3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

wat te doen na schijfwisseling (OPGELOST)

Mijn 1TB Seagate komt in aanmerking voor het omwisselprogramma. Dit wordt morgen uitgevoerd bij Microfix. Ik kan er op wachten.

Ik werk nu op ML 10.8.4 maar krijg morgen het systeem terug met het oorspronkelijke OSX erop, Snow Leopard. Ik heb uiteraard TM back up en voor nood een bootable SuperDuper back up.

Moet ik eerst mijn systeem upgrade naar ML en zo ja, hoe. Ik begrijp dat als dat gedaan is, ik moet opstarten met CMD R ingedrukt en dan vervolgens de TM back up kan terugzetten. Is dit correct?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zorg dat je Time Machine een back-up laat maken net voordat je de computer uitzet voordat je hem in gaat leveren — dus even op het Time Machine-icoontje in de menubalk klikken en dan kiezen dat je nu een back-up wilt maken, wachten tot hij klaar is en dan de computer uitzetten.

Wanneer je hem dan terugkrijgt, zal hij — zo vermoed ik — opstarten naar het programma voor eerste gebruik, zodat je kunt kiezen welke taal je wilt hebben, of je een back-up terug wilt zetten, enz. Daar kies je heel eenvoudig voor dat laatste, klik je je Time Machine-schijf aan, en laat de computer de rest doen. Dat is ‘t, meer is niet nodig.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik heb de schijf bij Microfix laten vervangen. Zij hebben ook ML er weer opgezet, alleen niet de updates. Het advies was om volledige te udaten naar 10.8.4 (dat stond erop), dus moest ik eerst een tijdelijk account aanmaken voor de updates en daarna heb ik via migratie assistent de back up teruggezet. het is wel gelukt maar omdat de namen vrijwel overeen kwamen met die vanuit de back up liep daar wel tegen probleempjes aan. Weliswaar bijna opgelost maar als ik je advies vooraf had gezien, dan had ik inderdaad je advies gevolgd, bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.