29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen0704

Wat vinden jullie van dit design?

Hee,

Ik ben met een app bezig genaamd Play It. Ik had hem laatst geupload, maar helaas was hij afgekeurd. Het ging vooral om het design van het hoofdmenu (leek erg veel op die van de Apple TV). Ik ben nu ook aan het experimenteren met het design van het hele menu. Nu heb ik een witte en een zwarte variant, maar ben er nog niet helemaal tevreden mee.

Het witte design van de iPad versie:

Het zwarte design van de iPad versie:

Het zwarte thema is de originele variant.

Wat vinden jullie ervan? en welke vinden jullie het mooiste van de twee? en wat zouden jullie veranderen?

Groeten Jeroen

Bijdrager
    MichMich

Ik vind het juist wel fris om eens wit te doen ipv zwart…

Bijdrager
    stavos

Ik neig toch meer naar zwart, maar dat is op basis van de ervaring met Front Row en de Apple TV. Al eens aan een grijstint als achtergrond gedacht? Minder steriel en toch anders.

Bijdrager
    Jeroen0704

@ Stavos

Nee nog niet, zal het eens gaan uitproberen. Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    stavos

MobileMe en iCloud draaien ook met een grijze achtergrond (zelfs met een patroontje erin). Kijk daar eens naar, wellicht dat het iets oplevert.

Bijdrager
    Afroman

Wit vraagt wel meer energie overigens. Wat dus ten koste gaat van je accu. Ik weet niet hoeveel energie het opvreet maar wel wat.

Bijdrager
    Maverick9898

Wat is de bedoeling van je app, als ik vragen mag? T.v.v. iPod app?

Bijdrager
    Yost

ik zou voor de witte versie gaan. Ik vind dat wel lekker fris.

Voor de rest lan ik weinig commentaar geven, omdat ik niet doorzie wat je app precies zou moeten doen, en hoe de user interface nu reageert op commando’s van de gebruiker.

Ik zou een paar “use cases” maken van wat typische gebruikers met je app op een bepaald moment zouden willen doen, of willen weten. En dat vertalen naar schermontwerpen. Als ik naar je voorbeeld kijk, dan vind ik erg weinig informatie in de rechterkolom staan. Zou je bij de albums niet de artiest ook willen laten zien? Daar lijkt ruimte genoeg voor. Of het aantal nummers? Of de speelduur?

Ook snap ik de relatie tussen het linker- en rechterdeel van je scherm niet. Links zie ik een album “Strip…”, maar rechts staan allemaal albums die beginnen met een “b” of een “c”. Waarom niet de albums die alfabetisch bij “Strip…” in de buurt zitten? Waarom niet andere albums van Natasha? Waarom niet albums uit hetzelfde genre als “Strip…”?

En wat is “Pocket Full Of Sunshine”? Het nummer dat nu speelt? Waarom heeft het geen veldnaam, zoals Artist en Album? Als laatste: na de veldnamen hoort de veldinhoud aan te sluiten:
    dus niet

<br />
       Artist:  XXXX<br />
       Album:   XXXX<br />

maar

<br />
       Artist: XXXX<br />
       Album: XXXX<br />

Succes!

Bijdrager
    Jeroen0704
    Maverick9898 op 07 augustus 2011

Wat is de bedoeling van je app, als ik vragen mag? T.v.v. iPod app?

Vragen mag altijd:wink:

Maar met de app kun je je muziek bedienen door middel van gestures ipv met knoppen. hieronder kun je de beschrijving:

Play It is een leuke en handige app om je muziek te bedienen door innovatieve, maar simpele bewegingen op het scherm.

Play It heeft bijna geen knoppen, omdat hij gebruik maakt van innovatieve, maar simpele bewegingen. Zo kun je bijvoorbeeld op het scherm drukken om de muziek te pauzeren of af te spelen. Door naar links te vegen ga je naar het volgende nummer en door naar rechts te vegen ga je naar het vorige nummer.

Om verder te spoelen druk je wat langer op de rechter helft van het scherm en om terug te spoelen doe je hetzelfde op de linker helft van het scherm. Op deze manier heb je heel het scherm om je muziek te bedienen.

Het menu heeft geen terug knop, maar maakt ook gebruik van een beweging. Door met één vinger naar rechts te vegen ga je naar het vorige scherm en door met twee vingers naar rechts te vegen ga je terug naar het hoofd menu.

Je kunt snel naar het huidige nummer gaan door op de album art van het nummer te drukken in het menu. Op deze manier ga je ook terug naar het menu vanuit de muziek speler. Als je muziek is gestopt met spelen verdwijnt de informatie van het huidig nummer en krijg je de nummers op het hele scherm te zien, zodat je alle ruimte optimaal kunt gebruiken.

Play It ondersteund alle oriëntaties van de iPad, dus je kunt hem niet verkeerd houden.

Omdat Play It gebruik gebruik van mooie animaties en bewegingen, voelt alles zo natuurlijk mogelijk aan.

Log in met je Twitter account en laat Play It automatisch het nummer tweeten waar je op dat moment naar luistert.

FUNCTIES
    – Twitter integratie
    – Multi touch bewegingen
    – Samenwerking met iPod app
    – AirPlay ondersteuning
    – Koptelefoon afstandsbediening ondersteuning
    – Bediening vanaf lock screen
    – Synchroniseer muziek met iTunes
    – Gebruikt de muziek uit de iPod app
    – Speelt ook popcasts en audioboeken af
    – Shuffle functie

Bijdrager
    Jeroen0704

@yost

De linkerkolom geeft het huidige nummer weer. Dit staat dus los van de albums. Pocketfull of sunshine is de titel van het nummer dat nu speelt, dit is dezelfde weergave als in quick preview in Lion.

Ik heb inderdaad ook nog zitten nadenken om meer info over de albums te geven enzo, maar moet hier nog mee gaan experimenteren

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Yost op 07 augustus 2011

En wat is “Pocket Full Of Sunshine”? Het nummer dat nu speelt? Waarom heeft het geen veldnaam, zoals Artist en Album? Als laatste: na de veldnamen hoort de veldinhoud aan te sluiten:

Ik zou zeker geen veldnaam toevoegen daar, dat ziet er niet mooi uit.

Het ziet erg gelikt uit Jeroen0704!:smile:

Bijdrager
    Jeroen0704

@Scrooge McDuck

Bedankt! Ik vind het er zonder veldnaam zelf zo ook mooier uitzien.

Heb nu trouwens een heel licht grijze achtergrond. het lijkt zo goed als wit, maar de letters komen net wat mooier uit vind ik zelf.

Bijdrager
    Jeroen0704

Ik heb gekozen voor de witte variant. Deze wijkt ook meer af van de Apple TV, dus meer kans dat hij dit keer wel wordt toegelaten. Het ziet er nu als volgt uit:

Portrait:

Landscape:

Bijdrager
    Jeroen0704

Zijn er trouwens mensen geïnteresseerd om deze app te beta testen? Als je interesse hebt, stuur dan ff een PM aub.

Groeten Jeroen

Bijdrager
    vTroost_

Kan aan mij liggen maar ik vind het design nog steeds verdomd veel lijken op die van de Apple TV.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is ook wel omdat er niet heel veel meer keus is bij liedjes. Ik bedoel, hoe wil je anders album art laten zien of liedjes indelen anders dan op Albums en Artiesten etc.?

Bijdrager
    stavos

Het licht grijze is al beter dan de steriel witte achtergrond. Is voor het beta testen een iPad nodig? Of wordt het een app voor meerdere iDevices? Wel handig om te vermelden voor geïnteresseerden..

Bijdrager
    Jeroen0704

@Stavos

Bedankt voor de tip! Was het vergeten…

De app is voor de iPhone, iPod touch en iPad. Welk model maakt niet uit.

Bijdrager
    stavos

iPhone 4 (iOS5b5) en iPod touch 2g (iOS 4.2.1) hier, in combinatie met AppleTV2 (up to date, geen jailbreak). Laat maar weten.

Bijdrager
    Afroman

iPhone 4 en iPhone 3G hier. Allebei iOS4. Let me know!

Bijdrager
    Jeroen0704

Ik heb nu dit:

Heb de artwork van de afbeeldingen een ronde hoek gegeven en de album artiesten toegevoegd. Wat vinden jullie ervan?

Bijdrager
    Koning Frank

Ik vind het albums lettertype niet mooi hierbij. (iig te simpel).
    Ook zou ik de tekst ‘albums’ niet centreren.

Bijdrager
    IBram15
    No_Name op 20 augustus 2011

Ik vind het albums lettertype niet mooi hierbij. (iig te simpel).

Ook zou ik de tekst \’albums\’ niet centreren.

Idd, de “albums” tekst iets spannender maken en boven je grote cover plaatsen, dan kan je de rechterkolom iets omhoog schuiven. De ruimte boven is iets te groot.

Bijdrager
    Jeroen0704

@No_name & IBram15

Ik heb dit gedaan, om alles hetzelfde te houden. Als je bijvoorbeeld in een album gaat met een lange naam, leek mij het wel handig om heel de breedte van het scherm te gebruiken om de naam van het album weer te geven.

Ik zal ook eens andere fonts uitproberen, om de tekst was spannender te maken.

Bijdrager
    IBram15

Verander je die tekst “albums” dan?

Bijdrager
    Koning Frank
    Jeroen0704 op 20 augustus 2011

Als je bijvoorbeeld in een album gaat met een lange naam, leek mij het wel handig om heel de breedte van het scherm te gebruiken om de naam van het album weer te geven.

Dat kan toch ook als de tekst links is uitgelijnd?

Bijdrager
    stavos

De bump van dit draadje reminds me.. Jeroen0704, PB!:wink:

Bijdrager
    IBram15

Ik dacht eigenlijk aan dit:

Bijdrager
    Jeroen0704
    IBram15 op 20 augustus 2011

Verander je die tekst “albums” dan?

Als je in een album zit, dan veranderd de tekst albums in de naam van het album.

Je voorbeeld ziet er trouwens ook wel goed uit! Ik zal het eens proberen.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.