30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Wat stop jij allemaal in je ExpressCard/34-sleuf ??

Hallo allemaal, ik vroeg mij zo eens af waar mensen met een Pro laptop allemaal die Express Card sleuf voor gebruiken.
    Apple zelf vind m zo belangerijk dat ze die liever laten zitten dan de fw400 poorten bijvoorbeeld ;-).

Met andere woorden wat kun je allemaal voor functionaliteit toevoegen aan je Pro door deze sleuf te gebruiken, ik heb namelijk geen idee, maar ben wel benieuwd.

Alvast bedankt voor de moeite van het reageren ;-).

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb deze jongens beurtelings in die sleuf zitten :

• Vodafone 3G kaart
    • Cardreader
    • eSATA controller

Bijdrager
    iAgree

Mag ik vragen wat voor snelheden je haalt met die eSata Card qua transfer ?

Bijdrager
    Pieterr

Op barefeats staan wat meetresultaten voor de LaCie Little Big Disk Quadra 1TB.

Bijdrager
    MacBoot

omdat die netwerk kaartjes vervangen kunnen worden met een USB-dongel denk ik dat ook deze poort zal vervallen
    :wink:

Bijdrager
    Volkie

Ik gebruikte hem ook voor mijn t-mobile umts kaart. Heb nu een vodafone usb umts kaartje dus gebruik hem eigenlijk niet meer (maar FW 400 of 800 ook niet):wink:

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoot”

omdat die netwerk kaartjes vervangen kunnen worden met een USB-dongel denk ik dat ook deze poort zal vervallen

Die netwerk-kaart is slechts 1 van de vele mogelijkheden, beetje een vage conclusie dus…

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”MacBoot”

:wink:

In de Netbooks zit het al ingebouwd. Dadelijk is het net als WiFi een standaard in alle laptops. SIM erin proppen en gaan met die banaan!

Bijdrager
    J-P-H

Cardreader.
    Wat mij betreft mogen ze op die plaats wel wat ander proppen.
    Ruimte gebruiken voor grotere accu bijvoorbeeld.
    Of wat experimenteler: tosti bakken in de sleuf. (Croque-Monsieur-drive)
    MBP is er warm genoeg voor…

Bijdrager
    Yaratje
    ”J-P-H”

Cardreader.
    Wat mij betreft mogen ze op die plaats wel wat ander proppen.
    Ruimte gebruiken voor grotere accu bijvoorbeeld.
    Of wat experimenteler: tosti bakken in de sleuf. (Croque-Monsieur-drive)
    MBP is er warm genoeg voor…

Tosti leg je gewoon op het toetsenbord, en dan het beeldscherm dichtslaan:P

Maar ik heb is rondgekeken wat er allemaal in zon Express Card sleuf past, wat een mogelijkheden!:O

Bijdrager
    plonserd

ik denk dat er bij mij een FW400hub inkomt.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik momenteel niets, maar als de USB3/FW3200 kaarten uitkomen, in een jaar of 2/3 is het dan mogelijk dat ik deze dan ook kan gebruiken?

Bijdrager
    Gothenburg

Waarschijnlijk komt deze er bij mij in:
    http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=366123
    Twee keer firewire 400 en een usb poort extra.

Bijdrager
    iAgree
    ”Yaratje”

Maar ik heb is rondgekeken wat er allemaal in zon Express Card sleuf past, wat een mogelijkheden!:O

Fijn dat je jouw ontdekkingen hier even met ons deelt, al die mogelijkheden waarvan ik niet wist dat ze bestonden en daarom dit draadje ben gestart ;-).

Hier in ieder geval de lijst met alle belkin kaarten die er zijn .

http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=200731

Bijdrager
    –help

Zometeen als USB 3.0 er is kan die er ook in, das een mooie upgrade voor de mensen die het nodig gaan hebben:) !

Bijdrager
    8lux

SxS kaarten…

Bijdrager
    Yaratje

Ik heb gehoord dat je met de nieuwe MBP, de SD card slot bootable kunt maken en zo windows kunt booten.
    Kan dat ook met de ‘oudere’ unibody MBP (met expresscard slot)?

Bijdrager
    piddy4888

Zo, deze bump ik maar even… Ik heb geen expresscard 34 sleuf, maar een 54 sleuf. Kan ik hier ook een 34 kaart in steken? Ik moet namelijk een firewirekaart hebben en die krijg je alleen maar betaalbaar in maat 34…

Bijdrager
    joke_name

@piddy4888

Dan heb je waarschijnlijk geen mac. maar op toch je vraag te beantwoorden ja dat kan.

Ik heb zelf een Expresscard 34 e-sata en deze heb ik ook een tijdje gebruik in een expresscard 54 slot….

Bijdrager
    macmatters

heb zelf nu een laptop 17 inch gekocht omdat de 15 inch geen express sleuf meer heeft. Daar heb ik naast de media kaart lezer ( Belkin: SD MC en MS) ook de eSata kaart of mijn TV kaart in zitten.

De SD media kaart kan alleen nog maar 3gb zien voor SDHC , dus daar voor zoek ik nog een vervanging, Sonnet of Lacie of zoiets

Wie weet waar die te koop zijn?

Bijdrager
    macmatters

heb het adres gevonden en dat is Macupgrade.be en heb gelijk alle twee de merken gekocht voor zowel mijn oude macbook pro 15 als mijn nieuwe macbook pro 17 en kan nu zowel de SDHD kaartejes als de esata disk op alle laptops gebruiken

Moderator
    unSOUND

Ik zit nog steeds te zoeken naar de FileMate 48GB, een SSD die in de expresscard gaat. Ik kan hem overal op internet vinden, maar geen enkele webwinkel die op hun site staat levert in Nederland…

Bijdrager
    rammelt

Ik zit nog steeds te zoeken naar de FileMate 48GB, een SSD die in de expresscard gaat.

Ik heb hier net ook een vraag over gesteld. Weet jij ondertussen al iets meer? (En of dit zin heeft?) Het leek mij namelijk een prachtige oplossing, dit slot als boot disk en de hard drive in de macbook als ‘gewone’ opslag gebruiken.

Bijdrager
    MacFreak69

De 48GB kan ik ook nergens prijzen van vinden…wel van de Verbatim 64GB:

http://tweakers.net/pricewatch/250120/verbatim-ssd-expresscard-64gb-64gb.html

Ben je wel zo rond de 260 euro voor kwijt. Ik wacht nog even tot het wat goedkoper word…

Moderator
    unSOUND

Bedankt voor de tip! Ik ben niet zo bekend met bestellen uit Engeland, maar ik heb de gok gewaagd… Hij is als het goed is onderweg.

Moderator
    unSOUND
    MacFreak69 op 26 mei 2011

De 48GB kan ik ook nergens prijzen van vinden…wel van de Verbatim 64GB:

Maar die heeft een snelheid van 120/30 MB/s… Dan verlies ik nogal wat schrijfsnelheid… Die SolidGo is wat dat betreft nog de snelste Expresscard SSD, met 115/65 read/write.

Moderator
    unSOUND

Nog even een update: Die expresscardSSD wordt inderdaad bloedverziekend heet. Soms met een vastloper tot gevolg. Ik heb de kaart nu gedemonteerd, en zonder behuizing geplaatst, zodat hij iets gekoeld wordt door de linker koelfan…

Bijdrager
    fransvanlent
    unSOUND op 21 juli 2011

Nog even een update: Die expresscardSSD wordt inderdaad bloedverziekend heet. Soms met een vastloper tot gevolg. Ik heb de kaart nu gedemonteerd, en zonder behuizing geplaatst, zodat hij iets gekoeld wordt door de linker koelfan…

Dus niet zo zinnig om die te gebruiken als standaard opstartschijf? Ik zoek naar een methode om (met een nog aan te schaffen MBP) een aparte opstartschijf te maken (waar ik ook de programma’s op zou willen zetten), los van de gewone HD. De ssd ipv de Superdrive is een mogelijkheid en dit leek mij een mooie tweede optie.

Moderator
    unSOUND

Sinds ik hem zonder behuizing heb geplaatst werkt hij prima eerlijk gezegd, nu wordt de hitte gewoon afgevoerd door de fan die daar vlak bij zit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.