30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    BertSmith

Wat nou weer!

Da’s wat ik heel hard uitschreewde toe “het” gebeurde.

Ik was zondagavond lekker aan het limewiren (zocht naar The ring 2) toen ’t gebeurde:
    Mijn bureaublad switchte naar standaardweergave (lieveheersbeestje) en mijn dockinhoud beperkte zich ook ineens tot I-lifeprogramma’s!

Ben echter gewoon met limewire doorgegaan en heb later dock & bureaublad weer in oude staat
    teruggezet.

Vanmorgen wilde ik Mail openen, bleek ik opeens een client aan te moeten maken, en worst of all, al mijn oude bewaarde emails en de diverse boxen zijn pleite!
    Dat geldt ook voor mijn Internet-favorieten in Safari en Explorer!

Wie kan me zeggen wat er is gebeurd en hoe ik mijn oude mail weer terug kan krijgen?

Ik wacht gespannen af.

Bert

Bijdrager
    suicide

Stiekem toch iets ‘engs’ in limewire gedownload?:)

Bijdrager
    DEform

Wat kan je doen,

– LimeWire wegflikkeren
    – Gezellig alles opnieuw installeren (tenminste, als je geen schijfkopie of backup had)
    – LimeWire NIET meer installeren, maar Acquisition!

Denk ik toch!

Bijdrager
    Dorkiban

Het lijkt erop dat je er iets is gebeurt met je user informatie. Kun je nog inloggen onder je eigen naam? Log ander seven in als admin, en kijk welke accounts er nog zijn..

Bijdrager
    imaccer2

limewire is rotzooi heb het zelfde meegemaakt man

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb geen verklaring voor hetgeen er is gebeurd. Limewire is een rotprogramma maar dat staat los van hetgeen hier is gebeurd.
    Ik zou Limewire niet meer gebruiken. Het is een programma dat geheel in Java is geschreven en ervoor zorgt dat je hele Mac trager gaat worden. Mac en Java zijn nog steeds geen goede vrienden.

Bijdrager
    MacEagle
    ”iMac

Wat kan je doen,

– LimeWire wegflikkeren
    – Gezellig alles opnieuw installeren (tenminste, als je geen schijfkopie of backup had)

Denk ik toch!

Tja toch maar beter nadenken met zo’n antwoord help je niet echt, gebruik al meer dan een jaar limewire en geen problemen mee gehad, mischien de permissie herstellen, anders zou ik het ook niet weten ik hoop dat iemand anders jouw wat beter kan helpen.

Bijdrager
    TonE
    ”sigterm”

Stiekem toch iets ‘engs’ in limewire gedownload?:)

Er staat me vaag nog een topic bij hier op dit forum van iemand die dacht een progje te hebben gedownload. Toen hij erop dubbelklikte bleek het een script te zijn dat z’n userfolder had gedelete.
    Kan het topic helaas niet meer terugvinden.

Bijdrager
    BertSmith

Sh%t, wist niet dat Limewire zo berucht was!

Inloggen, users, admin,….alles is wat dat betreft wel hetzelfde gebleven, enkele ikoontjes zijn weer blauwe mapjes geworden (had ik vervangen voor andere, leukere) that’s it. Vooral sh*t van mijn kwijtgeraakte mail.

Het is dus niet zo dat ik gehacked ben of zo?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Bert

Bijdrager
    Buzz
    ”BertSmith”

Ik was zondagavond lekker aan het limewiren (zocht naar The ring 2) toen ’t gebeurde: …

”iMac

Wat kan je doen,

– LimeWire wegflikkeren

Of voor een goede film gewoon eens naar de videotheek, DVD winkel, of nog beter, de bioscoop!
    :wink:

Bijdrager
    Herman

Het is niet zeker dat je je mail kwijt bent. Op dit forum zijn meerdere topics te vinden over het kwijtraken van mailboxen. Wellicht vind je daar ook een oplossing voor jouw mailprobleem.

Het progje dat TonE noemt is een Microsoft Office for Mac Webinstaller. Deze wist in een klap je volledige user-map. Oppassen met downloaden dus, want deze waart nog steeds rond.

Inactief
    Anoniem

aan limewire zelf kn het volgens mijn niet liggen want ik gebruik zo vaak limewire.
    je zult ofwel wat ‘engs’ gedownload hebben of je hebt zelf wat fout gedaan :?

Bijdrager
    Hansvanbeej

Ik gebruik limewire zo’n 3 jaar gemiddeld eens in de maand denk ik, maar rare dingen zoals hierboven omschreven heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt:roll:

Inactief
    Anoniem

pas je titel van de topic effe aan want die is niet duidelijk :wink:

Bijdrager
    Double_UK
    ”iMac

En als het installatiescherm van Acquisition verschijnt staat daar:

“Acquisition uses source code from Limewire”

:lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    Saffie

Goedemiddag ,
    Ook hier hetzelfde verhaal als BertSmith.
    Ik ben gewoon wat aan het surfen, Mail en Safari stonden open.
    Ik wil mijn mail checken en ik klik op het postvak “inkomende post” en zie ineens alles wat ik aanklik verdwijnen.
    Alle bewaarde mailtjes uit alle postvakken spoorloos.
    Ik start Mail opnieuw op en krijg net als Bert een scherm waarin staat dat ik een nieuwe client aan moet maken.
    Safari precies hetzelfde verhaal…alle voorkeuren zijn gewist!Weg favorieten,weg geschiedenis etc.
    Bureaublad is ook terug gezet in oude staat.
    Iphoto: alle foto’s weg.
    Kortom alle voorkeuren zijn gewist.
    Inloggen als admin geeft hetzelfde resultaat.
    Schiet mij maar lek!

Bijdrager
    duder

Dat is echt knettergestoord, misschien is het een virus?? Er zijn toch geen virussen voor Mac?! :?

Is er met finder ook niks meer te vinden?? Ik zal eerst eens een backupje gaan draaien…

Bijdrager
    Saffie

Ik kan niks meer terug vinden via de finder.
    Alle programma’s die ik nu opstart , zoals bijv iTunes , reageren alsof ik ze nog nooit eerder heb gebruikt.Dus de ene na de andere license agreement moet ik weer accoord drukken en voorkeuren aangeven.
    Het gekke is dat alles wat ik aan files op mijn HD heb staan , zoals filmpjes , muziek en tekstdocumenten, er allemaal nog zijn.
    En ik zie nu ook dat mijn adresboek helemaal gewist is.
    Gaat lekker dus.

Bijdrager
    Saffie

Na een hele middag te hebben gezocht ben ik er gelukkig achter gekomen wat hier het probleem was.
    De bibliotheek in de homedirectory bleek te zijn verplaatst en op de oude plek(daar waar ie hoort te staan) is een nieuwe bibliotheek aangemaakt.
    Ik heb de nieuwe bibliotheek laten vervangen door de oude en alles is weer goed gekomen.
    Alle email die verloren leek te zijn kwam weer in beeld en alle favorieten van safari en alle andere programma’s zijn ook weer terug.
    Hoe het mogenlijk is dat dit heeft plaatsgevonden is mij nog steeds een raadsel, maar misschien kan Bert hier iets mee.

Vriendelijke groetjes!

Bijdrager
    TonE

Is het uitgesloten dat je hem zelf per ongeluk hebt verplaatst?

Bijdrager
    MrPapple
    ”Saffie”

Na een hele middag te hebben gezocht ben ik er gelukkig achter gekomen wat hier het probleem was.
    De bibliotheek in de homedirectory bleek te zijn verplaatst en op de oude plek(daar waar ie hoort te staan) is een nieuwe bibliotheek aangemaakt.
    Ik heb de nieuwe bibliotheek laten vervangen door de oude en alles is weer goed gekomen.
    Alle email die verloren leek te zijn kwam weer in beeld en alle favorieten van safari en alle andere programma’s zijn ook weer terug.
    Hoe het mogenlijk is dat dit heeft plaatsgevonden is mij nog steeds een raadsel, maar misschien kan Bert hier iets mee.

Vriendelijke groetjes!

zou je ook kunnen vertellen waar we de oude bibliotheek kunnen terug vinden… voor het geval we hetzelfde voor hebben, alvast bedankt :D

wel raar dat het bij twee mensen tegelijk is he, hoe kan dat? Virus? (want het maakt me een beetje ongerust).

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Saffie

Voor zover ik weet heb ik niks verplaatst.Ik zat toen het gebeurde gewoon te surfen.
    Ik vond de oude bibliotheek terug in de map documenten in de home directory…..raar maar waar.
    .Ik wilde hem verplaatsen buiten die map documenten en toen kreeg ik een schermpje met een waarschuwing dat er al een map bibliotheken bestond die recenter was dan deze.
    Ik heb toen maar de gok genomen en heb het nieuwe exemplaar laten vervangen voor het oudere exemplaar.Daarna werkte alles weer als vanouds.
    Alleen mijn bureaublad , muis- en dock voorkeuren moest ik zelf herstellen.

Bijdrager
    MrPapple

Strange, moet ik me ongerust beginnen maken?

greetz,
    Niels

Bijdrager
    Saffie

Nou ik maak me niet ongerust …ik heb alles gescanned en niks verdachts gevonden.
    Vreemd blijft het wel.
    Ik ga er maar gewoon vanuit dat Maccie zijn dag niet had , of dat er hier in huis misschien in mijn afwezigheid iemand een stommiteit heeft uitgehaald , maar mijn man mag ik hiervan natuurlijk niet hardop beschuldigen.
    :wink:

Dus mijn vraag aan Bert is dan ook…is er een mogelijkheid dat er bij jou iemand aan de Mac heeft gezeten?

Bijdrager
    MrPapple

Met welk programma heb je gescand Saffie?

greetz,
    Niels

Bijdrager
    BertSmith

Sorry voor mijn late reactie: moest werken :?

Neen, er heeft niemand aan mijn mac gezeten.
    Ik was gewoon aan het Limewiren, Safari stond ook aan en ikzelf was dmv MPlayerOSX snel door Ringu 2 aan het zappen om te kijken of ik m helemaal binnen had en of de kwaliteit ok was, en toen …..ploep, dock heel groot met Ilife-ikonen en de Porsche GT3 op de achtergrond werd een lieveheersbeestje :cry:
    Het was al laat dus na de dock in orde gemaakt te hebben sloot ik de boel af en zag vanochtend pas wat ik kwijt ben.
    Ik ga nu slapen maar dat library-dinges ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip, Saffie,…. en natuurlijk iedereen die gereageerd heeft!!

Trusten!

Bijdrager
    Saffie

@MrSharky.
    Sorry voor de late reactie, maar lag een beetje achter met de huishoudelijke taken door het middagje probleem oplossen.

Ik heb de hele zaak gescanned met Virex .(laatste versie)
    Gaf aan dat er geen verdachte zaken waren aangetroffen.
    Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk toch een ondoordachte handeling is geweest.(van wie dan ook)
    Hij doet het in ieder geval weer zoals vanouds. Geen probleempjes meer ondervonden.

Bijdrager
    Buzz

Je hoeft maar een beetje zonder te kijken met je muis te spelen terwijl Finder open staat, en voordat je het weet heb je je Library folder per ongeluk in je Documents folder geplaatst. Ik denk dat Mac OS X dan automatisch een nieuwe Library folder aanmaakt in je Home.

Dat lijkt me de meest logische verklaring.

Bijdrager
    MrPapple
    ”Saffie”

@MrSharky.
    Sorry voor de late reactie, maar lag een beetje achter met de huishoudelijke taken door het middagje probleem oplossen.

Ik heb de hele zaak gescanned met Virex .(laatste versie)
    Gaf aan dat er geen verdachte zaken waren aangetroffen.
    Ik blijf erbij dat het waarschijnlijk toch een ondoordachte handeling is geweest.(van wie dan ook)
    Hij doet het in ieder geval weer zoals vanouds. Geen probleempjes meer ondervonden.

Geeft niet hoor, zat toch op school vandaag , alvast bedankt voor de info!

greetz,
    Niels

Bijdrager
    BertSmith

Opgelost dankzij de voortreffelijke beschrijving van Saffie!

Wat blijkt:
    Vóór dat LimeWiren en zappen van Ringu 2 had ik wat mappen voorzien van nieuwe icoontjes, dit had ik ook gedaan met saaie, bestaande ikonen als Bureaublad, Music en………..mijn User folder!!!
    Ik zag helemaal die 2e, nieuwe userfolder over het hoofd onder macintosh HD/Users.
    Ik denk dat die nieuw aangemaakt werd nadat ik het home-ikoon in een ‘Evil Roboball” wijzigde en mijn naam in initialen veranderde.
    Door te zoeken naar een map ‘mail’ in een “library-map” vond ik er twee en werd me duidelijk wat er gebeurd was.
    Heb de nieuw aangemaakte User gedelete en mijn initialen weer terug veranderd en toen geherstart en ja hoor, ik heb alle favorieten in Safari weer terug, evenals al mijn bewaarde mail!
    Afgelopen met een Sisser.

:kleenex:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.