16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Wat nou? Past er geen "normale" headphone/jack plug in de iPad 3? (foto)

Helemaal blij met mijn iPad 3 en nu wil ik hem aansluiten met een minijack plugje op computer bosjes of audio ingang van mijn installatie, (iets wat ik met mijn iPad 1 en mijn Iphone 4 al jaren doe) past de plug er niet helemaal in. Dit komt door de ronde hoek van de iPad 3 (zie foto).Dit kan toch niet waar zijn???? Of moet ik nu naar Apple om ook hier weer een verloop kabeltje voor te kopen? Dit zou wel heel uitgekookt zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aan loopt. Bij mijn oude iPad en iphone in deze ingang op een recht vlakke gemonteerd zodat de plug er helemaal in kan.

Groetjes
    Stefan

Moderator
    Koen van Tongeren

De plug verdwijnt weliswaar niet volledig in de behuizing, maar dat betekent natuurlijk niet dat ie ’t niet doet. Het is een gewone minijack-connector waar elke minijackplug in moet passen.

Bijdrager
    stefonline

Deze van de foto doet het niet maar wel in mijn iphone en oude ipad. Ik denk toch dat de plug er niet in past want ik mis ook de “klik” zeg maar. En een ander jack plugje wat ik even voor handen heb gaat er ook niet helemaal in. Ik kan het me ook niet voorstellen maar toch is het zo
    Stefan

Moderator
    Koen van Tongeren

Tenzij er iets vast zit in de connector moet je volgens mij gewoon nog even harder aandrukken, want hij moet toch écht passen.:-) Volgens mij zie je op de foto ook dat er nog een millimeter ruimte is.

Ik en met mij miljoenen andere mensen (de connector is identiek op de iPad 2) gebruiken de connector zonder enig probleem, dus dat moet bij jou ook lukken.

Bijdrager
    stefonline

Dan ligt het aan het plugje want verder doordrukken lukt echt niet. Ik zan nog eens een andere proberen.
    De connector is zeker niet indentiek dat zie je al op de foto hij loopt schuin af.
    Wordt vervolgt
    Stefan

Bijdrager
    KarelWillem

Ik blijf het ontwerp van die iPad 2 (daar loopt hij toch ook schuin af?) en 3 ook nog steeds bijzonder vreemd vinden.

Verkeerde plek van de speaker en een bijzonder gevoelige plek voor de headphone.

Nee, ik houd het nog even fijn bij mijn iPad 1.

Bijdrager
    stefonline

Ik heb het ook over een ipad1 waar het wel goed werkt
    Update
    Een ander kabeltje functioneerd wel op mijn 3 maar het ” klikje” wat ik voel als het plugje erin gaat voel ik niet. Maar het werkt tenminste

Moderator
    Koen van Tongeren

Sorry, maar de connector is toch écht identiek aan die van de iPad 2 :-). Heb even een foto voor je gemaakt (bovenste is iPad 2, onderste iPad 3):

Als hard doorduwen inderdaad geen resultaat heeft (ik heb ook wel eens gehad bij een ander apparaat, moest er toen echt kracht op zetten) dan zal ’t toch de plug zijn. Ik heb het hier nog even voor je getest met 8 verschillende minijack-plugs… allemaal werken ze perfect.

Bijdrager
    jesper211232

sommige koptelefoons hebben dat ook erg vervelend, dat niet elke kabel werkt

Moderator
    unSOUND

Waar doet die hoofdtelefoon me nou aan denken…

Bijdrager
    RamonV

hahaha volgens mij heb ik zoiets gehad xd

Bijdrager
    vooblez

Ik heb hetzelfde probleem gehad met m’n iphone (de eerste). Ik had net een AUX kabel gekocht omdat mijn dock-ingang kapot was van het dock-station…Ik kwam thuis van de winkel en m’n kabel paste niet eens in m’n iphone….

Ik heb mijn iphone dan maar uitgefreesd met een boormachine.

Bijdrager
    fedde123

Ik heb precies hetzelfde met een iphone 5, het lijkt erop dat er een metaal plaatje in zit waardoor zelfs de meegeleverde oortjes niet erin passen…

Bijdrager
    Bruce27

ik heb iets dergelijks gehad en het bleek dat door opbergen van de iPhone in de broekzak een prop stof in het gat gekomen was waardoor de stekker er niet geheel in kon.
    Met een 2 mm boortje tussen de vingers (!) heb ik het er voorzichtig uitgedraaid.
    probleem opgelost.

Bijdrager
    Martin55

@bruce27 wil je suggereren dat deze iPad 3 in zijn broekzak was geweest ?8-O
    Welke kledingmaat moet je dan wel niet hebben.
    Maar ik denk dat je wel een punt hebt, als ik de foto van T.S. goed bekijk, dan zie ik dat de bewuste plug niet helemaal ingestoken is.
    Wellicht dat er dan toch iets in de weg zit.

Bijdrager
    Bruce27

eh… je hebt een punt… die broekzakken heb ik niet…. ben ik zelf dan grote zak?:wink:
    Soms wel als ik eerlijk ben. En ik ben soms eerlijk..
    Nee, het gebeurde met mijn iPhone maar misschien toch iets anders erin stopt. Kleine kinderen prutsen nog wel eens…?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.