24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    sven551

Wat te doen met Mac mini ?

beste OMT’ers
    dit is misschien een rare vraag maar, ik ben van plan om binnekort een imac te gaan kopen en deze als “main” computer te gebruiken i.p.v. of in cominatie met de mac mini die ik nu als “main” computer gebruik. Dan houd ik dus de Mac mini “over” maar ik weet dus niet wat ik daar nog mee kan doen omdat ik dan daar de imac voor heb, nou is mn vraag wat ik met de mini zou kunnen doen (ik wil hem wel graag houden) misschien op een kaste bij het bed zodat ik vanuit mn bed kan interneppen, films kijken en dat soort stuff. ideeën zijn welkom!!!

Bijdrager
    Nielsvr

Media player, inzetten als NAS, webservertje.. net wat je er zelf mee wilt natuurlijk.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Wat voor Mac mini is het, G4, G5, Core solo, duo, 2 duo, i5, met HDMI of zonder, met superdrive of zonder,…???

Mijn eerste reactie: herinstalleer, zet er Plex op, sluit aan op je tv en gebruik ‘m als de perfecte mediaserver!

Bijdrager
    sven551

2011 dus hdmi zonder super drive

Bijdrager
    computer space

Verpatsen. Wat je er als alternatief mee wilt doen, daar heb je een medianas of een PS3 voor die de helft of minder kost, en dan heb je dus 300 euro over.

Bijdrager
    computer space
    Nielsvr op 17 augustus 2012

Media player, inzetten als NAS, webservertje..

Blasfemie!
    De beste computer ooit ga je toch geen huishoudelijk werk laten doen. Is hetzelfde als met een Ferrari een Boedelbak gaan trekken.

Bijdrager
    sven551

aangezien ik al een ps3 heb is dat overbodig

Bijdrager
    computer space

500 euro over dus….

Bijdrager
    sven551

om wat mee te doen?
    en ik had gezegd dat ik hem zou willen houden

Bijdrager
    gsmaster

Aansluiten op de tv via hdmi! Is super de max!

Bijdrager
    sven551

ik heb geen tv op me kamer, alleen 2 23 inch schremen

Bijdrager
    deSpaanseRente
    sven551 op 17 augustus 2012

aangezien ik al een ps3 heb is dat overbodig

Ik zou mijn Mac Mini als mediaserver voor mijn tv voor geen geld van de wereld willen wisselen met een PS3.

Bijdrager
    iOchem

Lol jouw profielfoto is de Mac Mini in een Mac Pro case van unSound…

Bijdrager
    phildw

Géén imac kopen, maar deftig scherm voor je mini en daarmee blijven verder gaan. Beter kan je niet hebben…

Bijdrager
    sven551

@iOchem ja maar eigenlijk is het een powermac g5 case

Bijdrager
    sven551

@deSpaanseRente ik bedoelde dat ik geen ps3 hoef te kopen omdat ik die dus al heb, niet ter vervanging van mac mini als media server. ik heb dus een mini en een ps3

Bijdrager
    Verwijder

Waarom koop je een iMac?

Bijdrager
    sven551

@willemien

1 design en niet al die kabels
    2 quadcore 2.5 ghz
    3 video kaart
    4 alles in 1
    5 meer ram + meer opslag

de imac is gewoon net even wat krachtiger voor games, final cut, after effects, vm ware, photoshop en al dat soort dingen. en aangezien ik toch in “de market” ben voor een nieuwe mac heb ik besloten om een imac te kopen, al vind ik de macbook air ook mooi (als optie voor iets “portables”)

Bijdrager
    iOchem

@sven551

O-M-G sorry voor de fout hoor. =O

Bijdrager
    Stirf

Netjes hoor, foto’s van andere jatten. :slant:

Bijdrager
    Brombeer

Ik zou hem via ARD een flinke rekentaak geven en dan als rechaud gebruiken.

Bijdrager
    den elias

@sven

Er zijn nog krachtigere computers dan de iMac hoor en die nog goedkoper zijn.

http://www.vandenborre.be/desktop-computer/hp-h8-1309eb

Dat kan je van een iMac niet zeggen.
    Als je al upgrade voor RAM bv. dat moet je er 500 EUR bijrekenen, maar ja, dat is je eigen keuze:grin:

Apple is goed hoor maar mist voor mij wat connecties zoals HDMI, VGA,…

Bijdrager
    kogel

Houden en als servertje neerzetten in je meterkast of onder je tv. Is een briljante oplossing.

Bijdrager
    1984
    sven551 op 17 augustus 2012

nou is mn vraag wat ik met de mini zou kunnen doen (ik wil hem wel graag houden) misschien op een kaste bij het bed zodat ik vanuit mn bed kan interneppen,

This Macintosh Mini Might Be The One More Thing in WWDC Keynote

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.