ‘het eerst’ was)

Klopt. En vooralsnog zijn er volgens mij geen plannen om google aan te pakken, dus ze mogen het huidige logo blijven gebruiken:)

Bijdrager
    macnick

Kan een goede investering zijn natuurlijk.
    Zelf een jaar terug flink wat gekocht en nu is het feest:lol:

Bijdrager
    koen
    qbdbd op 07 juni 2017

Heb dus €10 als extra op mijn rekening in een zeven maanden tijd op een bedrag van €25.

Dat tikt aan!

Moderator
    Poezenbeest

Ik haak dan al meteen af, als je probeert op nationaal sentiment in te spelen, maar dan nota bene de naam van je land, in de landstaal, niet goed schrijft.

Sowieso… dat delven… Volgens mij bestaat gratis geld alleen in de wereld waar Sneeuwwitje, een roedel boze heksen en stiefmoeders en pratende krekels de dienst uitmaken (en nee, ik bedoeld Sprookjesland, niet de VS).

Moderator
    Poezenbeest

Ik zit naar de Gulden uit de OP te kijken, maar dat is ook kwakzalverij…
    Als ik 80 gulden koop, betaal ik € 10, dus 12,5 ct per gulden.
    Als ik 413 gulden koop, betaal ik € 50, dus 12,1 ct per gulden.
    Op de site (rechts) vermelden ze een koers van 11,27 ct, Waar dat dan vandaan komt, is verder niet duidelijk.

Punt is echter dat een koers een vast gegeven moet zijn, de relatieve waarde van een eenheid ten opzichte van een ander. Het kan niet zo zijn dat als ik de hoeveelheid van het een met een factor vijf verhoog, ik ineens een factor zes aan de andere kant heb. Dan deugt er iets niet. Of ik maak gebruik van een hatch, maar ook dan heb ik (aantal eenheden x prijs per eenheid) betaald.

Als ik een stapel wasmachines koop, dan kan het zijn dat ik meer kan afdingen ten opzichte van één wasmachine. Waarom? Ik genereer direct winst voor de verkoper en ik verlos de verkoper van een risico (op niet-verkoop). Ik vraag me af waarom ik dan bij het inwisselen van valuta ook een korting krijg? Wiens risico neem ik over? Voor wie genereer ik winst?

En waarom zou ik iets kopen op een site voor 12,5 ct, terwijl ze het zelf adverteren met 11,27 ct? Dan wil ik die prijs en niet een prijs die ruim 10% hoger ligt… Dan verkoop ik het zelf wel tegen 12,7 ct en maak ik zelf winst.

Bijdrager
    I-pad68

Het zijn altijd de mensen , die niet investeren, niet naar een meeting gaan, noch zich verdiepen maar wel de grootste onzin hier uitkramen.
    Nee , ga lekker sparen met je euro’s , daar wordt je beter van , slaap lekker allemaal !!!

Bijdrager
    hatolex

Misschien even er bij vermelden wie er onzin uitkraamt.:)

Bijdrager
    maconly

Ik wil de echte gulden terug en bitcoins zijn net zo rot als andere valuta er staat totaal geen onderpand tegenover.

Bijdrager
    hatolex

En wat zou het voordeel zijn van de terugkeer van de gulden?

Bijdrager
    macnick

We komen hier binnen een jaar wel eens terug.
    Welterusten mensen

Bijdrager
    Ziegler
    maconly op 09 juni 2017

Ik wil de echte gulden terug en bitcoins zijn net zo rot als andere valuta er staat totaal geen onderpand tegenover.

En stond er wel onderpand tegenover de gulden?

Bijdrager
    McPim

Als je je echt even verdiept in die cryptocurrency hype: al die munten (dus ook de Gulden) zijn net als Bitcoin gebaseerd op de blockchain technologie. Een steeds verder uitdijend bestand, mining fees, transaction fees, etc (nadelen dus). Een nieuw iets is ‘IOTA’. Google zelf even, maar bedenk wel dat je het voor het eerst van mij hoorde:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    GoeieDag
    Ziegler op 14 juni 2017
    maconly op 09 juni 2017

…er staat totaal geen onderpand tegenover.

En stond er wel onderpand tegenover de gulden?

Ja, een heel belangrijk onderpand: vertrouwen!
    En dat vertrouwen wordt, onder andere, bevestigd door de triple-A rating voor NL.

Bijdrager
    Ziegler

Ah, jouw slijterij rekent nog in guldens.
    De banken die nog niet zo heel lang geleden omvielen of op omvallen stonden hadden ook AAA.

Hoe dan ook, je hebt geld met onderpand of ‘vertrouwensgeld’. En zoals je al aangeeft was de gulden het laatste en niet het eerste. Tenzij de je even terug gaat in de tijd toen de Nederlandse bank nog een bepaalde hoeveelheid goud in voorraad had voor elke gulden.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik begrijp je niet zo goed, maar dat komt denk ik weer omdat jij het niet zo goed begrijpt.
    Waarom bestaan die banken die zogenaamd omvielen nog? Omdat de NL overheid die banken uit de misere hielp. En dat is juist vertrouwen genereren.
    Daar kan geen goudvoorraad tegen op.
    Dat gold voor de gulden, dat geldt ook voor de euro.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Ziegler

Nu heb je het weer over de eurocrisis. Toen bestond de gulden al enige tijd niet meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb het over ‘vertrouwen’, wat in financieel verkeer by far de belangrijkste waarde is. Dat gold voor de waarde van de gulden, dat geldt voor de waarde van de euro, en dat geldt voor de waarde van elke valuta.
    En dat was als antwoord op jouw vraag over ‘het onderpand van de gulden’. Meer niet. Klaar.

Bijdrager
    tarmac58

@i-pad68, “Het zijn altijd de mensen , die niet investeren, niet naar een meeting gaan, noch zich verdiepen maar wel de grootste onzin hier uitkramen.”
    Ach , vertel eens wat meer over dat soort “meetings” – Ik vindt dat reuze spannend. Niets is zo heerlijk als ergens heen te gaan waar je gelijkgestemden ontmoet en waar je gesterkt en overtuigd en gelukkig en berooid weer uit komt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.